Reset chrono

Besten,

De chronominutenwijzer komt niet op 0 te staan bij deze Miyota 0811 als ik de chrono reset.
Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

Dat komt vaker voor en is redelijk eenvoudig op te lossen. Zie hier een voorbeeld van een myota uurwerk. Voor jouw type zou de procedure iets af kunnen wijken. Meerdere voorbeelden beschikbaar op YT. Succes!

1 like

Idd, met de kroon uit en met een bepaalde pusher combinatie
kan je de minute counter weer op nul zetten.
Werkt ook zo bij de ETA quartz chrono’s.

1 like

Werkt ook zo bij de Seiko Chrono’s.

1 like

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik dacht het ook zo te doen maar na een reset komt de chronominutenwijzer telkens op minuut 1 te staan. De chronosecondenwijzer doet het wel goed.

Dan is er een andere combinatie voor de minutenteller. Er zijn vier mogelijkheden, boven en onder in de datumverzetstand en boven en onder in de wijzerverzetstand. Bij mijn Breitling Colt Chrono is de minutenchrono reset, onder/datum.

2 likes

Helaas, ook al geprobeerd.

Ik hoop via de achterzijde ?

Wat zou je via de achterzijde willen doen dan? Open maken om te resetten? Zoals hierboven door verschillende leden aangegeven is het een kwestie van het uittrekken van de kroon in eerste of tweede stand en dan met de chrono knoppen synchroniseren. Volgorde en standen zijn afhankelijk van het specifieke kaliber. Dat is even een uitzoekwerkje waarbij YT je kan helpen.

1 like

Ik heb alle standen al geprobeerd maar niets lijkt te werken.
Ik hoopte dat er op het binnenwerk zelf nog een resetfunctie zou zijn maar als het jullie niets zegt, vrees ik ervoor