ik bezit een nog steeds werkende Lemania 105 - 3 register chronograaf. Kan iemand mij helpen om een vakman te vinden die deze horloge cosmetisch kan bijwerken zoals : wijzerplaat opkuisen, glas vervangen, wijzers opnieuw fosforiseren ?
Pb verzonden (tu)
Hierbij wens ik Krabong te bedanken voor de uitstekende tip om mijn Lemania te laten restaureren bij John van de firma Scorpione. De restauratie is inmiddels gebeurd en is perfect uitgevoerd. Groetjes
Ik heb mijn Lemania laten restaureren bij John van de firma Scorpione in Maastricht en het mag gezegd wezen : perfect uitgevoerd. Bedankt John voor de realisatie. Hoe kan ik een foto van het horloge toevoegen ?
Hendrik, Bedankt voor de info. Ludwin
Herbij dan de foto ingevoegd volgens de richtlijnen… Bedankt Jhon voor de mooie restauratie. Op de foto is de rechterkant niet helemaal ok maar dat komt door de foutieve belichting.
Ludwin

Wat een prachtig horloge Ludwin (tu)
Gefeliciteerd met dit schitterende resultaat, ik wens je er veel draag, kijk en bekijk(s) plezier mee!!!
mvg, Frans
Prachtig! Heb je toevallig ook nog een foto van voor de restauratie?
Schitterend(tu) wat een top horloge! Veel kijk- en draagplezier!
Een heel mooi horloge, doet me een beetje aan een oud model Omega denken.
Een juweeltje!
Dat ziet er weer helemaal super uit. Het uurwerk mag er ook zijn, heb je daar misschien niet een foto van?
Heeeeeeeeeel mooi!!!
Super horloge (tu)
Hierbij dan de foto van voor de restauratie. Zoals u ziet is het verschil indrukwekkend. Tevens is de kast gepolijst zodat alle vorige krassen verdwenen zijn.
Grappig, is het wel dezelfde wijzerplaat?
Let bijvoorbeeld op de ‘A’ in Lemania.
Overigens vind ik hem nog steeds prachtig 
Mooi, en die nieuwe wijzerplaat is NOG mooier dan de oude…
(tu)
:)Zeer mooi horloge gefeliciteerd!
Persoonlijk zou ik de wijzerplaat niet opnieuw hebben laten opmaken. Ik vind de oude plaat er nog best goed uitzien. Na vijftig+ jaar mag een horloge er best geleefd uitzien van mij. Er zijn natuurlijk grenzen maar in dit geval had ik hem origineel gelaten. Ik vind de nieuwe bedrukking ook een beetje te vet eerlijk gezegd. Verder ben ik gepast jaloers
!
groet,
Niels
Vet (tu)
Veel plezier er van!
Gr. Roel
Dat is een nette restauratie, helemaal top
ook ik heb een vraag over de wijzerplaat, is dit een replacement dial of is de plaat opnieuw opgemaakt?
heel veel draagplezier
vrgr,
Vncnt