Restauratie Speedmaster 2998-4 (1961) bijna af

Dit wilde ik jullie niet onthouden …
Na 4 jaar speur/zoektocht eindelijk alle ORIGINELE onderdelen bij elkaar en vandaag afgehaald bij Luuth van den Berg (heb nog 6 andere Speedmasters/Seamasters/Ranchero’s :

**Let op de Forstner Komfit Mesh Band (voor JB Champion overname in 1963 **

Speedmaster CK 2998-4 1961. Caliber 321 , serienr 18.XXX.XXX

Ter illustratie

Wanneer alle speedmasters (nog een 105.003 bij Ferry) en Speedmaster Companion (seamaster 601 in 135.001 kast met Speedmaster design wijzerplaat bij Luuth ) en Ranhgero’s klaar zijn zal ik hier uitgebreid verslag doen van bijna 5 jaar verzamelhoby.

Oh ja ook nog Omega 20f en T17’s !!

2 likes

Ben nu al nieuwsgierig!

Bedankt voor het posten (tu)

Altijd cool zo’n JB band! En de 2998 is een bjoetie!

gr. Roel

Roel …Forstner Komfit Mesh band !!

JB Champions nam in 1963 Forstner over en dus ook de Forstner Komfit mesh band en noemde het NASA JB Chanpion Mesh Band : omdat de astronauten die ook droegen. Ik moet zeggen dat dit een heerlijke band is om te dragen …de NASA astronauten hadden het gelijk door. Er is een site die gaat over deze mesh bands Google naar : Watterland oid

Ik weet dus dat deze band uit 1962 of eerder moet komen, vandaar dat ie uitermate goed past bij dit klokje (cal 321 serienr 18 mio)

Ben blij verrast dat er zo snel reacties zijn en zal het verhaal binnenkort publiceren. (inc technische details)

Gr

Ronald

Correct me if I am wrong maar de secondewijzer van de chrono moet onderop toch zon ruitje hebben?

Heerlijk deze reactie !! Je bedoelt een spearpoint (sweeping chrono hand) ? Voordat ik in alle details treedt : deze klok heb ik met veel resarch gerestaureerd ik zal daarover naderhand berichten en verwijzingen maken. De speerpunt kwam pas later Koert !!

Groet Ronald

Kan niet wachten op je verhaal!

Hans
(tu)

Ik ben erg benieuwd naar het verslag, wat een mooi horloge zeg!

vrgr

Vncnt

Een bjoetie… en ook nieuwsgierig naar meer info!

Zit er een SWISS plaat in of een T Swiss made T?

Leuk die details over de band, ik wist dat niet. Wel cool dat ze in 1961 al snapten dat Omega geen fatsoenlijke stalen band kan maken :smiley:

Ennuh… schiet eens op met dat verhaal over de technische details… ik zit al de hele dag te F5-en :smiley: :wink:

gr. Roel

Dat geeft wat verlichting in deze sombere dagen:~, en de beste vooruitzicht ;)op deze grijze "derde dinsdag van septemberX(:?X( "
Groet Iwan:~

Mijn beste,

Deze speurtocht naar het ultieme horlogegevoel, geeft niet alleen de gelukkige drager een
roes, doch ook menig forumlezer!!
Leuk ook die nostalgische foto’s.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hey!!! :wink: Walra01,

Waar blijven de plaatjes en de info???

(tu) :smiley: (tu)

gr. Roel

Kunnen we al gaan aftellen?

prachtig verhaal! Nu al!

:}:~…eerste op mijn wensenlijstje ( of een andere uitvoering)

Ben geen Speedyman maar deze zou ik zo willen hebben! Erg mooi!

Prachtige foto’s & gedetailleerde info! (tu)
Wat wil je nog meer als forumlid? Jouw topic blijf ik ook volgen!

Allemaal bedankt voor jullie mooie en uitbundige reacties !! Ik had dit niet verwacht. Ik ben nog in afwachting van 4 of 5 klokjes die mijn Omega verzameling nog completer maakt. Daarna begin ik aan Rolex… De nog missende klokjes zijn niet op de bijgaande foto afgebeeld.

1. Omega Seamaster (Ranchero) Kast 2996-1 (in aantocht)
  2. Omega Seamaster Companion Kast 135.011 met Speedmaster alike wijzerplaat (in aantocht)
  3. Omega Speedmaster pre pro Kast 105.003 met bruine wijzerplaat ( (in afwachting van de kast bij Ferry))

Het verslag zal centrale thema hebben “Speedmaster Restauratie” en aanverwant hebben. Daarbij zal ik adhv de kennis en plaatjes die ik de afgelopen 5 jaar verzameld heb met jullie delen.

Op dit moment heb ik weinig tijd…Daarom alvast deze teaser!! (een belangrijk deel van mijn huidige verzameling)

Geniet ervan!!

walra01 Schreef:

Allemaal bedankt voor jullie mooie en uitbundige
reacties !! Ik had dit niet verwacht. Ik ben nog
in afwachting van 4 of 5 klokjes die mijn Omega
verzameling nog completer maakt. Daarna begin ik
aan Rolex… De nog missende klokjes zijn niet op
de bijgaande foto afgebeeld.

1. Omega Seamaster (Ranchero) Kast 2996-1 (in
    aantocht)
  2. Omega Seamaster Companion Kast 135.011 met
    Speedmaster alike wijzerplaat (in aantocht)
  3. Omega Speedmaster pre pro Kast 105.003 met
    bruine wijzerplaat ( (in afwachting van de kast
    bij Ferry))

Het verslag zal centrale thema hebben “Speedmaster
Restauratie” en aanverwant hebben. Daarbij zal ik
adhv de kennis en plaatjes die ik de afgelopen 5
jaar verzameld heb met jullie delen.

Op dit moment heb ik weinig tijd…Daarom alvast
deze teaser!! (een belangrijk deel van mijn
huidige verzameling)

Geniet ervan!!

http://i543.photobucket.com/albums/gg478/walra01/I