Resultaat van mijn horloge polijst avontuur

Ik heb laatst een 2e hands Seiko SND417P1 op de kop getikt. “zichtbaar gedragen” stond er in de advertentie. Ik heb hem gekocht, was niet te duur en ik wilde proberen of ik het horloge kon oppoetsen. Ik heb in het verleden een paar motorfietsen opgeknapt, dus ik had een beetje ervaring met het poetsen van metaal.

Hier is de foto die ik maakte vlak na de aankoop:

Er is ooit saffierglas ingezet door een juwelier. De ring rond het glas zou hoogglans moeten zijn, net zoals de zijkanten van de kast en de band. De bovenkant van de kast en band moet gesatineerd zijn.
Ik heb het hele horloge bewerkt met scotch brite fijn en daarna de hoogglans delen gepolijst met een polijstpasta. Eerst alles geprobeerd op de achterkant van de band en met de hand, later met een dremel.

Het resultaat is wel een verbetering, maar een horloge is geen motorfiets :-). Diepe krassen en butsen zijn bijna niet weg te krijgen. Als je met een loep kijkt zijn er nog steeds veel onregelmatigheden. Het is ook best wel moeilijk om het verschil goed te fotograferen, in het echt is er een behoorlijk verschil ma de poetsbeurt. Hier het resultaat:

34 likes

Weer lekker fris!

:+1:

1 like

Keurig en prima toonbaar! Knap gedaan. :+1:

1 like

Mooi!

1 like

Nice :+1:

2 likes

Toch een stuk mooier zo!

1 like

Netjes :+1::+1:

1 like

Goed gedaan! Zoveel meer voldoening dan 80 euro over tafel smijten.

1 like

Lekker bezig, gaaf resultaat. En het is toch fantastisch om iets te gebruiken waar je zelf fysiek de moeite in gestopt hebt? :smiley:

1 like

Herkenbaar dit verhaal, krassen zijn vaak zo diep dat volledig uitpolijsten de vorm van de kast aan kan tasten.
Bekijk je het resultaat van oppervlakkig polijsten met een loep dan denk je het is nog steeds niks…
Maar voor het oog is het horloge enorm opgeknapt!

1 like

Toch een zichtbaar resultaat!

1 like

Netjes hoor :+1: nu kun je je eigen krassen erin gaan zetten :grin:

1 like

Prima resultaat toch als hij van een afstand er weer strak uit ziet. Er zullen niet veel mensen met een loep naar je horloge gaan kijken.

1 like

Keurig gedaan, complimenten! :+1: