Grappig, de JLC wint bij mij, al kan ik het vreemd genoeg niet direct verklaren.
Leuke uiteenzetting!
Goede vergelijking, mooie foto’s en een onmogelijke keuze.
Ik zou eerst de Zenith in het Eggie willen aanschouwen voordat ik definitief een keuze kan maken.
Beide top horloges!!
Wel erge glimmers met die gepolijste kasten.
JLC hands down. Maar de Zenith is ook geen straf om te dragen.
Ik kies Zenith!
Die Zenith heeft wat veel horloges hebben, een uurwerk waarvan de basis 70jaar oud is en is ontwikkeld voor een wijzerplaat van een horloge van 35mm. Doe je dit in een grotere kast dan krijg je een “scheel” effect. Zenith lost dit aardig op meteen zwarte plaat en relatief brede zwarte bezel, maar je ziet het toch wel wat.
Dus kleine voorkeur voor de JLC.
De JLC
De Zenith is gewoon prachtig en zelfs op een gemiddelde pols uitstekend.
De JLC mag er ook wezen trouwens. Maar draagcomfort is uiteindelijk wel erg belangrijk.
Man, wat een werk maakt u er van, Hulde
Serif font. Tof
Hoe zeg je dat eigenlijk in het nederlands.
Schreef lettertype?
gewoon serif font.
Ik heb een voorkeur voor de JLC. Vind het relief op de plaat mooier, de chrono aanduiding nutteloos maar cool en heb meer met het merk. Maar er zit ook nog wel een aardig prijsverschil tussen de twee dus helemaal fair is het niet. Als ik een CP-2 zou moeten kiezen dan die groenere in aged steel.
haha maar chet heeft dan ook een hele mooie voorkeur voor mooie horloges! niks mis met de JLC deep sea.
zelfs de memovox deep sea is gaaf
Ik vond de JLC op de foto’s super mooi, maar in het echt tegenvallen. Beetje lomp. Met de Zenith was het net andersom! Ik vind de vorm van de lugs van de Zenith echt prachtig.
Dat is denk ik ook waarom die zo comfortabel draagt. De JLC lugs zijn echt recht.
Maar nogmaals ik blijf erbij, kan geen echte keuze maken en vind ze allebei supergaaf.
NB mooie strap
Zenith all the way, ik vind de bronzen versie met bruine dial de mooiste. Denk er over mijn Pelagos ervoor op te geven. Of erbij… dilemma’s dilemma’s…
Zenith. Het evenwicht ook bij twee subdials. Maar beiden zijn prachtig.