Review MoVas GMT door Seamaster

Bijna vergeten, maar gelukkig wees http://Bensontrade.nl, de sponsor van de actie, mij er terecht op: de publicatie van de review aan de hand waarvan forumlid ‘Seamaster’ de door hem tijdens de Horlogeforum meeting 2010 gewonnen MoVas GMT horloge (links op de foto) mocht houden!

[center][/center]

Seamaster schreef, na het horloge een paar weken te hebben gehad:

Mijn eerste indruk is meteen verrassend goed, ik kende het merk nog niet en toen ik het horloge in mijn handen kreeg was ik aangenaam verrast dat een horloge in deze prijsklasse (red: € 299,-) zo’n strakke uitstraling en eigen look kan hebben.

Op zich is het een cleane strakke klok met een paar extra’s die hem net wat meer geven, maar zeker (en gelukkig) niet te opvallend en te druk aanwezig zijn. De gangreserve aan de bovenzijde geeft een mooie vulling op de wijzerplaat en de functie is natuurlijk ook handig – vooral als je zo vaak afwisselt met horloges als ik. Je kunt, als je ziet dat hij bijna stil gaat staan, een paar slagen geven tot de gansreserve weer aangeeft dat hij er weer voor een tijd tegen kan.
De 24hrs aanduiding is een functie wat ik zelf op zich niet gebruik, maar wel leuk vind en met de tijd mee laat lopen. Het is erg gemakkelijk in te stellen via een button aan de zijkant van de kast.
De gehele lay-out is mooi gekozen: een 0 ipv 12, geen afgekapte cijfers en een geweldige sandwichdial (hoogte verschil in de wijzerplaat, lume van de indexen ligt lager).

Als je het over techniek hebt kom je als eerste bij het uurwerk, en wat ik zelf erg leuk vind is de trotse vermelding op de achterzijde “Movements of Asia”. Het uurwerk is afkomstig van de (volgens mij bekendste) Chinese uurwerkfabrikant Seagull; de ST2858. Het uurwerk loopt opvallend netjes op tijd en de secondewijzer gaat erg mooi strak rond. De gehele afwerking en de gekozen materialen zien er allemaal erg netjes uit, zelfs de gesp aan de mooie brede leren band is mooi robuust.

De maat van het horloge is zoals de moderne horloges horen te zijn (45 millimeter), draagt ook erg prettig, ligt mooi op de pols en de leren band is van erg mooie kwaliteit. Afleesbaarheid is erg goed, contrast tussen de wijzers en wijzerplaat heel erg duidelijk en de rode secondewijzer doet precies wat hij moet doen: je ziet dat het uurwerk loopt, maar leidt niet af als je de tijd wilt aflezen. Een ander leuk extra is dat het een genummerde gelimiteerde uitgave is.

Tot zo ver de review die Seamaster instuurde en waarmee hij het horloge verdiende. Rest ons om http://Bensontrade.nl hartelijk te bedanken voor het sponsoren van de Horlogeforum.nl meeting 2010!

Duidelijke en leuke review. Dit zijn nu ‘gebruikerservaringen’ die handig zijn voor geinteresseerden.

Wat ik alleen een beetje onduidelijk vind is het verhaal omtrent de 24 uurs aanduiding. Is het puur een ‘military 24’-achtige aanduiding die enkel met de normale tijd meeloopt? Want gezien 't gebeuren over de knop aan de zijkant, klinkt het als een GMT functie voor het instellen van een 2e tijd. Erg handig voor mensen die veel reizen of buitenlandse contacten in een andere tijdzone hebben.

ik was de review ook al vergeten maar leuk nog een keer gelezen te hebben :slight_smile: (tu)

marnix.moed Schreef:

Duidelijke en leuke review. Dit zijn nu
’gebruikerservaringen’ die handig zijn voor
geinteresseerden.

Wat ik alleen een beetje onduidelijk vind is het
verhaal omtrent de 24 uurs aanduiding. Is het puur
een ‘military 24’-achtige aanduiding die enkel met
de normale tijd meeloopt? Want gezien 't gebeuren
over de knop aan de zijkant, klinkt het als een
GMT functie voor het instellen van een 2e tijd.
Erg handig voor mensen die veel reizen of
buitenlandse contacten in een andere tijdzone
hebben.

seagull is toch wel een goed uurwerk?

dimitriii Schreef:

marnix.moed Schreef:


Duidelijke en leuke review. Dit zijn nu
’gebruikerservaringen’ die handig zijn voor
geinteresseerden.

Wat ik alleen een beetje onduidelijk vind is
het
verhaal omtrent de 24 uurs aanduiding. Is het
puur
een ‘military 24’-achtige aanduiding die enkel
met
de normale tijd meeloopt? Want gezien 't
gebeuren
over de knop aan de zijkant, klinkt het als een
GMT functie voor het instellen van een 2e tijd.
Erg handig voor mensen die veel reizen of
buitenlandse contacten in een andere tijdzone
hebben.

seagull is toch wel een goed uurwerk?

Hangt volgens mij een beetje af van de welk klasse uurwerk je neemt. Ze hebben geweldige uurwerkjes die in mijn optiek kunnen meten met de mooie van Japan en Zwitserland, zelfs met echte tourbillon. Sommige ervan kosten duizenden euro’s.
Maar ze hebben dacht ik ook hele goedkope gradaties die je in horloges van een paar tientjes vind.

Tot noch toe ben ik er best over te spreken.

ik had ze al eens gezien en vond ze wel leuk met nette prijzen, totdat ik zag dat er een seagull inzat. ( en niet de top van seagull ) best wel duur voor zo’n horloge…

wel een hele leuke actie van benson !

Ziet er niet verkeerd uit.