Hoi mensen, in het verleden heb ik weleens de discussies gelezen over nep/fake horloges. Dat er mensen/bedrijven zijn die de hele dure horloges namaken snap ik wel, desalniettemin jammer…
Maar wat ik niet wist dat er ook bedrijven zijn die ook de “goedkopere” (betaalbare) horloges namaken…seiko’s, citizen, casio…
Daar schrok ik toch wel van als beginnend seiko verzamelaar…Ik heb er nog niet eentje in mijn handen gehad (hoop ik) maar hoe zie je het verschil…? Met de duurdere merken is iedereen heel voorzichtig en zijn er allerlei manieren om een valse er tussen uit te halen. Misschien waren jullie al lang op de hoogte van dit soort praktijken maar ik dus nog niet…dit maakt het ebay-en een stuk minder aantrekkelijk…
Graag jullie gedachten en raad hierover.
zie: ###edit, ss, geen links naar verkopers van replicahorloges ###
Op deze site kan je de rode en blauwe monster voor 180$ kopen…
Dan leg ik persoonlijk 300-400 euro meer neer voor de echte…
Jammer dat er dit soort bedrijven zijn.
Bedankt voor de tip jfg.
Het is inderdaad spijtig dat dit gebeurt.
Een horloge kopen vanaf een plaatje (Ebay) is en blijft een risico.
De getoonde afbeeldingen zullen hoogstwaarschijnlijk wel van het origineel zijn, dus daar valt niets uit af te leiden. Replica’s hebben het meest moeite met waterdichtheid, heb ik mij laten vertellen. Mocht je toch overgaan tot aanschaf (er zijn genoeg betrouwbare adressen op ebay), gooi je aanwinst direct in het water en je weet meteen hoe laat het is…
Ze hebben zelfs Orient en Poljot als fake! Nou moe!
Neem nu deze Orient duiker (103.00 UK Pounds - Including Shipping!! http://www.orient-watches.co.uk/orient/qd000000.html, bij de Divers) en de fake ‘Orient’ duiker (Our Price : $ 188.00 ###edit, ss, geen links naar verkopers van rplica’s###, ze kosten ongeveer hetzelfde!
Dan maar liever de echte…(zowie zo hoor:))
Ik schrok er ook van!
Ze hebben er trouwens totaal geen verstand van en gebruiken foto’s van de echte horloges.
Een snk805 verkopen ze voor 178 us$…???
Scamsite. De plaatjes zijn echt, de “fake” horloges bestaan niet. Je betaalt voor je fake en krijgt nooit iets. Dat is de scam, niet het faken van horloges.
Scamsite. De plaatjes zijn echt, de "fake"
horloges bestaan niet. Je betaalt voor je fake en
krijgt nooit iets. Dat is de scam, niet het faken
van horloges.
Je hebt gelijk:
Seiko 5’s worden wel veel nagemaakt , de andere veel minder .
Ik ben de mijne, SNK803, al tegengekomen voor 25 USD; trok er goed op ; alleen de achterkant van de secondenwijzer was anders.
Aan de ene kant huiveringwekkend, een dergelijke schaamteloze fraude, anderzijds toch ook weer een geruststelling dat het wel meevalt met de Feiko’s. Ze bestaan dus wel, maar zeker niet van zoveel modellen en in zulke groten getale.
Seiko 5’s worden wel veel nagemaakt , de andere
veel minder .
Ik ben de mijne, SNK803, al tegengekomen voor 25
USD; trok er goed op ; alleen de achterkant van de
secondenwijzer was anders.
De achterkant van de secondenwijzer??? hoe kom je daar dan achter? Of bedoel je de korte zijde van de sec wijzer.
On topic ik vond het idd al vreemd dat de “gewone” monster replicas duurder waren als de limited versies en tevens tegen prijzen waarvoor je echte via e-bay koopt.
Deze oplichters hebben dus niet eens de moeite genomen om zich in de materie te verdiepen.