Restaureren Omegaband

Goededag allemaal,graag wil ik de band van mijn Omega Polaris restaureren daar er speling tussen de schakels bestaat.Is er een manier om de schakels(die geen gaatjes aan de zijkant hebben)van elkaar te scheiden?
Graag uw reactie.
Mvg,
Robbert.

Goede vraag , dit vroeg ik me laatst ook al af , het is ook in elkaar gezet ooit , dus zou moeten kunnen ???
8-):wink:

Waarschijnlijk in elkaar gezet met pushpins.De vraag is hoe je tussen de schakeldelen kunt komen om ze te scheiden,niemand een idee?

Is er hier dan echt NIEMAND die hier meer van weet ???:(:S:)o8-)

Als de kennis ontbreekt om de band uit elkaar te halen lijkt het me lastig om hem dan zelf te willen gaan reviseren.

Nee, daarom vraagt ie het juist…

Reuze bedankt sanderCertina en Bert K voor de mentale ondersteuning.Blijf hopen op een antwoord.

Als het echt goed moet kun je hem beter naar Ferrie of w&v brengen in plaats van zelf te gaan klooien.

Ik leer/knutsel graag zelf wat Bert1,maar dank voor je advies.

robbert maarten Schreef:

Reuze bedankt sanderCertina en Bert K voor de
mentale ondersteuning.Blijf hopen op een antwoord.

Denk dat dit type band niet zomaar even zelf te restaureren is.
Vandaar het uitblijven van een antwoord.
Op naar de Omega-dealer, zou ik als oplossing geven.

Bedankt Brutus voor je reactie.Niets is onmogelijk,lijkt mij. Het uitblijven van een antwoord heeft er inmiddels wel voor gezorgd dat ik nu helemaal wil weten hoe de vork in de steel zit.Zo snel ben ik niet uit het veld geslagen.En blijf optimistisch dat er toch wel iemand is die dit raadsel wil verklappen.

robbert maarten Schreef:

Bedankt Brutus voor je reactie.Niets is
onmogelijk,lijkt mij. Het uitblijven van een
antwoord heeft er inmiddels wel voor gezorgd dat
ik nu helemaal wil weten hoe de vork in de steel
zit.Zo snel ben ik niet uit het veld geslagen.En
blijf optimistisch dat er toch wel iemand is die
dit raadsel wil verklappen.

Stuur een mail naar Nico Rijsman in Culemborg, hij doet ook veel met Omega.

Ik ben er ook erg benieuwd naar maar ben bang dat het niet gaat. Dat het bij de productie in een “non-reverseble way” in elkaar wordt gezet. Maar ik kan het mis hebben…

Dat lijkt mij een logische verklaring,TheWolf.Vooral omdat bij de latere bandjes alle schakels zijn voorzien pushpins.Maar toch…,hééél dun zaagje misschien?

Bedankt Malus65 voor je reactie.

Stuur “klokken” (Jan Ubels), eens een pb. Hij kan je wellicht helpen.