Restauratie OMEGA Seamaster 300m chonometer

Een jaar of twee geleden kocht ik voor belachelijk weinig geld een flink “doorleefde” Seamaster via eBay. Er zat geen doos bij, en zat een aftermarket band om, een zeer beschadigde sluiting, een aftermarket bezel en beschadigde wijzers. Hieronder een korte reportage van de opknapbeurt die ik hem gaf, uiteraard met allemaal originele OMEGA onderdelen.

Zo was hij:

Merk op dat hij er op het eerste oog best aardig uitziet, maar een getraind oog ziet meteen dat de bezel niet origineel is omdat hij nét iets te donker is. Ook zie je dat de band niet origineel is; te dof en de glimmende gedeeltes aan de schakels zijn uit het zelfde stuk staal en niet zoals origineel aparte stukjes.

Eerst maar eens de aftermarktet sluiting voor een originele vervangen:

Daarna via Otto Frei een nieuwe originele band (ik heb voor de Speedystyle seamaster band gekozen omdat ik die mooier vind) en een originele bezel besteld en gemonteerd:

Toen waren de wijzers aan de beurt: hier een vòòr, vergelijk en ná foto:

En tot slot een originele doos besteld, klaar is Kees…

Binnenkort misschien maar eens te koop aanbieden…

Dat heb je mooi gedaan. (tu)
Volgens mij klopt de bovenste foto niet met het bijschrift.
Groeten, Chris.

Gaaf hoor, leuk projectje!

Leuk project. Of het goedkoop is, is iets anders. :slight_smile:

Mathias Schreef:

Leuk project. Of het goedkoop is, is iets anders.
:slight_smile:

Ja zeg, ben benieuwd wat je voor al die onderdelen wel niet hebt moeten betalen. Ik hoor geregeld dat onderdelen los stukken duurder zijn…:S

P.S. mag me ook PB als je wilt.

marnix_moed Schreef:

Mathias Schreef:

Leuk project. Of het goedkoop is, is iets
anders.
:slight_smile:

Ja zeg, ben benieuwd wat je voor al die onderdelen
wel niet hebt moeten betalen. Ik hoor geregeld dat
onderdelen los stukken duurder zijn…:S

P.S. mag me ook PB als je wilt.

De bezel en de sluiting koste ieder ongeveer USD 220, de band USD 500. De wijzers bij elkaar geloof ik USD 50. Voor de doos betaalde ik USD 115.

Als je een goedkoop horloge wil, moet je geen omega-fan worden zeg ik altjd maar…

Mooi resultaat in ieder geval!

Da’s nog eens de moeite waard zeg!
Kosten zijn (inderdaad?) wel een nadeel (zou ik zeggen).