Review: Citizen NY0040-17L

Het moest er ooit eens van komen, mede daar deze serie niet meer gemaakt wordt en blijkbaar zijn enkel nog de zwarte en de blauwe beperkt te verkrijgen bij ons in de EU. De knoop doorgehakt en me dit setje met de blauwe aangeschaft. Deze trok me het meest aan met de mooie sunburst in de wijzerplaat.

Iedereen ken deze klassieke duiker wel en er lopen hier mensen rond die er veel meer kunnen over vertellen dan ondergetekende, dus ik ga me beperken tot mijn persoonlijke indrukken.

De lefty draagt kleiner dan ik verwachtte. De siliconeband draagt verrassend comfortabel voor deze prijsklasse en is gelukkig niet al te lang. De 60-clicks bezel is mooi uitgelijnd en biedt voldoende grip.
Mijn grootste vrees was een beetje het draaggemak met die linkse kroon maar ik heb er geen last van. Jammer wel dat deze niet gesigneerd is met het promaster-logo zoals bij andere modellen uit die lijn.
De kast biedt een mooi samenspel van geborstelde en gepolijste vlakken.

Mooi, iconisch ding, heeft alles in zich om een long-time resident te worden in mijn horlogedoos.

Kort slotvraagje. Ik heb er ook de metalen band bij.

Ik ben gewoon van bandjes zelf in te korten en heb een bandentooltje maar het is de eerste keer dat ik geconfronteerd wordt met dit systeem. Waarom zitten die ronde gaatjes daar en hoe gaat dit in zijn werk?

Alvast bedankt voor het lezen :grinning:

35 likes

Mooi!

Jij was me dus net voor op MP :joy:

Veel plezier met dit mooie horloge

1 like

Je steekt een schroevedraaiertje in het gat en drukt dan de tussenschakel naar buiten.

1 like

Zeer mooi!

1 like

Ik heb een tijdje gezocht naar een originele stalen band maar vond ze apart wat duur en heb deze van Watchgecko er maar opgezet dan.

11 likes

Heel mooi!

1 like

Veel draagplezier

1 like

Van harte gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst.:+1:

1 like

Was ik niet :wink:

1 like

Bedankt voor de tip Bert! Het begint me duidelijk te worden :+1:

1 like

Mesh staat 'm goed Stefaan, mooie combi :ok_hand:

1 like

Goede keus, ik heb dezelfde uit de originele serie en draagt heerlijk. Geniet ervan.

1 like

Een van de leukste duikers die er te koop zijn.
Gefeliciteerd met de NY.

2 likes

Prachtig, die blauwe sunburst!

1 like

Blijft een topper deze :+1::yum: … Veel plezier ermee :+1::grinning: …oh ja deze heeft toch ook de ratcheting stalen band? Makkelijk verstellen :ok_hand:

1 like

Bedankt, deze noemt op Watchgecko de beadsofrice bracelet.

1 like

Top horloge! Mijne ligt op de bodem van de zee bij Aliwal, Zuid Afrika … :cry:Veel plezier met joue, en cool dat je de bracelet bij hebt. :ok_hand::+1:

2 likes

Hey Slin,

Inderdaad! Had er nog niet op gelet daar het bandje nog in plastic zat, tof!

1 like

Heerlijk als het warmer is als je pols dunner of dikker word :+1::yum:

1 like

Ah dus jij was de gelukkige :wink:
Ik deze serie ook erg tof . toffer dan een skx :zipper_mouth_face:
jammer trouwens dat de opvolger een stuk minder geslaagd is i.m.o.