Restoratieprojectje: het horloge van Děda

geweldig verhaal. met veel plezier gelezen.

1 like

Mooi! En als je daar in de buurt bent… op avontuur voor wat oude Sovjets met dna ophopingen??

1 like

Tof verhaal! Ik ga na de kerst een weekje naar Praag en, zoals velen hier, zoek ik dan op wat er qua vintage horloges voor geschiedenis te vinden is. Zo stuitte ik op Prim en belande ik hier. Je maakt me nu wel erg warm om eens te gaan zoeken naar een mooi exemplaar.

2 likes

Dank voor die kostelijke stukje verslaglegging en geniet van het overhandig-moment!

1 like

Ik heb objectief te veel projecten liggen, dus ik houd het even bij wat ik heb. Eer ik door die backlog ben zijn we wellicht 2028 ofzo, aan het tempo dat ik hier tijd heb om aan herstellingen te besteden. :sweat_smile:

Buiten Prim valt er niet veel te rapen, jammer genoeg. Ik heb geen weet van andere “lokale” merken (behalve de schadum-Prim, waarmee de echte al decennia in conflict ligt ivm merkrechten, en die gewoon rommel importeert). Wel een pak Soviets te vinden; Poljot, Slava en vooral Pobeda bvb zijn erg courant.

Als je daar bent, absolute aanrader: een opera van Mozart in het Stavovské Divadlo. Het originele gebouw waar Mozart persoonlijk in 1787 zijn première van Don Giovanni dirigeerde. Briljant gezelschap.
Of je nu nog aan tickets gaat kunnen raken is wel maar de vraag.

3 likes

En ik maar hopen op de Balls of squeel-badge

1 like