Replica horloges

Wat bedoel je met ‘dat allemaal’ ? heb ik wat gemist of vind je een post met meer dan 3 alinea al veel :rofl:

Maar ff ontopic, ook ik heb me eens laten verleiden dus ik heb van mijn 15de tot 17de met een replica gelopen. Bagger ding maar quartz dus hij heeft het nog lang volgehouden…ik schaam me er nu wel voor maar ik heb er geen spijt van. Het hoort bij de ‘verkenning’ de een koopt Casio, Seiko en Orient en de ander begint met replica’s…

Het argument van ‘erbarmelijke’ omstandigheden geldt trouwens wel voor kledingfabrieken in Bangladesh maar niet voor horlogefabrieken in China. Daar worden ook gewoon hommages gemaakt en de arbeidsomstandigheden zijn gewoon acceptabel.

1 like

969345_2-2

15 likes

Die volg ik even niet… Lekker door rood rijden zolang niemand anders het ziet.

Replica’s, fake en ander jatwerk niet. Gewoon helemaal niet. Ook niet als je ff de andere kant op kijkt.

Lekkere zure reactie hè… Ik weet het.

2 likes

Die wil niet terug op strafkamp denk ik.

afbeelding

3 likes

Van mij mag iemand geen replica in huis hebben.
Er is zoveel moois te vinden in iedere prijsklasse. Waarom moet je doen alsof je iets hebt dat je niet kunt betalen? (Anders koop je wel ‘the real deal’). Replica’s zijn het laagste van laag, vooral als je ermee loopt te flexen.

Dat was ook mijn gedachtengang, maar ik heb nog een horloge dat op Corona afstand niet te onderscheiden is van een R Turtle :innocent:

Wat ik nog het meest gekke altijd vind, is dat ze gedoogd worden op de handelplatformen. Als je op Marktplaats komt en Rolex intikt, is 99% fake. Bij een deel zie je het direct, bij een ander deel is het echt moeilijk. Vaak voor een paar 100 aangeboden, soms laten de verkopers in het midden of hij echt of nep is, hopende op de Zilvervloot waarschijnlijk.

Marktplaats fungeert gewoon als crimineel tussenpersoon (en heler in sommige gevallen) en weten het ook gewoon. Andersom vind ik het vreemd dat Rolex niet ingrijpt op basis van merkenrecht.

In de categorie horloges, betaal je overigens een paar euro per horloge om te plaatsen als je er meer dan 1 hebt. Ze hebben er dus echt baat bij om zoveel mogelijk mensen te neppen.

5 likes

Op een Seiko mod mag alles. Toevallig deze eergisteren besteld:

Vintage Rolex is kunst, ouwe. Types als ik betalen het er graag voor.

13 likes

Ha Jasper,

Met veel interesse jouw mooi geschreven bijdrage over replica’s gelezen.

Als musicus kom ik ook kopieergedrag tegen, dat is niet leuk, vooral iemand er met mijn idee vandoor gaat en dan doet alsof hij/zij het zelf heeft bedacht.

Als horloge liefhebber ben ik een beginneling, maar een valse Seamaster SMPC herkende ik onlangs toch wel onmiddellijk😀, doodgewoon omdat ik zelf een echte heb (ervaring zoals je schrijft).

Mooi om weer iets van je te lezen!

2 likes

Zolang sommige horlogemerken belachelijke prijzen hanteren, zullen er replica’s blijven.

Hoe tegen de regels is dit trouwens?

En hoe zou het ‘La Californienne’ vergaan in hun rechtszaken? Al verloren geloof ik? Die betaalden gewoon belasting…

2 likes

4 likes

:joy: hommage…

4 likes

Ik had van de week in de gym een gesprek met een jongen die altijd met een Sub traint. Ik gaf hem een compliment en gaf aan dat ik net mijn SD43 had opgehaald bij Gassan, toen zag ik al in zijn ogen dat hij zich schaamde omdat hij later blijkt een fake om te hebben. Deze heeft hij in Turkije aangeschaft. Op het eerste oog goed gelukt maar als je er dieper op ingaat zie je toch aan de afwerking dat het niet overeenkomt. Ach ja ieder z’n ding maar inderdaad liever niet.

3 likes

Het geschrevene is natuurlijk helemaal niet tegen de regels, maar tegen het zere been…:wink:

2 likes

Heeft een merk als Rolex daadwerkelijk last van fakes? Ik ben de mening toegedaan dat een fake geen concurrent is van the real thing.
Bij een merk als Rolex lijkt het bestaan van al die fakes en hommages juist bij te dragen aan de mythe (jouw niet aflatende ophemeling is natuurlijk ook niet uit te vlakken :wink:).
Ik heb het wel te doen met de particulier die zich , door zijn onwetendheid, een fake laat aansmeren voor de volle mep.

Verder heb ik natuurlijk ook medelijden met alle producenten en dragers van fake.

2 likes

Over de broodroof waar AVW over schrijft, daar geloof ik niks van.
Iemand die een fake koopt, kon toch al nooit een echte betalen. Dus die boterham was al nooit aan de juiste persoon verkocht. Vice versa.

Maar…waarom mag ineens zo’n topic plaatsvinden?
Die snap ik niet helemaal…?!

6 likes

Omdat het geschreven is door een ‘gerespecteerd lid’

Dan zou ik eens serieus na gaan denken over je moraliteit.

3 likes