Restauratie Citizen NY0040 Promaster

Toch echt schitterend wat voor mooie mechaniek er in een horloge van nog geen 200 euro zit. En wat een vakmanschap! Heerlijk om naar te kijken! :heart_eyes::+1:

15 likes
5 likes

Dat geluid van die vijl over die kast geeft me echt de rillingen. :fearful:

Super leuk om te zien!

@RLC zeer interessante en uitgebreide revieuw. Wat schitterend om te zien hoe de NY0040 in elkaar zit🔥,neig toch om zoiets nog aan te schaffen…alleen naast mijn 1000m van Citizen is het geen gezicht denk ik🙈

1 like

Prima duikhorloge, ideale beater en persoonlijk vind ik de Promaster mooier dan de SKX007. En de Promaster is voor een veel betere prijs te krijgen dan de SKX007 tegenwoordig. De klacht dat de Citizen een luidruchtige rotor heeft, is een beetje overtrokken. Ik heb verschillende promasters en de één is iets “luidruchtiger” dan de ander. Ik vind het zeker niet storend.

1 like

en er zit ook nog een mooi verhaal achter, gebruikt door de Italiaanse Marine. Moest bij de Tender getest worden op 500m WR en slaagde.

1 like

Gewoon doen. Kost amper iets en je raakt ze redelijk makkelijk weer kwijt.

Heb zelf een fugu. In principe op de afwerking, dail en wijzers na, hetzelfde horloge. Zeer tevreden over

4 likes

Ik ben hartstikke tevreden met mijn Citizen, maar ik ervaar het wel als de luidruchtigste rotor uit mijn bescheiden verzameling.

1 like

Dan weet je wel dat ie het doet :wink:
Soms, als ik mijn arm flink beweeg, voel ik het horloge soms heen en weer gaan op mijn pols, als ik mijn arm weer stil hou. Bijzondere ervaring. Heb ik niet bij mijn automaten van een ander merk. Wat dat betreft is de Citizen een beetje een aandachttrekker.

2 likes

Inderdaad een harder geluid dan andere uurwerken. Stoort me echter niet.

Geeft me op een vreemde manier een grof en robust gevoel. Gemaakt om echt gebruikt te worden als tool.

1 like

Zeker waar, elke kras maakt hem robuuster…

Wat een leuk filmpje! Kijk met nog meer waardering naar mijn NY0040.

Bedankt voor het delen!

Mooie restauratie.
Bij 9.21 lijkt het wel alsof de ene lug een stuk smaller is geworden. Vertekend beeld ??

1 like