Replica Horloges

Beste mensen,

Wat denken jullie eigenlijk van replica horloges? Vinden jullie dat absoluut
not done of hebben jullie er (in het verleden) ook weleens eentje aangeschaft omdat de echte te duur is?

Ben benieuwd naar de reacties!

Groeten,

Peter

Peter. Gebruik even de zoekfunctie om info hierover te vinden voordat dit topic weer explodeert. Replicas horen hier niet thuis.

+1, kan de thumbs up code zo snel niet vinden.

@topicstarter:

Hier beginnen over fake is net zoiets als in het museum een reproductie tonen en uitleggen dat die minder kost dan het origineel…

Ongepast.

oh ohhh :slight_smile: ff wachten wat de reacties zullen zijn, maar meestal resulteert een vraag als deze in niet veel goeds…

Oke, ik zal even de zoekfunctie gebruiken!
Het topic mag gesloten worden.

Groeten, Peter

slotjuh!!

jaaaaahooooooooowwwww, ik ben gek op replica’s, meestal pak ik dan mijn fijnste horloge gereedschap om hem iets te modden:D en ik ben er gek op(tu)

:d

Da’s een inkoppertje hier op dit forum, maar ik doe er nier aan mee.

Doe wat jij leuk vind, maar meld/vraag het liever niet hier want je kunt hier geen zinnig antwoord verwachten.

Er zijn ook fora voor replica’s.

Liever naakt dan namaak, do I have to say more!:smiley:

Kan er nog elke dag dubbel om liggen. :smiley:

Ik begrijp best dat onder de echte horlogeliefhebbers replica’s niet worden gewaardeerd. Maar, tijdens het bekijken van horloges (op google) ben ik weleens websites tegen gekomen die namaakhorloges verkopen.En met 1 search bij google kom je erachter dat er tientallen websites van zijn. Hierdoor vroeg ik mij meer af of
er hier forummembers rondhangen die er weleens een aanschaffen. Maargoed, dat is dus duidelijk niet het geval. Laten we het maar op de hamer houden!

Ik heb zelf een keer een namaak U-Boat gekregen van een vriend (meegenomen van vakantie) en vond die toch redelijk goed nagemaakt. Ik ben verder niet van plan andere replica’s aan te schaffen. Ik vond het gewoon indrukwekkend hoe ze zo’n klokje namaken voor 15 euro, that’s all.

Maargoed, van mijn part mag er een slotje op!

Peter

De kwaliteit van replica’s is doorgaans om te janken. Dan kun je het wel goedkoop houden. Mocht je een horloge te duur vinden dan zijn er vaak wel gelijke modellen van andere merken (hommages) die een stuk vriendelijker geprijst zijn.

Stoooooooooop!!!:S:X

Tja, ehh, wil je een horloge dat “lijk op”, daarvoor kun je bij veel gerenommeerde merken terecht, ook Seiko en Citizen hebben modellen die enigszins weg hebben van een Rolex Exlorer of Seadweller. Of gaat het je er echt om een horloge te hebben waarvan je weet dat het een nepper is, maar dat degene die naast je aan de bar staat denk “Soow, die heeft een duur klokkie!”?