Replieca Breitling

Tegenwoordig kunnen ze duur merk horloges zo goed namaken dat je helemaal geen onderscheid meer kunt zien tussen echtheid en vals .
Dat dit steeds meer voorkomt is voor de ware horloge liefhebber niet leuk meer en het lijkent wel dat de echte merkhorloges minder waard worden hierdoor .
Ik vraag mij wel af waar deze replica horloges worden gemaakt ?
Deze personen die replica,s maken zijn toch wel echte vakmensen en vraag mij daarom af waarom deze personen niet in de echte horloge merkfabrieken gaan werken ?
Ga naar youtube.com / breitling replica / en daar zie je anelysing

link werkt niet!

Mischien verkopen de grote merken wel banden en kasten door naar de nep industrie en dat daarom de kwaliteit zo goed is(of personeel die in de avond uren een beetje doordraaien)?

Het zou kunnen dat verhaal want de grote merken kunnen er toch baat bij hebben, het vergroot naamsbekendheid en diegene die een nepper koopt koopt toch nooit een echte(over het algemeen gezien) dus het brengt niet de zaken in gevaar, blijft wel zo dat de grote merken dus gewoon te duur zijn. als je bedenkt dat iemand anders de zelfde kwaliteit kan maken voor 300 euro,

dus voor een “echte” betaal je veel, maar door de neppers op de markt heb je niks wat exclusief is.

Wel floris die bedenking heb ik me ook al gemaakt, ik las eens dat rolex een 800.000 uurwerken per jaar zou maken, ik stel me dan de vraag wie die in mekaar zet en nog belangrijker aan wie krijgen ze die jaarlijks verkocht?
ik ben uurwerk liefhebber puur sang, maar begrijp best dat iemand een nepper koopt omdat hij in real onbereikbaar is, daarboven als je weet dat je 300 euro aan een nepper breitling betaald dan weet je ook dat het geen echte kan zijn en dat de kwaliteit mss niet je dat is, als hij echter prima gemaakt is zoals nu beweerd wordt en er zit een echt ETA uurwerk in ,ben je dan opgelicht voor 300Euro? Ik denk het niet toch.
Een ander verhaal wordt het als je denkt een echte te kopen; er veel geld aan betaald en dan bij de eerste de beste controle door een AD blijkt dat je een nepper kocht van pakweg 300 euro dan ben je natuurlijk belazerd en opgelicht en daarom alleen al vind ik dat neppers niet horen.

Ach
Een VW en een Skoda zijn ook nagenoeg indentiek qua techniek…
de VW moet echter exclusieviteit uitstralen, een skoda heeft een meer poor-mans image …

de mensheid wil belazerd worden, zo is het nu eenmaal
als die nep-Breitling dezelfde feel/touch heeft als het origineel, en je 1 op 1 niet de echte kan onderscheiden van de valse, zou ik toch maar voor de nepperd gaan .

het ziet eruit als een breitling, het voelt als een breitling …
wat is het dan ?? in ieder geval een heel fraai klokje !!

AZ1958 Schreef:

het ziet eruit als een breitling, het voelt als
een breitling …
wat is het dan ??

een neppert

of een betaalbaar horloge, ja blijft een moeilijke discussie maar ik ben toch ook niet vies van een neppert, het leven is al duur genoeg dus als ie mooi genoeg is draag ik hem ook, als ik me er maar prettig bij voel.

Zoals sommige modellen tegenwoordig goed nagemaakt zijn, zijn het mooie verzamelobjecten.
Ik vind ze prima geschikt om een verzameling aan te leggen .
Dragen zou ik ze niet doen , omdat ik genoeg andere horloges heb om te dragen, en omdat het mij niet te doen is om ze te showen .

Waarom zou je nu in vredesnaam neppers gaan verzamelen?? Geef dat geld dan liever uit aan echte!! Dat doe je b.v. munten of postzegels toch ook niet? Dan hou je tenminste ook die ‘nepperindustrie’ niet in stand, die er toch vaak op uit zijn om knollen voor citroenen te verkopen. En in de kern van de zaak is het verkopen van neppers gewoon een criminele activiteit.

Gewoon uit nieuwsgierigheid ; hoe nauwkeurig zijn ze nagemaakt , hoe betrouwbaar zijn ze ,…
En het enige dat die industrie in stand houdt is de prijs van de echte en de zweem van luxe die daaruit voortvloeit, niet dat er een paar meer of minder verkocht worden .

Beste forummers,
Totnu zijn alle discussies over namaak, neppers etc uitgelopen op het uitwisselen van wederzijdse onvriendelijkheden :?
Hoe lastig en verleiderlijk ook, toch wellicht een goed idee om ook deze post verder te laten voor wat hij is.
Er zijn genoeg fora over neppers en daar kan naar hartelust over deze items gepraat worden. En nu ik dit zo teruglees ziet het er erg belerend uit. Dit is echter niet zo bedoeld. Hooguit verontrustend…
Jur
www.repgeek.com

Nu de vakantie voorbij is komen er weer neppers hier naartoe.
Ik zie dat niet altijd, maar als ik een horloge zie vraag ik meestal of ik hem mag zien.
Zo ook een collega, vakantie, bandje gebroken en koopt op het strand voor 15 euries een nep Tag.

Best een leuk horloge, automaat, met dag en datum, 24 uurs aanduiding en secondenwijzer die allemaal meedoen. (dat is al heel wat).
Het eerste wat hij zegt is, o, maar het is maar een nepding, ik zeg wrom koop je er dan zo een, nou hij was mooi en goedkoop.
Als hij zo’n horloge had kunnen kiezen zonder Tag erop had hij dat waarschijnlijk gedaan, want hij weet zich geen raad om elke keer te zeggen dat het een nepper is.

Owja, niet waterdicht, en een reserve van ongeveer 8 uur.
Dat is wel een nadeel.

Maar wat ik zeggen wil, is dat als ze die horloges zonder valse merknaam zouden maken, ze er net zoveel aan kunnen verdienen , denk ik dan.
Of ligt dat anders?

Ik vind het eigenlijk vooral de laatste 2 tot 3 jaar wel meevallen Jur, men is erg “volwassen” geworden. Een goede discussie over neppers is altijd leuk, juist omdat er spanning omheen hangt. Als men maar wel netjes blijft.

Ik zou nooit een nepper kopen omdat het geld terecht komt bij criminele organisaties die daarmee kinderarbeid in stand houden en terroristische organisaties sponsoren. Hoe ik daar bij kom? Dat denk ik… :smiley:

pimobiel Schreef:

Nu de vakantie voorbij is komen er weer neppers
hier naartoe.
Ik zie dat niet altijd, maar als ik een horloge
zie vraag ik meestal of ik hem mag zien.
Zo ook een collega, vakantie, bandje gebroken en
koopt op het strand voor 15 euries een nep Tag.

Best een leuk horloge, automaat, met dag en datum,
24 uurs aanduiding en secondenwijzer die allemaal
meedoen. (dat is al heel wat).
Het eerste wat hij zegt is, o, maar het is maar
een nepding, ik zeg wrom koop je er dan zo een,
nou hij was mooi en goedkoop.
Als hij zo’n horloge had kunnen kiezen zonder Tag
erop had hij dat waarschijnlijk gedaan, want hij
weet zich geen raad om elke keer te zeggen dat het
een nepper is.

Owja, niet waterdicht, en een reserve van ongeveer
8 uur.
Dat is wel een nadeel.

Maar wat ik zeggen wil, is dat als ze die horloges
zonder valse merknaam zouden maken, ze er net
zoveel aan kunnen verdienen , denk ik dan.
Of ligt dat anders?

ik denk dat het wel enigzins anders ligt, wie koopt er nu een uurwerk in turkije waar xinag whanxing industries opstaat? Terwijl je voor hetzelfde geld hetzelfde uurwerk kan krijgen met rolex op?

Dan moet je ook geen merkkleding kopen Henrik!

Het merk waar heel jong nedeland mee wegloopt mishaddeld zelfs zijn personeel(gapster), kinderarbeid is een andere discussie, je kan wel menen dat dat heel erg is, maar stel je voor dat jij een kind bent zonder eten, je ouders hebben amper te eten, is het dan slecht om wat geld te verdienen, ze moeten ze wel meer betalen mischien, maar de keuze tussen eten of hongerlijden is snel gemaakt, en dan nog zie ik ze liever een broek naaien dan een oude viese europeaan op seksvakantie.

Een VW die exclusieviteit uitstraald? ben hem nog niet tegengekomen, maar ik laat me graag verrassen.

Stairman.

Ik heb een klok met dit logo op de plaat, klopt dat…?

Klopt hoor. Het is de nieuwe serie. Pas een Breitbling Super-Stavanger gekocht…
Jur

en waarschijnlijk moeilijker te vinden dan een klok met breitling op of zoiets-)

Ik heb ook een nepper gehad maar heb hem weg gedaan. Het gaf me toch geen prettig gevoel. Met Alphas heb ik geen probleem. Feit blijft dat sommige merken waaronder Rolex gewoon veel te duur zijn. Een mooie Omega Automaat voor 1500 euro vind ik nog acceptabel. Ik moet echt wel heel veel geld over hebben wil ik een Rolex kopen om niet het gevoel te hebben dat ik belazerd ben.