Zit al een tijdje te broeden op dit horlogemerk. Zijn er op dit forum mensen die dit horloge in hun bezit hebben en hierover is meer kunnen vertellen :
Kijk even op watchuseek, daar staan ervaringen op.
Inderdaad hulde aan Robbie en zijn Seiko’s. Persoonlijk vindt ik het wat ver gaan om Resco een "over-the-top-hommage-Seiko te noemen. Ik vind de Resco wel een onderscheidend en origineel uiterlijk hebben.
Er is hier al eens geschreven over dit merk:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,266320,page=1
Ik kan zo gauw geen Seiko bedenken waar hij op lijkt. Er zit ook geen Seiko uurwerk in.
Hij heeft wel invloeden van Kobold. Zie hier een stukje van de maker:"
"Yes… to some my watch will look like a Kobold Arctic Diver. And to others it will look A LOT like the AD. I have always been a huge fan of Mike’s work and would be full of BS if I said I was not influenced by the designs of his watches. Just like Mike was influenced by Helmut Sinn and Helmut Sinn was influenced by the cockpit clocks in his aircraft. That aircraft clock designer was influenced by…bla…bla…bla…SUNDIAL…bla…bl a…CAVEMAN STARING AT THE SUN.
Ja Kobold invloeden wel. Wel enorme duur Kobold, voor dat geld koop ik liever een ander horloge.
Zekers, dan valt de Resco nog wel mee. Vind zelf UTS erg mooi, lijkt ook op Kobold / Resco, maar helaas ook erg aan de prijs