Al enige tijd zie ik de onderstaande speedmaster op mp. Wat ik mij af vroeg is wat het ongeveer zou kosten om deze weer in oude glorie te herstellen?
Is dat dusdanig duur dat hij daarom al even te koop staat?
Mocht het niet de juiste categorie zijn, mijn excuses.
Doe er een servicebeurt bij van 750, zit je al op 3250 en dan is alleen het uurwerk weer in topstaat. Je komt dan al aardig in de buurt van een youngtimer. De 2000 versie is ook niet echt speciaal vind ik.
Bij Speedmaster Pro die al drie maanden te koop staat voor 2,5k kun je er gevoeglijk van uitgaan dat je Ăłf gescamd wordt, Ăłf er iets anders niet in de haak is.
Anders was hij al twaalf keer verkocht, want de prijs is te mooi om waar te zijn.
De staat is natuurlijk ook niet perfect te noemen, maar een beetje vaag is de hele situatie wel. Ik laat hem in ieder geval lekker staan als ik dit zo allemaal lees.
denk wel dat het legit is, ondanks dat de rest vd omschrijving niet klopt
The omega speedmaster is one of Omega’s most iconic timepieces. Having been a part of all six lunar missions, the legendary speedmaster is an impressive representation of the brand’s adventurous pioneering spirit. This omega speedmaster professional “Moonwatch” features a black dial covered by a scratch-resistant sapphire crystal and graced by a small seconds sub-dial, 30-minute recorder and 12-hour recorder along with a central chronograph hand. The black bezel, with its tachymetric scale, is mounted on a 42 mm stainless steel case and presented on a matching bracelet. At the heart of this chronograph is Omega’s mechanical calibre 1863, the famous manual-winding movement worn on the moon, visible through the transparent caseback.
Dat is altijd nog een optie, maar daarom ook de vraag aan wat voor kosten ik zou moeten denken als ik hem weer helemaal netjes zou willen maken.
Want als ik een speedmaster koop, wil ik een mooie natuurlijk
Dan zou ik deze laten liggen. In deze staat is prima als daily beater na een service. Maar als je hem wil opknappen, kast en band op laten maken is wss een euro of 1-200. Wellicht meer als er dingen als laser welding nodig zijn. Nieuwe bezel, hoeveel is dat? Ook tenminste 200? Gezien de huidige speedy prijzen zou dat voor 2500 + die kosten niet gek zijn.