Resultaten Omegamania

Afgelopen zondag aanwezig geweest in Basel en bij de veiling staan kijken. Ik moet zeggen dat de prijzen werkelijk helemaal nergens over gingen. Enorme resultaten zijn er geboekt. Meest opvallend vond ik de ring van Ursula Andress die inclusief kosten zo’n 261,750 Zwitserse Franken in het laatje bracht.

Dus een ieder die nog wat goede Omega’s in de kast heeft liggen van x-aantal jaar oud, prijs u gelukkig…

Er zijn in sommige gevallen onzinnige bedragen betaald voor horloges die nog algemeen verkrijgbaar zijn.
Andere stukken zullen best het geboden bedrag waard zijn.

Ik vond het in ieder geval fascinerend om eens zo´n veiling in het eggie te zien.

gr,
Hans Mennink

Ik heb de uitslag gezien van enkele stukken gezien op Antiquorum. Houd dit nu in dat ik m’n Omega ook voor 3 keer de normale marktwaarde kan verkopen? :smiley:

Hoi ,

Ik heb heelveel omega s , Omega cosmic moonface , omega 2998 speedmaster , een paar cal 321 non pros , Omega marine chronometer , en omega melbourne met matlese cross en ga zo maar door . Ik verkoop ze tegen de helft van de prijs van omegamania . denk je echt dat die grif aftek hebben , niemand betaald mij dat . Daarby als handelaar en heb heelveel horloges verkocht via antiquorum , inclusief 9 stukken op omega mania . ( Property of an south american genteleman ) . Ik kan u vertellen dat de meeste klokken die op antiquorum staan zelf door hun worden ingekocht jaren van te voren ik heb zelf een rolex chrono en een patek chrono aan ze verkocht . Verder antiquorum bied ook op haar eigen stukken . Weet je wat antiquorum is , is niets meer dan een witwas operatie waardoor de pryzen uit proportie worden getrokken . Ik zal niet zoveel waarde hechten aan de pryzen van antiquorum . Want niemand gaat dat betalen .

MvrGR

Cozmo

Zo dat is klare taal… Er zullen nog wel meer beweringen, meningen e.d. zijn, maar wat ik wel weet is dat ik deze prijzen nooit voor een Omega zal betalen.

Hallo Cosmotimes,

Op zich een interessante diskussie. Ook ik heb discussies gehad met derden of wellicht Omega zelf (of door Omega aangewezen personen of instellingen) extreem hoge bedragen geboden heeft. Immers, het primaire doel van Omega was om het opkrikken van haar merkbeleving door de klanten. Dit zal Omega heel wat meer waard zijn dan de totale opbrengst van Omegamania samen. (CHF 6.536.911 CHF). Dit bedrag schudt Hayek zo maar eventjes uit zijn (ruime) zakken.

Als ik je bericht door lees, dan voel ik een zekere bitterheid betreffende het veilinghuis. Je noemt de veiling een witwaspraktijk. Ik snap dan alleen niet waarom je maar liefst 9 stukken inbrengt in deze witwasmachine. Je kunt toch niet verbitterd zijn door de opbrengst van je ingebrachte lotnummers, toch?

Ik weet niet hoe de selectie tot stand is gekomen van de stukken die men tot de veiling toe heeft gelaten, maar enige voorkennis zullen de inbrengende partijen wel gehad hebben. Denk maar eens aan Dhr. Isnardi, die de eerste 13 lotnummers in heeft gebracht. Niet geheel toevallig heeft hij enige tijd voor de Omegamania veiling zijn boekwerk over de Speedmasters op de markt gebracht.

Kortom, niet alleen Omega zal beter worden van deze Meesterzet. Ook de veilinghuizen en de groot Omega bezitters, zoals jezelf ook bent.

ps, jammer dat je niet op mijn eerste 5 mailtjes gereageerd hebt betreffende de speedmaster die je te koop had staan. Ik had hem graag van je gekocht.

Hoe dan ook, even goede vrienden, en wellicht dat we op een later tijdstip voor andere stukken wel een deal kunnen maken.

Groeten,
Hans Mennink

Ik ben er niet goed in thuis, maar wat mij opvalt is dat een steekproef in de catalogus laat zien dat alle lots verkocht worden met 2 jaar Omega garantie. Is dat normaal? Zijn ze allemaal langs de reparatie/restauratie afdeling van Omega in Zwitserland geweest?

Groeten, Tom V.

Omega geeft inderdaad 2 jaar garantie op alle geveilde stukken. Dat is een primeur in veilingland. Ze zullen wel van te voren door Omega onder handen genomen zijn, het zou slecht voor het imago zijn als er berichten naar buiten kwamen dat er technische problemen met deze high-profile horloges zouden zijn.

Trouwens lot nummer 300 hadden ze best eventjes mogen afspoelen… :stuck_out_tongue:

gr,
Hans Mennink

Hoi Hans ,

Die omegas van mij had ik al meer dan 1,5 jaar geleden ingebracht daarna beslissen zij op welke veiling die het best verkocht kan worden .Absoluut ik ben spekkoper maar ik heb ze niet ingebracht sec voor de omegaveiling meer een manier om mijn overstock te liquideren. Bovendien na aftrek van kosten houd je mischien 60 procent over. Ik vlieg zelf heelveel op zuid amerika en koop daar veel . Antiquorum heeft in Buenos Aires een kantoortje wat niets anders doet dan klokken inkopen . Ik heb aan hun klokken verkocht aldaar .Een van de rolexen die ik aan ze verkocht heb een rolex 6238 chrono in goud stond 4 maanden later wel op de rolex veiling onder de colectie van Mondani. Die leverde wel even 190000 usd op. Allemaal leuk en aardig dat sommige horloges toppryzen opbrengen . Ik heb eens een patek 530 met sector dial gehad . Weet je hoe moeilijk het is om een dure klok te verkopen aan de handel er zijn niet veel mensen op de wereld die even 100000 usd over hebben voor een horloge . Ik heb haar verkocht voor stukken minder . En denk je nou echt als ik die zou inbrengen by antiquorum dat die dezelfde pryzen opleveren op de veiling echt niet hoor. Ze hebben eerst patek opgeblazen , daarna rolex en nu omega . Vergelijk de pryzen maar wat dezelfde horloges opleveren op sothebys new york en jones horan in Boston die vallen stukken lager uit. En check de pryzen van rolex op antiquorum die zijn de afgelopen 2 jaar hard onderuit gegaan . Bovendien als handelaar komt mij helemaal niet uit hoge pryzen , zo wordt het moeilijker om stukken in te kopen en weer te verkopen het is natuurlijk veel makkelijker om een horloge te verkopen voor 300 dollar dan 3000 dollar. Als handelaar ben afhankelijk van snelle omzet met lage winsten , en niet lage omzet met hoge winsten . Is al helemaal niet leuk voor een verzamelaar . Wat kan je nu nog voor moois kopen voor . Ik ben ook erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen ik denk dat de komende weken heelveel mensen hun omegas gaan dumpen op ebay en dat de pryzen zich vanzelf weer aan passen . Het blijf vraag en aanbod.

Greets,

Cozmo

Hoi Cozmo,

Bedankt voor deze interessante blik achter de schermen van een veilinghuis. Een veilinghuis heeft veel meer middelen om vragers op enig moment bij elkaar te brengen dan dat een individuele handelaar dat heeft, dat verklaart gedeeltelijk de hogere prijzen.
Bovendien is een veilinghuis dus regelmatig met de stukken aan het goochelen, om de opbrengst te maximaliseren. Dat kan wel eens frusterend zijn, lijkt me zo…

Moet je trouwens als inbrengende partij ook nog een seller´s premium aan Antiquorum betalen? Dat is dan wel lekker vangen voor zo´n veilinghuis.

Ik geloof ook wel in die golfbeweging van prijzen die je noemt. Maar ik denk wel dat de prijzen nu wel blijvend wat hoger komen te liggen… Hoeveel hoger zal de tijd leren.

succes met de handel

gr,
Hans Mennink

Hoi Hans,

Overigens heb ik Omega altyd ondergewaardeerd gevonden ten opzichte van rolex . Voor mij is nog altyd het beste horloge die er gemaakt is . Alleen ze hadden nooit zo een mooie oyster case. Zal daar wel aan gelegen hebben . Leg maar eens een omega seamaster duikershorloge uit de jaren 60 naast een rolex submariner uit de jaren 60 . Weinig wezenlijk verschil. Alleen dat de omega movement waarschijnlijk nog altyd goed doet en waterdicht is en de rolex movement hapert en niet meer waterdicht is .Vooral de zeldzame modellen verdienen een betere waardering zoals de eerste speedys , de chronos 33.3. en de seamasters duikers horloges met revolving bezel zijn byzonder de moeite waard om die nu te kopen en op te bergen in een kluis als investering .Ik pak eigenlijk de meeste winst met wachten. Overigens bestaat er een relatie tussen de prijs van de dollar en de prys van rolex als de dollar omlaag gaat stijgen de prijzen van rolex en vica versa , check maar eens .

Ja in antiquorum betaal je seller premium 15 procent alles onder de 10 000 en 10 procent daarboven verder catalogus kosten , belasting en inflatie in anderhalf jaar kan er veel gebeuren met de dollar , ik koop alles in in dollar .

Stay in touch hans was een goede discussie

Groetjes ,

Jeroen

Laten we hopen dat er inderdaad wat gedumpt gaat worden op Ebay, ik heb wel zin in een koopje :wink: Verder heb ik ook weleens rond zitten snuffelen bij aanbieders uit Argentinië, vaak hebben ze leuke aanbiedingen. Helaas durf ik het toch niet aan om daar te kopen via internet.

Hoi Jurgen ,

Onfortuinlijk zijn argentijnen meesters in het inelkaar dokteren van horloges, Ze hebben mij eens volledige matrice aangeboden om rolex daytona kasten te maken . En om de hoek zetten zo de serienummers erin zoals rolex dat doet. Horloges die je moet vermeiden uit argentinie zijn , breitlings , heuers , leonidas en en chronos van lecoultre , verder 80 procent van de gouden omegas en longines die ze verkopen komen met nationale kasten , gouden kasten gemaakt in argentinie .

Ik heb deze Omega verleden jaar in Brazilië gekocht, de kast zelf is wel origineel. maar omgebouwd met nieuwe bandaanzetten naar een polshorloge,
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,31375,31375#msg-31375
die Zuid Amerikanen kunnen dat heel goed en goedkoop.
ik zie veel merk horloges met gouden zuid amerikaanse kasten, heeft ongetwijfeld te maken met invoerrechten
op complete horloges, en de goudprijs zal ook veel lager zijn dan de officiële goudprijs incl.OB hier in Europa.
zolang je maar weet wat je koopt , is daar verder niks mee, lijkt mij.

Groet, André

Voornamelijk reden voor die gouden kasten is dat in de jaren 50 hadden de militairen een luxe tax bedacht van 33.3 procent op luxegoederen buiten argentinie . Dus veel handelaren kochten alleen de movements om de belasting te omzeilen en lieten de kasten hier maken . Na 1983 is deze wet opgeheven . Het blijven omegas in de essentie .