Ik ben al maanden aan het wachten op een kans om deze topic title te gebruiken, en nu is het eindelijk zover: vorige week kon ik mijn Omega Seamaster 145.024, dankzij wijlen Chuck Maddox ook wel bekend als de ‘Jedi’, weer ophalen bij dhr. Schweitzer.
Het was toevallig dezelfde dag als de uitgifte van de Balaur Limited Edition, en mede vanwege mijn persoonlijke betrokkenheid daarbij was die de afgelopen week niet van de pols te slaan. Maar nu komt 'ie aan de beurt, deze typische seventies chronograaf met 861 uurwerk (…en zeldzamer dan een Speedmaster uit dezelfde periode ;-)).
Dankzij Ferrie loopt de chronograaf weer perfect vloeiend en is het ‘hour creep’ probleem opgelost. Ook kreeg hij nieuwe pakkingen en een nieuw glaasje: het vorige exemplaar was niet origineel, enigszins bruinig verkleurd, en ook net iets te klein. Met het nieuwe, juiste exemplaar komt de grijze tint van de wijzerplaat veel beter tot z’n recht. Het horloge ziet er meteen een stuk frisser uit, ondanks dat ik niets wilde laten doen aan de kast (met originele, enigszins versleten sunburst). En hoewel ik de relatief zeldzame 1116/148 bracelet erbij heb, wilde ik 'm eens proberen op een corfam strap, zoals 'ie ook wel in de brochures uit die tijd staat.
NOS corfam is echter lastig te vinden, maar gelukkig maakt Abel van Heuertime.com prachtige replica’s. Period correct Omega sluiting erop, en ik sta er vanavond goed op als ik met een Jedi om de pols naar Rogue One ga!