Hoi ik heb de batterijen gewisseld vd fossil big tic. Nu moest ik s1 en + even aantikken om de seconden op te starten. Dat lukte prima. Maar de analoog gedeelte start niet op. Moet ik daar ook nog iets mee?
Repeat if necessary…
Heb je per toeval het spoel geraakt met je pincet?
Bij dit soort binnenwerkje moet je heel voorzichtig zijn, komt vaak voor dat spoel beschadigd wordt bij verwisselen batterij. De man op de markt is daar meester in.
Gevaarlijke situatie.
Dit is idd een gewoon kwarts uurwerkje, moet gaan lopen zonder reset o.i.d.
Misschien eens over de ali-quartz booster halen, anders wordt het vervangen.
Had deze op een rommelmarkt gevonden. Altijd een risico…
Risico van het vak
Dit lijkt ook 'n beschadiging van de spoel.
Kwestie van meten , moet 'n weerstand hebben van ca. 2.6k ohm
Moet even kijken hoe ik dat doormeten moet
Met een sterke oogloupe kun je het mogelijk gebroken draadje ook zien zitten. Op deze foto gaat dat net niet. Onlangs ook zo’n werkje gehad hier, en ik wist hoe voorzichtig ik moest zijn.
Ik zag ook een onregelmatigheid maar volgens mij geen breuk. Ga er niet teveel geld in steken. Maar dit was wel een identieke horloge wat ik ooit voor mezelf kocht. Eigenlijk mijn eerste horloge sowieso. Stukje nostalgie.
Zijn die spoeltjes niet redelijk standaard bij quartz horloges. Dan kan ik er eentje uit mijn stapel afdankertjes plukken?
Als je er een uit een soortgelijk Miyota uurwerkje haalt en zeker weet dat deze nog weerstand meet, zal het daar niet aan liggen.