Het werd wel weer eens tijd om iets neer te pennen. Deze onlangs aangeschafte Hamilton Jazzmaster is wat mij betreft een goede reden
Jazzmaster - Cool
De Hamilton Jazzmaster stond al lang op mijn “wanted” lijst. Want zeg nou zelf, alleen die naam al, JAZZMASTER…. Cooler dan cool in mijn optiek.
Jazzy
Deze Jazzmaster is in mijn optiek de meest Jazzy uitvoering van deze Hamilton lijn.
Dit komt voornamelijk vanwege de Champagne kleurige wijzerplaat in combinatie met de bruine leren band (overigens van een fijne kwaliteit). Ik heb andere kleuren/banden geprobeerd, maar bruin lijkt de beste combi te zijn.
Bij weinig licht heeft de wijzerplaat een champagne/bruine kleur.
Bij veel licht veranderd de kleur naar prachtig witgoud/zilverachtig (met sunburst), nice.
Hieronder zie je een beetje wat ik bedoel.
Jazzclub – Jazzmaster om de pols
De woorden Jazz en Cool doen mij overigens meteen denken aan de film Collateral (2004), van Michael Mann. Met name Tom Cruise schittert in deze geweldige film en de scene die zich afspeelt in de Jazzclub is heerlijk om naar te kijken.
Een avondje in een oude rokerige Jazzclub in de states staat dan ook op mijn bucket list.
Cognacje erbij, een paar nootjes, en hoewel ik gestopt ben met roken, zou ik voor deze gelegenheid geen probleem hebben met een peuk, al proest ik het dan waarschijnlijk uit .
En om de pols? Dit horloge past prima in zo’n ambiance.
Filmpje Teddy
Voor gelikte beelden moet je bij Teddy zijn. Hij heeft ook dit horloge mooi in beeld gebracht. Zijn filmpje heeft er mede voor gezorgd dat ik uiteindelijk op de bestelknop heb gedrukt.
Toffe details:
Ondanks dat het horloge best “clean” is, zijn er enkele details die er wat mij betreft uitspringen:
- Afwerking van het datumvenster, erg strak
- Minutetrack wordt onderaan even onderbroken voor de tekst “Swiss Made”
- Afwerking van de kroon
- Aansluiting van de lugs op de kast
- Het lijkt verdorie of Hamilton een anti reflective coating heeft aangebracht. Hulde!
Lume
Hier kan ik duidelijk over zijn. Deze is ruk. Zodra mijn lichten uitgaan, dommelt ook de lume in en is deze al snel in een diepe slaap.
Zelf hecht ik hier weinig waarde aan, daar heb ik mijn Ball voor, maar op deze Hamilton kun je wat dat betreft niet bouwen .
De specs. – H327450
Diameter: 40mm
Hoogte: 11,1mm
L2L: 46,7mm
Bandaanzet: 20mm
Kleur: Champagne/zilver/bruin
Water: 5 bar / 50m
Caliber: Automaat H-10
Glas: Saffier
Blijvertje?
Of het een blijvertje is, zal de tijd uitwijzen. Ik heb ondertussen al enkele horloges gehad met een champagne kleurige wijzerplaat. Op eo manier raak ik er enorm door aangetrokken, maar pakken ze me uiteindelijk niet. Misschien dat deze Hamilton de ban doorbreekt .
Ter afsluiting nog even wat plaatjes…
Fijne zondag nog!
Wander