Prachtig gedaan vakwerk kan zo in de etalage bij de juwelier👍
Vakmanschap!!
Bij toeval kwam ik als vintage-Seiko-verzamelaar in contact met een persoon die een prachtige Seiko 0634-5019 via een bepaalde site te koop aanbood. Aangezien ik meer van de wijzertjes en minder van de cijfertjes ben scrolde ik na een tijdje verder naar de volgende Seiko.
Toch bleef mijn gedachten me telkens terug leiden naar die bijzondere Seiko 0634-5019 van die beste man en telkens kwam ik weer terug bij die advertentie. Zou ik dan toch overstag gaan en mijn policy van mechanische automaten aan de kant zetten voor een digitale quartz? Toch maar ns verdiepen in die Seiko 0634. Dan kom je er achter dat het de eerste digitale chronograaf is ter wereld…een icoon…the holy grail.
Toen maar ns op topics naar meer informatie gezocht op dit geweldige forum…en wat kom ik tegen…een uitgebreid verhaal inclusief foto’s van een restauratie van eenzelfde type Seiko en na nog even verder onderzoek blijkt het om exact dezelfde Seiko te gaan dan diegene die aangeboden werd.
De eerste vraag die me te binnen schoot was: hoe kan iemand die zoveel liefde in een project stopt besluiten om die prachtige klok aan te bieden?
Dus contact opgenomen met deze man. Na de nodige zeer prettige berichtjes op en neer besloten akkoord te gaan met zijn vraagprijs. Uiteindelijk ontvang ik de ochtend erna een bericht van hem dat hij het toch niet over zijn hart kan verkrijgen er afstand van te doen.
Terecht conclusie en dat meen ik oprecht. Heel jammer voor mij maar alle begrip voor het gevoel van deze beste man. Uiteindelijk biedt hij aan om eenzelfde horloge voor mij te restaureren. Na een bepaalde tijd kan ik een redelijk goed werkend maar behoorlijk gehavend exemplaar vinden. Na overleg met Mr. Brodie de gok gewaagd en tot een koop overgegaan.
Kort erna spreken we af elkaar te ontmoeten. Die middag leer ik Koning Brodie kennen. Het delen van een gezamelijke hobby eindigde in een goed gesprek en een bijzondere middag met iemand waarvan het leek of ik die al jaren kon. Verbaasd en verrast stap ik in de auto op weg naar huis.
Nu is het project klaar, gefixt door iemand waarbij ik denk…hoe bestaat het en wat is het toch mooi dat er mensen zijn die dit kunnen…diep respect voor het geduld, de professionaliteit, de kunde maar vooral de liefde om een horloge weer zo mooi te krijgen.
Heel erg blij met het resultaat en dat meen ik oprecht. Koning Brodie, dank je wel voor de leuke reis en het fantastische resultaat. Jou kennende zal je het bovenstaande verhaal “teveel mooie woorden en teveel complimenten” vinden, maar het mag gerust eens een keer gezegd worden hoe goed jij bent op het gebied van vintage horloges.
Diepe buiging en petje af topper!
Netjes, snap dat je tevreden over je werk bent deze ziet er weer als nieuw uit👌.
Bizar goed gedaan! Wat een vakwerk!
Ik had nog nooit van deze Seiko gehoord, leuk verhaal ook dat dit de eerste digitale chrono is ooit gefabriceerd, maakt het hele restauratieverhaal alleen maar mooier!
Gaaf zeg als je dit zo mooi kan maken
En Cees krijgt er een nieuw horloge voor in de plaats
Wat een kunde! Mooi dat je ons daarin een heel klein beetje meeneemt:)
All of the above… geef de man een balpen en hij maakt een tekening, geef de man een schuurpapiertje en een horloge krijgt een tweede leven!
Heel tof om te lezen
Wat een vakwerk, dank voor het delen.
Wat geweldig mooi gedaan!
Prachtig resultaat!
Wat een prachtige reactie, toch wel leuk dat je het horloge nog niet hebt en nu al blij bent!
Jij bedankt voor je vertrouwen en geduld. Het was erg leuk om te doen en jij gaat er van genieten, win win!
Zo gaaf om te zien, dank je voor het delen
Prachtig restauratiewerk
Echt vakwerk, schitterend!
Mooi wat een klus! Maar weer in prachtige staat. Uit de tijd dat quartz nog echt premium was.
Heel gaaf!
poh ! dat is er ff van opgeschoten ! prachtig werk !
Diep onder de indruk. Altijd een zwak gehouden voor digitale horloges, maar haak altijd af bij het zien van de staat waarin ze verkeren.
Uiteindelijk blijkt bijna alles te restaureren. Dat vereist geduld en vakmanschap en dat wordt hier duidelijk getoond. Prachtig. Ongelofelijke voor en na foto’s.
Ik zoek naar woorden… bewondering.
Schitterend, wat een resultaat!