Mijn zoon vroeg wat ik nu toch op de kermis had gewonnen. Ik droeg een in zijn ogen ouderwets, veel te klein goudkleurig kitsch prul. En misschien heeft hij wel gelijk. Maar ik ben er blij mee…en dat voor een bedrag minder dan een van eenvoudig horlogebandje uit de rest van mijn horlogecollectie. Dit horloge is een aandenken aan het 40 jarige bestaan van Pacman en de Timex T80…beiden iconen uit de jaren 80.
De tijd dat ik voor een gulden steeds even op de vlucht was voor Inky, Pinky, Blinky, en Clyde. Meestal was de vlucht van korte duur en was er weer een gulden nodig. Dit horloge is eens geen herinnering aan de landing op de maan, maar terug naar de begintijd van computergames en de tijd dat ik een geavanceerde Casio calculator om mijn pols droeg en muziek uit een Walkman kwam.
Deze T80 Pacman versie werd geïntroduceerd op de Complexcon in 2019, en daar waren ze in enkele minuten uitverkocht. Gelukkig kwam Timex met een nieuwe release in 2020 voor de liefhebbers. Deze T80 werd versierd Pacman-style en zelfs de bekende Pacman tune speelt als alarm. Daarnaast leuke details als gravering in de sluiting en achterkant.
Zelfs de verpakking van het horloge doet een Pacman fan het hart sneller kloppen. Het blijft natuurlijk een goedkoop digitaal quartzhorloge maar toch wel een hele leuke.
Tegenwoordig speel ik met Pacman op mijn Quarter arcades…exacte werkende replica’s van de originele arcade machines. En het zal duidelijk zijn dat ik de Timex dan om de pols heb. Call me a nerd.