Review Hirsch Pure band

Beste mensen,
Om de week maar eens goed en positief te beginnen hierbij een review (positief dus) over mijn Hirsch Pure rubberen band.

Afgelopen april heb ik deze band besteld (á €49,90) bij Horlogebanden.com voor mijn Omega Seamaster Aqua Terra (41mm met 20mm lug-to-lug). :point_down:

https://www.horlogebanden.com/Hirsch-Pure-Horlogebandje-Caoutchouc-Natuur-Rubber-Blauw/

De zoektocht voorafgaand aan deze aankoop was (nog net) proportioneel. Mijn uitgangspunt was een fatsoenlijke band te scoren voor een niet te hoge prijs (is uiteraard volledig subjectief). Mijn mentale grens voor een rubberen band lag tijdens de zoektocht op de 150 euri.

(Ja als je de stelregel hanteerde dat een band 10% van de prijs van het horloge mag kosten heb ik slechts 33% daarvan besteed, maar voor een rubberen band… stel ik mijn grens wat bij).

In den beginnen vele banden van dubieuze kwaliteiten geprobeerd (overal vandaan, Ali, Whish, goedkopere secties in de zoekmachines) met een gemiddelde van 10-15 euro. Deze banden waren na 2-3 maanden fulltime dragen óf versleten/kapot óf stofmagneet geworden óf verkleurd óf niet comfortabel aan de pols.

Ik dacht, laat ik eens gek doen voordat ik een ultiem goed (uit de reviews online komende) Zealande band ga kopen, probeer ik nog een Hirsch Pure.

Edoch twijfelde ik bij deze band of ik de aansluitende einden wel mooi vind staan op mijn AT.

Maar goed, de Hirsch Pure. Deze kwam uitstekend uit verschillende reviews.

En de band heeft een zeer schappelijke prijs met zijn €49,90 inclusief verzenden.

De gesp was voor mij een dingetje, ik heb er via @Horloge24 André een passende Omega gesp bij gekocht (doet ook een €50 inclusief verzenden). André denkt fijn mee en is transparant! Ziet hieronder het resultaat op de AT.

Wat een band beste mensen! Deze band is maanden gedragen en vertoond nog geen enkele zichtbare sporen van gebruik/slijtage.

De plek waar de pin van de gesp in het gat gaat is nog ongeschonden en niet uitgelubberd (jaja effe niet dubbel oppakken).

De band trekt geen stof aan en is ongelofelijk soepel en zacht, wat een comfort aan de pols.

Een (klein) puntje van kritiek is de kleur. De band wordt blauw genoemd. Ik vind het meer paars dan blauw, zeker bij daglicht. In de avond trekt de kleur meer richting (donker) blauw. Maar goed, ik vind m alsnog prima staan op mijn blauwe AT :raised_hands:.

In de winter maanden gaat de blauwe Omega Croco er weer op, voor de zomer is deze Hisch Pure een fantastische aanvulling op de AT. De prijs-kwaliteit is (denk ik) ongekend.

Fijne week allemaal!

24 likes

Ziet er goed uit! Hirsch maakt inderdaad echt fijne bandjes. De banden van de Performance serie zijn ook erg goed.

De Omega gesp is een mooie finishing touch :slight_smile:

2 likes

Hier ist ie aan de pols :slight_smile:

7 likes