Ik heb een fraai oud duikershorloge op de kop getikt. De kast is verchroomd met nogal wat slijtage aan de chroom-laag.
Op een aantal plaatsen komt het koper/messing tevoorschijn en in werkelijkheid erger dan op de foto. Ik vermoed dat koper/messing huidonvriendelijk is.
Ik wil de kast dan ook bij Haveman Edelmetaal opnieuw laten verchromen.
Ik moet dan alleen de kast opsturen, het oude chroom wordt (waarschijnlijk elektrolytisch) verwijderd, de voorbewerking en opnieuw verchromen regelt Haveman. Mijn vraag is: is er onder jullie iemand met ervaring hiermee en wat kan ik als eindresultaat verwachten?
ik denk dat ze het je zelf laten opschuren zodat je achteraf het verwijt kan krijgen dat je het niet goed opgeschuurd hebt, waarom zouden ze het anders niet zelf doen ?
Haveman regelt het gehele proces.
Men verwijdert de oude metaallaag en de butsen en krassen worden verwijderd.
Dan volgt het aanbrengen van de nieuwe laag.
Ik heb slechts de ervaring met één kast, maar moet aangeven dat het een prima resultaat levert.
Dank voor de informatie, daar kan ik wat mee!
Ik had ook geinformeerd bij John van Scorpione in Maastricht, Scorpione doet voornamelijk in vintage horloges. John heeft slechte ervaringen met opnieuw verchromen, namelijk beroerd eindresultaat, maar vertelde eerlijkheidshalve dat hij over Haveman goede berichten heeft gehoord.
gr,
Naadloos (Tony)
Teveel kosten? Ik denk van niet. Wijzerplaat- wijzers en het kalibertje zijn in meer dan prima staat en het geheel is het opnieuw verchromen van de kast meer dan waard.
Haveman levert uitstekend werk en niet duur.
Ik heb geen ervaring met verchromen maar al meerdere malen een kast naar hun gestuurd om te laten vergulden altijd goed resultaat.