Restauratieverslag oude Indus LCD, 1970's

Mmm dat wist ik niet. “Vroeger” eind jaren 90 veel gebruikt om frames etc van oude motoren schoon te maken. Toen vaak Alebastine afbijt gebruikt , 20 minuten later was al de lak wel goed los. Stonk altijd enorm, maar deed goed zijn werk.

2 likes

Idem, met motoren :slight_smile: Je moet het aleen niet door de gootsteen spoelen … Maar goed…
Ik hoop dat ik dit hardnekkige spul er nog af ga krijgen … Anders wordt het een project ‘on hold’

2 likes

Heel erg tof! :+1:t2:

1 like

Ik zit ook te genieten :hugs:

Knap hoor Ernst. Dit zijn nou Topics die een Forum voor horlogeliefhebbers naar een hoger niveau brengen.

Deze uitdaging, waar ik met erg veel plezier aan heb gewerkt, gaat helaas ‘on hold’… ;
De display is niet te redden/fixen, er zit een kortsluiting in die ik er niet uit krijg (het afbijtmiddel had minimaal effect)
Het blijft een prachtig klokje, dus ik zal met een schuin oog uitkijken naar een vervangende display (misschien van mondaine, hopend dat de contactpunten identiek zijn)
Bedankt voor jullie enthousiaste reacties :+1:

Deze uitdaging, waar ik met erg veel plezier aan heb gewerkt, gaat helaas ‘on hold’… ;
De display is niet te redden/fixen, er zit een kortsluiting in die ik er niet uit krijg (het afbijtmiddel had minimaal effect)
Het blijft een prachtig klokje, dus ik zal met een schuin oog uitkijken naar een vervangende display (misschien van mondaine, hopend dat de contactpunten identiek zijn)
Bedankt voor jullie enthousiaste reacties :+1:

Hopen dat je snel vervangende onderdelen vind, leuk leesvoer tot nu toe.

1 like

Een fantastische tip Edgar, dankje :+1:
De uurwerkjes lijken sterk op elkaar, maar verschillen ook wel wezenlijk; in de layout vh printplaatje en in opbouw vh uurwerkje (oa de plaatsing vd pushers, quartz crystal en gaatjes voor de ‘dial’ )
Ik verwacht eigenlijk dat de display niet gaat matchen qua contactpunten, maar ik hoop er sterk op en ga die gok gewoon wagen, het is het meer dan waard!

Nogmaals, bedankt voor het meedenken, top. Het projectje is weer even ‘off hold’

Dat wordt wel ingewikkeld hoor:)
Dan moet ik de contactpunten verplaatsen, en het Tissot pcb passend gaan maken op mn Indus framewerkje. We zien wel

knap staaltje werk.

1 like

Inmiddels werkt het Indus uurwerkje weer zoals het hoort.
Het project zal zeker worden afgerond, maar voor de restauratie van kast en glas kan ik nu geen tijd vinden. Updates volgen zeker!

Tussentijds de PCB/het printplaatje van een vintage Citizen Ana Digi Temp hersteld vanavond. Dit fijntechnische soldeerwerk is erg rewarding, ik kan er enorm van genieten. Wat foto’s:

6 likes