Reseda automatic 25 jewels, horloge van mijn opa

Goedemiddag!

Onlangs ontving ik een oud vintage horloge dat van mijn opa is geweest. Het horloge is van het merk Reseda, het betreft een automatisch horloge met 25 stenen. Aangezien ik nog niet echt een kenner ben, vroeg ik mij af of er hier wellicht mensen zijn die wat kunnen zeggen over het merk, de kwaliteit van het uurwerk en eventueel de waarde. Alvast bedankt!

Kort over mij, aangezien ik nieuw ben op het forum. Een aantal jaar geleden begon mijn interesse in horloges, toen ik de oude (helaas neppe) Breitling van mijn vader ontving. Ik vond het een prachtig horloge, wat voor mij smaakte naar meer. Inmiddels heb ik een kleine verzameling met 5 niet al te dure, maar in mijn ogen wel mooie horloges (o.a. roségouden Seiko Solar gekocht in Tokyo en een Timex Weekender). Dit oude horloge van mijn opa is de laatste toevoeging.

4 likes

Van harte welkom hier op het forum! :slightly_smiling_face: :+1:

Wat betreft het horloge: Reseda was een Duits merk uit Pforzheim dat PĂśW en Durowe uurwerken gebruikte, eveneens van Duitse makelij en uit Pforzheim. De waarde is zo rond de 150 a 200 euro, onder andere afhankelijk van de staat van het uurwerk. Ik vind de wijzerplaat en de wijzers erg tof! :ok_hand:

1 like

Hartelijk dank @Jurtz!

Ik vind zelf de wijzerplaat ook erg tof. Wellicht dat ik het bekraste glas laat vervangen en er een leren bandje bij zoek.

Het horloge is tevens mijn eerste automaat, toch leuk om er de achtergrond een beetje van te weten :slight_smile:

2 likes

Het glas kun je prima zelf een beetje polijsten hoor, zolang er geen echte barsten in zitten. Een leren bandje zal hem zeker geen kwaad doen. :+1:

3 likes

Welkom hier bij HF !
De andere foto’s zien wij ook graag.

1 like

Een heel leuk horloge ! En welkom op dit leuke forum.

1 like

Welkom! Mooi horloge en een leuke opening van je komst hier op t forum!

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom op dit mooie forum.
Een horloge met een verhaal is altijd bijzonder. :+1:
Veel plezier er mee.

1 like

Reseda was het huismerk van juwelier Oosterhof die meerdere filialen had in noord Nederland…was Opa een Groninger of een Drent ?

2 likes

Een Groninger inderdaad! :slight_smile: