Restauratie Tissot Seastar T.12

Allemaal bedankt voor de leuke reacties; Er gaat best wat werk zitten in het schrijven van zo’n verslag, maar het wordt blijkbaar gewaardeerd, dus dit motiveert om het nog eens een keer te doen. :smile:

Inmiddels is de nieuwe band binnen dus de dikke sloffen maar vervangen door een setje “blue suede shoes” :sunglasses:

Stukje subtieler.zo :sunglasses:

13 likes

Staat mooi🖒…en denk een zwart bandje ook wel…

1 like

Geen horloge maker ? lijkt er toch verdomd veel op :wink: erg mooi resultaat.

2 likes

of een mooie mesh misschien?

2 likes

Niet kunnen vinden in 19 mm…:grimacing:

Met de nieuwe band is deze echt perfect! Staat erg goed en het is een schitterend horloge, qua restauratie, maar ook gewoon als model en uitvoering met de blauw. Om verliefd op te worden.
Veel draag plezier hoor!

1 like

BE-AU-TI-FULL… Knap hoor.
Ik heb wel een vraagje:
Kun je de kast zo ver opschuren en polijsten? Ik heb namelijk een vintage (poljot strela 3017) waarvan de kast ook een beetje beschadigd is. Maar ik zie dat na het polijsten het een beetje koperachtig is onder de chroom laag. Of lijkt dat maar zo en kan ik gewoon doorschuren?
Thanks alvast.

1 like

Als het horloge verchroomd is en je gaat er goed aan schuren dan is opnieuw verchromen een optie. Anders komt het basismetaal tevoorschijn zoals je dus nu blijkbaar al ziet.

Zoals @blou al aangeeft, als je kast verchroomd is schuur je vrij snel door de chroomlaag heen en moet je daarna opnieuw verchromen. Bij deze Tissot is de kast massief RVS en maakt het dus niet uit hoe diep je schuurt (je maakt alleen de kast een stukje kleiner)
Als er op het achterdeksel iets in de trant van “stainless steel back” staat betekent dat meestal dat alleen het achterdeksel RVS is en de rest van de kast verchroomd (of veguld, vernikkeld, etc.) Hoe dat bij Russische horloges is weet ik overigens niet.

Bedankt voor het antwoord. Dan is mijn kast verchroomd idd. Nieuw laten verchromen lijkt mij geen optie.

Ongelofelijk mooi resultaat :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Morgen eens rustig het hele verslag doorlezen…

1 like

Vakwerk, heel knap. Erg fraai horloge.

1 like

Heel knap gedaan. De klem om de kast in klemmen is die los te koop.

1 like

Niet echt; die heb ik zelf ontworpen en 3D laten printen. Ben wel eens bezig geweest om er een van een verbeterde versie een aantal te laten maken omdat er meer interesse was, maar dat is ergens blijven steken. Kan er wel weer eens mee verder gaan :sunglasses:

Je moet eens kijken naar de Bergeon Vigor. Een vraag is dit niet om te bouwen. Gr breugel

Ja heb ik wel eens naar gekeken, maar dat is niet simpel om te bouwen. Verder heb ik een voorkeur voor kunststof; dan beschadig je de kast tenminste niet. :sunglasses:

Ook jaren later geniet ik nog met volle teugen van dit verslag; heel leerzaam en inspirerend. Bedankt!

Herman

1 like

Graag gedaan; Het is al even geleden inderdaad, maar ik heb het horloge nog steeds :grin:

1 like

Echt prachtig geworden Wilco. Ik had dit topic gemist denk ik😊…
Vakmanschap is meesterschap gaat hier wel op.

Erg mooi geworden en ook een tof horloge!

1 like

Kunstenaar!

1 like