Haha dankje, jij en veel anderen!
Kleine correctie, het horloge was effectief zoek geraakt tijdens de verzending naar Doxa. Pas 7 maand later dook die terug op (pun intended) toen Clive Cussler een pakketje ontvangde met een sticker “return to sender”
Die is er uiteindelijk ook gekomen met de SUB300 50th anniversary. In 2014 werd op het Doxa forum werd er door een aantal leden gediscussieerd wat het volgend model van Doxa zou kunnen worden.
Daar werd dan geopperd dat het mooi zou zijn om voor de 50ste verjaardag een nieuwe versie van de originele SUB300 van 1966 uit te brengen. De 50th Anniversary verschilt slecht op een op 1 detail met het voorstel en dat is dat de bezel in voet is ipv meter. Het is pas met de 2020 SUB300 dat de bezel in meter is uitgebracht.
Wat heel opvallend is (vooral achteraf gezien) is dat het bericht met het voorstel en de reacties erop later verwijderd werden of aangepast door een moderator…
Hoe ik dit laatste weet? Het bericht met het voorstel werd geplaatst door
Wat een waanzinnig gaaf horloge! Geniet ervan in goede gezondheid
Thnx voor deze review, heerlijke pics, uitleg en horloge
.
Vind dat blauw in de avond nog niet zo gek eigenlijk…bij nader inzien, zonlicht idd beter, maar toch.
Enjoy!
Leuke review, maar Rick Marei is een gigantische oetlul.
Ik vermoed zo dat zijn vertrek mede ingegeven is doordat de Jenny familie t zat was met alle gedoe over slechte kwaliteit, hufterige after sales en Chinese onderdelen.
Heel fraai horloge, veel draagplezier, ik snap je punt van de wijzerplaat bij kunstlicht.
Thanks
Jammer genoeg ook niet de enige keer dat zoiets gebeurd is.
Ik lees veel van beide kanten. Ik zie zelfs mensen die weigeren van de Jenny familie te kopen nu Rick weg is. Ik ga er maar vanuit dat het een oetlul is die een merk onder de aandacht bracht en dat nu zonder hem alleen maar meer vooruit gaat.
Leuke review en mooi horloge! Ik ben zelf aan het sparen voor een Professional of Searambler. Tip voor de mensen die zowel de stalen als de rubberen band willen. Bestel het horloge op rubber (50 euro goedkoper) en bestel de stalen band los (290 euro ipv 440 voor de rubberen band los)
Kijk, dat zijn reviews waar we als horlogeliefhebbers op zitten te wachten.
Prachtig horloge ook nog eens van een tof merk met leuke geschiedenis.
Herrlijke plaatjes ook
Heel gaaf ding.
Zijn deze alleen online te bestellen of ook fysiek in een winkel?
En heb je nog getwijfeld over de kleur? Ik vind ze allemaal wel iets hebben!
Vooral online maar mocht je eens in Schotland zijn, James Porter & Son heeft ze in de winkel. Verder ken ik geen ADs binnen Europa die ze hebben.
Ik wist meteen dat ik aquamarine wilde. Ik vind de gele ook heel vet!
Leuk verhaal en mooi horloge, veel draagplezier.
Super review! Met veel plezier gelezen dankjewel! Wat nog een verschil met de Sub300T is is de sluiting. Op de Sub300T zit de ‘luxere’ Rachetet sluiting die ook op de rubberen banden zit. Voor mij ook een plus en persoonlijke reden om voor de Sub300T te gaan. Deze staat bovenaan mijn wishlist.
Echter is de vintage vibe van de Sub300 wel echt heel nice.
Dankje. Die clasp was leuk geweest om te hebben op de mijne, ondanks dat ik m echt nooit zou gebruiken.
Dus wanneer ga je m bestellen? Ik zie je er al bijna een jaar over praten
Voor mij nog eem redelijk onbekend terrein maar sinds ik die van jou voorbij zie komen jeukt t wel.
Deze leuke review maakt de nieuwsgierigheid alleen maar groter naar dit horloge.
Ik laat t voorlopig sudderen, vind het echt gaaf!
Mijn 2018 300T (eigenlijk een 1200T) heeft ook meters.
Dat gebeurde wel vaker geloof ik. Kritiek (bv op de sluiting) werd ook niet gewaardeerd
OT:
Scrubbie: mooi mooi mooi horloge en dank voor je review
Op het Doxaforum op Watchuseek werd iedereen met kritische vragen/opmerkingen acuut gebanned.
Dat is hoe Ricky boy zaken deed.
Gevolg was uiteindelijk een gigantische hoop kritiek op de gang van zaken op TZ-UK. Daarbij bleek productie goeddeels in China plaats te hebben. Ook werden keiharde fouten (gebruik van verf ipv lume) ontkend (“stealth lume”).
Gore tent destijds.
Wat een prachtige Doxa Ik vind het een pre dat de ratchet ontbreekt, dat is wel een flinke unit. Lekker draagbaar lijkt me. Gedurfde kleur maar op de foto’s prachtig
Ik wil weer een Doxa
Review leest lekker weg, compliment! Iconisch horloge voor mij, maar inderdaad veel verschillende verhalen over (constante) kwaliteit.
Haha ik herken het met je chronoris en explorer. Als ik bij je op instagram kijk jeukt het. Toch maar eens gaan passen.
Haha ja ik lees er steeds meer over. Bij Smiths gebeurt hetzelfde.
Thanks wolfie!
Draagbaar is ie zeker! Band zit heerlijk
Bedankt voor de complimenten allemaal!