Beste,
Ik ben nog in het bezig van mijn eerste horloge die ik van de ouders gehad heb op mijn 18e verjaardag, en het horloge wat het me besmet heeft met het virus. De Seiko BFK. Omdat het horloge ook alweer een jaar of 16 oud is was de capacitor/batterij er mee gestopt en die heb ik zelf weten te vervangen met een horloge toolkit van Amazon. Geen idee wat voor stof ik hiermee in de kast heb geïntroduceerd maar tot nu toe blijft hij tikken. Ook denk ik dat het e.e.a. wel weer eens geolied mag worden…
Helaas was ik in de jongere jaren nog niet zo zuinig op het horloge en inmiddels is de kroontube versleten waardoor de kroon er niet meer opgeschroefd kan worden. Ik heb zelf al een beetje gezocht maar het lijkt erop dat deze kroontubes niet vastgeschroefd zitten maar gedrukt/gelast. Ik twijfel nu of dit horloge voor altijd in de kast blijft liggen of dat er nog iemand hier zit die wel de kennis of dit nog te repareren valt zodat het horloge weer waterdicht is en ik hem weer zou kunnen dragen…
Ben benieuwd!
4 likes
Zou zonde zijn om in de kast te laten liggen.
Ik heb ook een (licht gemodificeerde) BFK van een jaar of 15 oud en ik ben inmiddels wel fan van dit type .Het kan echt overal tegen .
Ze zijn geweldig gewoon
Ik heb er 2 en mijn zoon de pepsie
De gele draag ik ik mijn werk en is onverwoesbaar.
Ook de Sus is prachtig.
3 likes
Zou zeker zonde zijn! Vandaar ook dit topic, helaas blijft het nog stil!
1 like
Er zal zeker iemand zijn op dit forum die de kennis heeft om hem te repareren. Een volledige kast (5M620BL003B) is nog bij Seiko verkrijgbaar (staat wel in backorders)maar zag ook op de onderdelenlijst een plastic tube voor kroon (8999 5390) staan. Geen idee hoe dit in elkaar zit maar wie weet kan het nog wel eens meevallen als deze gaar is. Aangezien je hem al eens zelf opengemaakt hebt zou je kunnen checken of dit het euvel is.
Een andere optie is aanbieden bij Seiko ter reparatie. Je krijgt dan een nette PO en de reparatie prijzen bij Seiko zijn super schappelijk.
1 like
Dank voor je research! Andere kast lijkt me niet dan weer niks aangezien daar juist al het karakter in zit, daardoor is het natuurlijk “mijn” horloge.
Het euvel zit hem alleen echt wel in het schroefdraad op de kroontube, die is bijna helemaal vlak gesleten waardoor het schroefdraad in de kroon niet meer pakt, dus m.i. moet de hele metalen kroon tube vervangen worden. Maar die zit vastgedrukt/gelast in de kast…
Contact opnemen met Seiko kan ik nog doen inderdaad. Ben bang dat zij dan ook gewoon de kast zullen willen vervangen. Als ze überhaupt nog een horloge wat, als ik het me goed herinner, uit Japan komt en al flink wat jaar niet meer gemaakt wordt.