Resultaten diamantpasta

Tijdje geleden diamantpasta gekocht om het glaasje van mijn U-Boat bij te werken.
De resultaten zijn verbluffend!!
Eerst een fotootje voor…

Zoals te zien zijn er wat krasjes die er best uitmogen…

Na vijf minuten (oid) poetsen met micron 3 is het reslutaat duidelijk zichtbaar:

Napolijsten met micron 0,5 ben ik maar niet meer aan begonnen, haha
Gelukkig had ik reeds wat reserve glaasjes besteld en weten jullie meteen waarom het stiftje eruit moest. Nu het glas er nog uit… (moet ik weer een pers kopen…)
Jaja, niet alleen succesverhalen hoor! :slight_smile:
Jur
ps, dit is natuurlijk wél de U-Boat zonder originele knop he? Ben wel gek maar niet zo hééél…

Dat ziet er niet goed uit. :frowning:

:frowning: balen zeg…

…beter TANDpasta genomen :wink:

Is GOEDKOPER en ruikt nog FRIS ook ! :smiley:

Waar werkt die pasta wel voor vraag ik me af. Acrylglas?

Nee het is knetterhard. Met dit mineraalglas had ik alles geprobeerd (commandant, allerlei polish) dus toen deze pasta.
Volgens mij te grof en dus alleen geschikt voor saffierglas.
Jur

Dat is een tegenvaller, wat is nu je volgende proefobject?

Ik ga als volgende project mijn kniebanden maar eens aan laten groeien…
haha

Wat zuur voor je, succes ermee!
Grt ger

Jammer zeg, maar nu weet je wel dat je dat spul niet meer moet gebruiken :slight_smile:

In modelbouwwinkels verkopen ze Polishing Compound van het merk Tamiya, te weten in 3 grofheden: (van grof naar fijn) coarse, fine en finish.

Zeer magisch spul, werkt fijner (qua grofheid) en beter (qua glans) dan tandpasta en het effect kan verbluffend zijn. Bij voorkeur alle 3 na elkaar gebruiken en met een katoenen lapje inwrijven, uitwrijven met een microvezeldoekje.

Vraag mij echter niet hoe het werkt icm saffierglas; dat heb ik nl nog niet uitgeprobeerd.

hmmmm, niet zo’n succes inderdaad.

Waar kan je trouwens dat nieuwe glas in je u-boat laten zetten? Die van mij zit ook onder de krassen! De kast ook trouwens. Is daar ook nog iets tegen te doen?