review/ alternatief voor Rosefield boxy

Hallo allemaal,

Ik had deze vraag ook op Reddit gezet, maar helaas geen reacties gehad… :frowning:

Ik wil een mooi horloge kopen voor de verjaardag van mijn vriendin. (Haar initiatief) Ik vroeg haar wat ze wilde en ze liet me deze link zien:

Ik ben sinds een tijdje zelf ook wat meer met horloges bezig, maar heb nog lang niet alle kennis m.b.t. uurwerken, merken etc.

nu de vraag: is dit een horloge dat € 119 waard is? Ik heb wat reviews bekeken, maar vind dit nog niet heel denderend…

Heeft iemand misschien een goed alternatief voor dit horloge, wat er verder qua design wel op lijkt?
Specificaties moeten dan goed/beter zijn dan deze Rosefield.

prijsklasse voor mij ligt tussen €100 en €300 (ish)

Alvast bedankt voor het helpen,

gr
W

1 like

Seiko heeft ook wel wat vierkante/rechthoekige modellen die dan wellicht in de smaak vallen :wink: dat zou ik dan eerder doen. Dit soort horloges zijn vaak ook wel op aliexpres te vinden met 110 verschillende merknamen.

Maar als je vrouw/vriendin deze wil, dan zou ik daar niet van afwijken want ‘happy wife, happy life’ (en dan ben je nog goedkoop het manneke ook)

Tja, wat verwacht je voor dit bedrag en wat mag je verwachten? Je hebt goede, minder goede en slechte horloges voor dit geld.

Echter, voor budget tot 300ish zijn nog wel een hoop leuke en kwalitatief goede horloges te vinden.

Ikzelf zou gewoon lekker vrouwlief verwennen met het exemplaar dat ze je heeft laten zien.

Zoals @VriesKou al zegt

Zij blij, jij blij!

Ik heb even op de website gekeken en er staan 6 reviews op van het horloge en allemaal 5 sterren! Zal dus dik in orde zijn!!

1 like

klopt op de site zelf staan goede reviews. Had alleen op reddit wat gekeken en een beetje rond gegoogled. Daardoor zijn de reviews wat gematigd.
Het is vooral wisselend waar je kijkt vandaar de vraag in dit forum.

ja voor 100eu verwacht ik niet perse een top kwaliteit horloge natuurlijk. Wat ik met name gewoon wil is dat ze een mooi horloge krijgt waar ze blij mee is, die niet met de eerste keer regen of een klein tikje kapot is.
Maar zoals al aangegeven, happy wife, happy life. dus ik denk dat ik deze maar gewoon bestel!

1 like

Oh ik ga dan ook ff op Seiko kijken, wellicht ook nog wel wat voor mijzelf tussen :wink:.

mocht daar niets tussen zitten, koop ik deze gewoon. Je motto is sowieso goed haha!

1 like

Veel vrouwen (en ook veel van mijn mannelijke vrienden trouwens) zien een horloge als een sieraad, dus zoeken ze ook bij sieraadmerken. Voor mijn vriendin bijvoorbeeld een Zinzi gekocht en daar was ze erg content mee. Verwacht alleen geen automaat en saffier glas, maar hij heeft de tijd aan en ziet er mooi uit.

Maak het jezelf dus niet te lastig als je al een link hebt gehad. Daarvan weet je zeker dat ze er blij mee is.

Als je toch risico wil nemen dan zou ik op de website van de Bijenkorf kijken, want veel horloges die aan de huidige trends voldoen. Anders ook nog even bij Citizen. Die dameshorloges vind ik zelf toch even wat moderner dan de dameshorloges van Seiko.

Succes!

1 like

Nou, wat dat betreft zou ik dan zeker verder kijken. De kwaliteit van deze horloges (rosefield etc) zie je terug in de levensduur. Dus een flinke stortbui zou inderdaad al teveel kunnen zijn, en een goeie stoot tegen een muurtje of deurpost kan al krassen leveren op het vaak goedkopere glas.

Seiko is wat mij betreft altijd de beste budget vriendelijke optie voor mensen die “niks” met onze hobby hebben. Ik merk vaak dat mensen in mijn omgeving een sieraden merk horloge aanwijzen omdat ze niet weten wat er nog meer is.

2 likes

Drie jaar geleden dezelfde gekocht voor mijn vriendin. Leuk ding (en het horloge ook)

Ze was er heel blij mee. Het horloge doet het nog steeds en ziet er nog gaaf uit. Het enige waar ik haar over hoorde was dat ze de seconde wijzer vaak verwarde met een andere wijzer. Voor de datum heb je een microscoop nodig.

Leuk sieraad, weinig horloge.

2 likes

Mijn vriendin wilde dezelfde met een groene wijzerplaat. Ze was er erg blij mee. Als die wilt zou ik gewoon die kopen, klaar.

2 likes

Rosefield blijkt een Nederlands merk te zijn. Nooit eerder van gehoord.
Reviews zijn inderdaad goed.
Als je vriendin 'm mooi vind gewoon cadeau geven!

1 like

Dat zeker, het is een mode horloge.

1 like

Een dergelijk horloge is waard wat de gek er voor geeft maar als zij dit wil hebben voor haar verjaardag zou ik niet verder zoeken!

1 like

Poeh, ik zou hemel te rijk zijn als ik elk jaar zulke duidelijke instructies zou krijgen. Inpakken en wegwezen Wiebe!

3 likes

Hallo allemaal,

Jullie adviezen allemaal bekeken en heb de rosefield gewoon gekocht. Happy wife, happy life was en is een pakkend motto en daar hou ik me nu ook maar aan haha. Mn vriendin weet het nog niet, verrassing komt volgend weekend. Zal dan even een update geven :muscle:

1 like