Representor for a week!

Onbegrijpelijk dan mijn rants interessant kunnen zijn! :joy:

38mm Confirmed! :exploding_head: :yum:

Heel erg bedankt voor het leuke initiatief Pascal! :+1:
Mocht het in de toekomst inderdaad zo ver komen dat ik toetreed tot die exclusieve club dan geef ik een gil! Drenthe is dichtbij genoeg om hem te brengen denk ik zo. :stuck_out_tongue_winking_eye:

En vast een kleine update aan de lijst:

Click!

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash :point_left:
Silvester1987
Amaris
Timo9
Marnixmoed
Da_Watcher
MichaelV
Andyman
Blauwbeer
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox :fox_face:
Berend

4 likes

Hahaha uiteraard! Voor mij persoonlijk wel iig :wink:.

Haha top! Ik zal me er eens op gaan beraden en kijken hoe diep mijn zakken nog zijn op dit moment :sweat_smile:. Uiteraard graag gedaan!!

Tegen die tijd moet dat zeker te doen zijn haha. Dat kleine stukje is zeker te overbruggen! :grin:

2 likes

Iemand op de lijst die nabij Den Haag woont/werkt aan wie ik het horloge tzt persoonlijke kan overhandigen? Ik vind het persoonlijk niet erg als ik op de lijst verschuif.

Mag ook ergens tussen Den Haag en Utrecht zitten.

1 like

Zojuist een berichtje ontvangen van forumlid Dash dat het horloge vandaag mijn kant op komt. Ben erg benieuwd naar het horloge :partying_face:

2 likes

Leuk zeg! Ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden! :grin::grin:

Mijn week met de Representor is inderdaad ten einde gekomen, de tijd is voorbij gevlogen. De afgelopen tijd zijn er door mijn voorgangers, liefhebbers van horloges, ontzettend veel uitgebreide verhalen geschreven over het horloge. Afgelopen week heb ik nogmaals bevestigd gehad voor mijzelf dat ik niet zo’n liefhebber ben als de meeste mensen hier. Dit zegt overigens niets over de Representor, want die is uitstekend bevallen!

Hij kwam aan op de stalen band en daar is die bij mij op gebleven, ik vind dat de mooiste combinatie. Of nou ja, eigenlijk niet, ik vind hem in het zwart met zwart stalen band het mooiste :innocent:
Echter heeft dat de pret niet mogen drukken, ik heb hem met plezier en comfort gedragen, het is namelijk gewoonweg een fijn horloge om de pols. De maat is goed, het gewicht is prima en de looks zijn heel fraai. Ik bedoel, zeg nou zelf, is het geen plaatje?


Op technisch vlak moet ik het helaas laten afweten, want alhoewel ik afgelopen jaar een hoop het bijgeleerd over de wondere wereld van horloges, moet ik eerlijk bekennen dat ik er geen verstand van heb en weinig van snap.

Op dit moment ben ik de gelukkige eigenaar van een Omega en heb hiervoor een Pulsar en een Seiko gehad. De Omega bevind zich in een voor mij onbegrijpelijke prijsklasse, waarvan ik nog steeds niet goed weet waarom ik dat geld heb uitgegeven, maar gelukkig vind ik hem wel nog steeds mooi. De Representor vergelijk ik dan ook best met de Pulsar en Seiko, omdat die voor wat betreft de prijs enigszins bij elkaar in de buurt blijven. Hoewel de Representor de duurste van de drie is, moet ik ook wel zeggen dat hij met afstand de winnaar is. Het design is strak en onder een overhemd draagt die super. De iets hogere prijs is wat mij betreft dus prima te accepteren en geeft veel waar voor je geld. En die sunburst dial maakt het feest compleet, die trok toch regelmatig mijn aandacht. Al met al dus gewoon een top horloge!

Hier nog een foto om het verhaal af te sluiten…

12 likes

Leuk stuk Dash! Mooie foto’s en leuk om te lezen dat de week voorbij is gevlogen :grin:. Bedankt voor je bijdrage! Gelukkig heb ik jouw Omega in het echt mogen bewonderen en ik kan niet anders zeggen dan dat hij (los van het geld) super mooi is! :sunglasses:

1 like

Lijkt wel Sinterklaas… :star_struck: Even de jongste naar bed en dan gaan we eens even zitten voor het vervolg van de unboxing. 2 be continued 2night :v:

5 likes

Das vlot!! Ben heel benieuwd :grin:

Drumroll!!!

:drum:

1 like

Eerste bevindingen, lees eerste ingeving… Want deze schijnt in vele gevallen ‘de beste’ te zijn. :smirk:

  • wat een strakke lijnen en schitterende dial! Wow!
  • de stalen band, die bij openen van het pakket gemonteerd bleek, is het echt aanwezig. Die overstemt haast het horloge zelf. Deze zal bij mij niet lang gemonteerd blijven vermoed ik :thinking:… deze start na de lugs met 24 en tapered naar 22mm, echt een maatje te breed voor mij, vermoed ik…
  • mijn eerste opmerking toen ik het horloge op HF zag betrof direct de gekleurde markeringen op de kast en de bezel. Wederom is dit een van de eerste zaken die me opvallen… Ik ben er nog niet uit of dit nu juist positief of negatief opvalt voor mij.
  • de combinatie van geborsteld en gepolijst staal is perfect in balans voor mij.
  • de dial is heerlijk clean
  • de bezel is, net als de rest van de kast, onwijs strak
  • de kroon is behoorlijk lastig tussen de kroon beschermers vandaan te ‘peuteren’. Nou hoef je de kroon als het goed is niet vaak te bedienen, maar toch het vermelden waard. Kan natuurlijk ook als heel positief beschouwd worden aangezien je de kroon dus ook niet makkelijk zal beschadigen
  • de 2 andere meegeleverde banden; allebei optisch een dikke prima. De fijnheid van de rubberen band en de kwaliteit van de leren band vallen beide positief op :ok_hand:
  • andere zaken die opvallen: de symmetrie van het horloge

Pro’s:

  • 1st impression: wow!
  • Symmetrie van het horloge
  • De wijzerplaat-kleur
  • De strakke lijnen

Wat moet ik echt gaan ervaren deze week:

  • De gekleurde accenten op de kast
  • De stalen band en diens afmetingen
  • Ben ik na een weekje nog zo nieuwsgierig naar de andere wijzerplaat kleuren als nu…

Eerste indruk: dikke prima Pascal :ok_hand:

I’ll keep you on the hoogte…

Edit; o ja, even een compliment voor diegene die voor mij een weekje beschikking hebben gehad over dit horloge. Navenant het horloge door zoveel handjes is gegaan, ziet hij er nog behoorlijk strak uit. Keurig heren :clap:

7 likes

Mooie foto’s!

2 likes

Wat een leuke introductie zeg en, zeker zoals @denvro al zei, mooie foto’s!

Ik ben heel benieuwd naar je weekje met de Representor. Uiteindelijk schrijf je al geruime tijd mee on het topic en kwam je zelfs met de suggestie van de huidige nieuwe Representor!

Veel plezier gewenst met de tijdelijke aanwinst! :grin:

Overigens alvast terugkomend op de kroon, daar zit een idee achter! Aan de onderkant van de kast zit een uitsparing waar je gemakkelijk je nagel tussen kunt zetten. Vanaf boven is dat inderdaad een stuk lastiger. Al doende leert men zullen we maar zeggen aangezien ik dat ook niet in de handleiding heb gezet :sweat_smile:

1 like

Ahh just. Dat ontdek je dus niet in 4 minuten :rofl:

Gewoon kei goed over nagedacht dus :ok_hand:

1 like

Haha thanks! Ik ben het dus alleen vergeten te vermelden… Ach bij deze dan maar :face_with_hand_over_mouth:.

Op deze manier sluit de kroon nog strakker aan op de kast :grin:.

Bevindingen dag 1

Vandaag enkele positieve opmerkingen gehad op het horloge. 1 collega die er zelfs meer over wilde weten… Dus goeie reclame Pascal.

Vanavond heb ik het horloge op een blauwe NATO geslingerd. Ik was benieuwd of het horloge te ‘downgraden’ is van dress- naar meer tool-watch d.m.v. de band. M.i. prima geslaagd. Het is wellicht niet dé beste match die je kan verzinnen, maar hij kan het zeker hebben. Daar komt bij dat het gewoon zalig draagt op zo’n NATO. Het horloge is lekker vlak aan de onderkant en dat maakt dat hij prima op de pols blijft liggen, zelfs met een ‘slap’ nato’tje :ok_hand:

De originele banden heb ik gisteravond al even een momentje gegeven. De stalen band heb ik, zoals ik al verwachte, meteen afgehaald. Deze is voor mij persoonlijk gewoon echt te breed en te aanwezig. De rubberband is heerlijk soepel, maar die clasp… Het voelt voor mij vreemd en wilde er dan ook direct het liefst een doornsluiting op gooien… Helaas kan dat niet aangezien er geen opening in de band aanwezig is. De kwaliteit rubber dus dikke prima maar de vouwsluiting was niet voorbestemd voor mij. De lederen band wederom zalig soepel en mooi gefabriceerd :ok_hand: heel mooi dat ook hier een matchende gloed inzit, die aansluit bij de kleur van de wijzerplaat. En ik zeg vast vooraf; dit ligt wederom aan mij. Maar zo’n vlindersluiting… Wat maakt dat zo’n band toch onnodig dik. Wel mooi van kwaliteit, maar gewoon niet voor mij. Dat betekend dus eigenlijk dat alle banden prima van kwaliteit zijn, en mooi uitgevoerd. Maar ik dus op alle 3 wat aan te merken heb. Nogmaals dit zegt wellicht meer over mij dan over de banden zelf, maar ik zou voor beide banden (rubber en leder) de mogelijkheid bieden een (zelf te regelen) doornsluiting toe te passen… Veel comfortabeler :v:

Terug naar het horloge zelf. Ik heb vandaag meermaals verbaasd over de schitterende tonen blauw… En toch weet ik nu al dat ik zelf zeker voor de zwarte wijzerplaat zou gaan. Puur omdat ik zo’n zeikerd ben die een horloge enigszins wil matchen aan mijn outfit :face_with_hand_over_mouth:

Voor dag 2 heb ik alvast een Milanese band gemonteerd. Hier was ik met name ook erg benieuwd naar i.c.m. dit horloge.

Fijne avond verder :v:

11 likes

Gelukkig was dit ook jouw suggestie :face_with_hand_over_mouth:.
Leuk stuk wederom! Qua banden kan ik het me voorstellen hoor. Dat zal echt een smaak ding zijn denk ik! Ik ben benieuwd hoe de Milanese gaat bevallen!

1 like

Conclusie na een dagje Milanese op de representor dat dit voor mij een top combinatie is. Lekker veelzijdig en ‘toolish’ genoeg voor mijn smaak. Dit is wel een vrij grove Milanese en dat is ook wel nodig denk ik. Als de mesh te fijn wordt, zal het minder goed bij de strakke lijnen van het horloge passen, vermoed ik :thinking:

Ik heb nog een MN parachute strap liggen, die wil ik er ook nog op slingeren. Eerst nog wel een dagje op de Milanese.

Voor wat betreft de gekleurde accenten op de kast; hiervan dacht ik eerste instantie dat deze me snel zouden gaan ‘vervelen’. Echter is dit totaal nog niet het geval. Het zorgt ervoor dat de kast juist spannend genoeg blijft denk ik. Toch ben ik alsnog benieuwd hoe het horloge eruit zou zien zonder de gekleurde accent maar gewoon blank staal :thinking:

2 be continued :v: fijne avond

5 likes

Haal d’r ff een slijptol langs dan. Gewoon even voorzichtig langs het randje :grin:

3 likes

You evil person :joy: :wink:

Seconded! ik ben ook benieuwd! :grin:

2 likes