Restauratie zakhorloge

Ik heb laatst een zakhorloge gehad die van mijn overgroot opa is geweest en heb besloten deze zo goed mogelijk op te knappen hier het resultaat!

32 likes

Netjes gedaan…:+1:

1 like

Is niet perfect gegaan aangezien dit mijn eerste project was! Maar ben erg blij met het resultaat voor mijn amateur skills! Hoop dat opatje er trots op is daarboven :slight_smile:

2 likes

Aldoende leert men.
Ik zou dat gepriegel niet kunnen…:rofl:

1 like

Zeker goed gelukt! Als je een nieuw glaasje zoekt dan laat maar weten…

3 likes

Heel fraai en mooi gelukt :+1:

1 like

Sooooow dat heb je mooi gedaan :ok_hand:

1 like

Top gedaan!

1 like

wow, mooi gedaan, hoe heb je die roest van de ring gekregen zonder verder te beschadigen?

1 like

Ik heb gedaan met een nagelfijl omdat ik nog geen schuur/polijst stokjes had toen de tijd moet zeggen werkte perfect. Hele fijne grid en een polijst kant😅

2 likes

Ziet er mooi uit. Loopt ie ook weer ?
De spiraalveer lijkt mij er zo raar uitzien, maar ik kan me vergissen.

1 like

Klopt helemaal ja uurwerk loop weer wel is waar niet helemaal op tijd maar dat geeft niet. Ik heb er een donor uurwerkt voor aangeschaft en alles wat kapot was vervangen

Netjes hoor.

1 like

Zier er mooi uit. Had graag wat meer foto’s van het proces gezien. Vind ik altijd leuk om naar te kijken in combinatie met de uitleg. Maar complimenten hoor.

1 like

Het is mijn eerste dag op het forum dus ben alles nog een beetje aan het uitvogelen dacht dat je niet meer dan 5 fotos kon posten dus dacht hou het simpel. Zal im de toekomst van uitgebreidere posts proberen te malen :wink:

1 like

En meteen een goede binnekomer! Complimenten hoor :+1:

1 like

Danku! :slight_smile:

Mijn beste,

Chapeau.:ok_hand:
Goed gedaan!!

Ga je dit memorabele zakhorloge ook daadwerkelijk dragen?

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dit zakhorlge hangt als eerbetoon aan opa aan de grote kast in de woonkamer waar iedereen het kan aanschouwen!

2 likes

Mooi opgeknapt, goed gedaan :+1:

1 like