Restauratie van een gruwelijk gemangelde Casio 'Marlin' W-250 van 1980

Nog een foto bij daglicht. De plaat heeft een erg mooie blauw-grijze kleur

5 likes

Stukje vakwerk hoor. Hoe lang ben je daar mee bezig geweest?

Dankje!
Ik schat dat ik er een uur of vijf aan heb gewerkt

Dat valt nog wel mee. Ik had echt het idee dat het een langdurig project is geweest. Nog meer chapeau voor zoveel vakwerk in zoā€™n korte tijd.

Wat een vakwerk, hier mag je erg trots op zijn.

Knap hoor, lelijke krassen er uit zonder de kast te verpesten, lukt niet veel mensen geloof ik.

Ik heb een ongepoetste versie trouwens :smile:

1 like

Ik zag hem een paar weken geleden voorbij komen in de dragen-draadje, en was er erg van gecharmeerd.

Mooi project en schitterend eindresultaat! Erg leuk om te zien! Veel plezier ermee, de komende jaren!

Hallo Ernst,

Ik ben zelf ook nogal gecharmeerd van oude casioā€™s en hun kwaliteit. (Ik heb er maar een paar, maar kijk zo nu en dan op ebay voor een in goede staat.)

Vandaag de onderstaande aan. Zijn de horloges uit deze serie (TGW100, DGW300, DBW320, etc) volgens jou kwalitatief vergelijkbaar met de Marlins?

Groeten Paul

1 like

Hai Paul,
De ā€˜Marlinā€™ serie van Casio is vrij ā€˜collectableā€™, vooral vanwege haar kwaliteit natuurlijk, maar ook omdat het vroege Casio modellen zijn van zware kwaliteit. En natuurlijk het ā€˜Marlinā€™ logo zelf

Van de serie die je opnoemd zijn de kasten over het algemeen gelijk van opbouw en materiaal. Heel toevallig heb ik vandaag een DW-3600 om de pols :smile:
Kwalitatief 100% vergelijkbaar met de vroege Marlins: Zware kasten, alles stainless steel, zware schroefdeksel, dubbele pakkingen onder de pushers, dikke glazen.
Ik heb een paar van deze modellen en vind daarbij vooral de telememo modellen erg leuk omdat ze ook nog praktisch nut hebben met het geheugen (heb er 30 telnummers in geprogrammeerd -handig als je uit de jungle wordt gevist en je hebt alleen nog een horloge om je polsā€¦-)

1 like

Zeer indrukwekkend en mooi gedaan
Deze horloges heb ik altijd erg leuk gevonden.

Indrukwekkend resultaat! Moet toch meer op dit deel van het forum kijkenā€¦

Complimenten voor deze mooie restauratie.
Toen ik dit las en de fotoā€™s van @ernst en @MartijnV zag herinnerde ik me dat ik ook ergens een horloge met zoā€™n vis-logo had. Na wat zoeken ergens in een vergeten lade gevonden, maarā€¦ helaas geen Casio maar een Piratron.
Waarschijnlijk hebben die de marlin gestolen om mee te liften op het succes van Casio. Wat wil je ook met een merknaam als Piratron :sunglasses:

Batterijtje er in en lopen als een trein, na 35 jaar en zeker 30 jaar te hebben stilgelegen. Jammergenoeg heb ik de handleiding niet meer, dus alle functies instellen wordt wat lastig. Internet maar eens afstruinen,

1 like

Blijft een leuke, ik heb zelf (ergens) een piratron lcd spelletje, het staat me ook bij dat er van piratron lcd horloges met spelletjes zijn.

1 like

Op uhrforum.de is zelfs een apart deel voor lcd horloges, misschien een idee voor HF of hebben wij te weinig liefhebbers van dit genre?

http://uhrforum.de/zeigt-eure-vintage-lcd-uhren-t115040-11

Lijkt me dat er genoeg animo voor is? Een ā€œobscuur quartzā€ subforum. Ik zit trouwens ook veel op dit forum
http://www.newdwf.com/

2 likes

@Martijnv

Aha, ik had al wat (mislukte) links naar digital-watches geprobeerd, maar kennelijk is jouw forum de opvolger daarvan.

Dank voor de link, ik ben hier uren mee zoet. Heel veel moois en interessants.

Jouw Piratron is toch een leuk klokje hoor :slight_smile:
Ziet er nog prima uit voor zn leeftijd! En natuurlijk jeugdsentiment voor jou, das altijd de moeite waard
Als je de mode knop iets langer ingedrukt houdt dan spring het horloge in set modus en kan je tijd en datum instellen. Ik denk dat de overige functies zichzelf gaan wijzen.
Lekker gaan dragen !

1 like

@ernst Dank voor de tip, het werkt en de overige functies zoek ik nog uit.


Voor latere projectjesā€¦