Representor for a week!

Ik zou ook graag meedoen :blush:
Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Thieuke
SE93
Hoefnix
Roland1982
Dwarrel
TomHagen
TeunR69

1 like

Welke maat pushpin is het?

1 like

Ik dacht 20mm ?

Ik zal nog even kijken morgen of hij niet is blijven steken in het doosje waarmee ik het horloge ontving per post. Ik laat het weten.

1 like

@Brunmontagne moet dit zo kunnen laten weten welke maat pushpin benodigd is!

1 like

Ik ben vandaag niet thuis, kom ik morgen even op terug :grin:.

Was ik weer! 1.8mm bij 20mm :slight_smile:

1 like

Omdat ik dinsdag op vakantie ga moet ik mezelf (helaas) weer naar onderen verplaatsen op de lijst.

Heel even heb ik er aan gedacht om de vakantie te verplaatsen totdat ik een klap op mijn hoofd kreeg van de vriendin…

3 likes

:rofl::rofl: dan snap ik dat je jezelf even verder op de lijst zet inderdaad.

1 like

Ik heb gehoord dat @hoefnix ook niet kan.
Die is nog niet in Nederland, dus ik denk dat @dwarrel dan aan de beurt is.

1 like

Werkt dit zo? Mag ik nog meedoen? Of ben ik al te laat :grimacing: In dat geval mag ik zo weer van de lijst af getrapt worden hoor!

1 like

Haha je bent zeker niet te laat en je mag zeker nog mee doen! Er zit nog geen limiet op het aantal deelnemers :grin:.

1 like

Fijn om te horen!

1 like

Ik doe ook graag mee om de Representor een weekje te mogen proberen!

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Thieuke
SE93
Hoefnix
Dwarrel
TomHagen
TeunR69
Roland1982
Phodebimos
Flex

1 like

Ondertussen is de Representor al weer onderweg naar de volgende.

Helaas niet super veel kunnen dragen ivm. werk, maar verder wel gedragen buiten het werk om.

Op foto’s had ik het gevoel dat het wat aan de grote kant zou zijn voor mij.
In het echt viel de 42mm mij reuze mee, en vond ik dat het prima om mijn wat kleinere pols zat.
Al denk ik dat de 40mm van de HFLE beter zou passen bij mij persoonlijk.

Het is een erg leuk horloge met zijn eigen smoel.
Met leuke details zoals de puntjes op de bezel en de kroon.
Ik denk dat het zonder puntjes wat te kaal zou ogen.
Een mooie donkergroene dail die soms bijna zwart lijkt in de schaduw. Maar zodra je de zon in loopt komt er een mooie sunburst tevoorschijn.

Er zaten ook 3 banden bij waardoor je leuk kan wisselen.
Metalen band niet kunnen dragen omdat er maar 1 pushpin bij zat.
Rubberen band was leuk om te proberen aangezien ik nog nooit een rubberen band heb gehad. De band zat prima alleen qua looks pak ik toch eerder een leren band.
De groene leren band maakte het voor mij af in samenwerking met de groene dail. Enige minpuntje vind ik dat het wel erg dikke en stugge band was waardoor ook de sluiting minder lekker zat.
De banden hadden quick release en dat is altijd een pluspunt.

Al met al is de Representor mij goed bevallen.
@Brunmontagne bedankt voor het initiatief.

4 likes

Hey leuk om weer een beoordeling te lezen na een weekje Representor! Dat was wel even geleden haha.

Blij te lezen dat het horloge toch, ondanks dat hij minder gedragen is, goed is bevallen!

Ook het formaat blijft een interessant terugkomend iets. De nieuwe HFLE case draagt inderdaad net even iets kleiner dan de huidige 42mm, al is het relatief gezien niet heel veel verschil.

Bedankt voor je bijdrage en de goede zorg!

1 like

Ha lekker een weekje uitgeprobeerd. Mijn oordeel is redelijk neutraal. Daar waar ik na de turtle fiffer gelijk 1 gekocht heb doe ik dat nu niet. Tegengevallen? Niet echt maar ook niet het vonkje. Komt voor een groot deel denk ik door de kleur groen, dat vind ik niet vaak erg mooi. Mijn bevindingen:

Leren band. Nou nee maar dat is mijn persoonlijke smaak. De kleur match wel erg goed met de wijzerplaat.

Stalen band. Ook nee. Mis wel micro verstelling en vind hem te breed. Wel mooi. Dubbele sluiting even wennen maar wel mooi.

Rubberband. Kan aan mij liggen maar ik kreeg hem niet lekker met de vouwsluiting.

En nu. Ik had nog een berton in groen liggen en heb die erop gezet. Niet de betae match in kleur maar kon hem nu wel comfortabel dragen. Ik zal het bandje erbij laten.

En dan het horloge. De kastvorm spreekt mij wel aan, ben immers ook best weg van de samurai van seiko. Vind een mix van glim en borstel vaak wel mooi zoals hier ook de bezel glimt. Dit jaar heb ik naast wat grotere seiko duikers ook wat kleinere van baltic in de collectie. En dat bevalt ook erg goed. Deze zit er wat tussen in denk ik. Voor het soort horloge van de representor zou ik ook voor een maatje kleiner gaan. De hfle was het niet voor mij maar die maat lijkt me wel beter maar dan de zwarte wijzerplaat.

De wijzerplaat van de representor vind ik super mooi, eenvoudig en mooi. Alleen niet in het groen. Denk dat ik voor n zwarte eerder overstag ga. Dan zijn ook de markeringen op de kast zwart want dat groen bevalt mij niet zo.

Ik zal de volgende pb-en zodat de reis verder kan. Bedankt @Brunmontagne voor de mogelijkheid. Ondanks dat ik niet gelijk om ben kan ik niet beloven dat er nooit een komt. Zwarte plaat, smalle stalen band en maatje kleiner en wie weet.

6 likes

Haha daar is helemaal niks mis mee! Altijd leuk om alle kanten van het spectrum terug te horen en leuke uitgebreide beschrijving, bedankt daar voor!

De 40mm komt er binnenkort met witte plaat (niet die van de HFLE maar sunburst wit), blauw en rgoud met blauw, zwart zit er nu nog niet direct bij maar wellicht volgt die snel. De stalen banden komen binnenkort beschikbaar voor zowel de 40 en de 42 dus wellicht zit daar nog wat bij :wink:.

Nogmaals bedankt voor je terugkoppeling en de goede zorg!

Ik ben inmiddels weer in het land en even kwijt of ik nog op de lijst sta of waar ik op de lijst sta :rofl:

1 like

Vorige week kwam de Representor bij mij in huis en ik heb 'm een goed aantal dagen van de week kunnen dragen. Wat mij het meest opviel was dat de groene kleur van de dial veel minder aanwezig is dan dat de website plaatjes (en wellicht ook mijn plaatjes) doen vermoeden. Het is een stuk rustiger (en mooier) dan dat ik vermoedde.

Er zaten een aantal banden bij, maar ik ben niet zo’n Red Bull pitcrew die elke zoveel minuten binnen 2 seconden een band wisselt, dus ik heb het bij de groene barton (?) band gelaten (zie foto) die ik mooi vond en wel lekker vond zitten (de quick release maakt die < 2s bandenwissel echter wel mogelijk :wink: ) Erg groot vond ik die echter niet, ik had 'm in 't eerste (of laatste?) gaatje en dat pastte dus net.

Maar goed, hoe beviel het? Eigenlijk reuze goed! In tegenstelling tot de vorige review werd ik er wel blij van en daardoor staat Brunmontagne nu op m’n lijst van mogelijke nieuwe aanschaffen. Ben niet zó enthousiast dat ik direct alle kleuren besteld heb, maar ik zie mezelf in de toekomst nog wel een Brunmontagne kopen (voor mezelf of mijn zoon?).

Het initiatief vond ik echter geweldig. Mooi om zo even een horloge(merk) te leren kennen. Ik zal 'm zo in een doos doen om 'm naar de volgende op de lijst, @TeunR69, te verschepen. Brunmontagne bedankt en Teun, veel plezier ermee!

Oh ja, natuurlijk nog wat plaatjes:



9 likes