1 van de mooiste uurwerken uit mijn verzameling vandaag, De Omega Speedmaster Professional 20th anniversary, gelimiteerd op 250 stuks voor de Duitse markt. Dit specifiek uurwerk werd nooit verkocht, waardoor het bijhorend boekje ook blanco is. Het certificaat van de Omega archieven is wel aanwezig waar alles op terug te vinden is. Het uurwerk dateert uit 1989, heeft ook het ref. nummer: 145.022 en is voorzien van het 861 kaliber. Deze gelimiteerde editie is gemerkt en genummerd aan de zijkant. Voor de Amerikaanse markt werden er 2500 gemaakt, voor de Duitse dus 250 en voor de wereldmarkt nog eens 4000 (maar deze waren niet genummerd) Het uurwerk is volledig origineel en er werden geen onderdelen vervangen. Verder is het design van de speedmaster nagenoeg onveranderd, wat deze ook zo populair maakt. Hier is hij nog te zien op een nato band, maar heb hem zelf op een stalen 1171 band gezet, aangezien ik een voorkeur heb voor stalen bandjes. Genoeg gepraat, nu de foto’s!
Wel ja, de wijzerplaat is anders, de moonwatch (die ik ook heb) heeft een stepped dial, wat deze dus niet heeft. Ook de dot over 90 bezel is op deze niet aanwezig en op de originele moonwatch wel en verder heeft de moonwatch uit de 60’s ook het cal. 321.
ja klopt, die ben ik inderdaad vergeten, het opgelegde logo wel spotted! Ja ik heb nog mijn dagdagelijks speedy ook, een cal. 1861, de laatste van de Lemania reeks (deze loopt binnen de 5 seconden op een week, wat waanzinnig goed is). verder nog een paar van de mark reeks en een flightmaster enzo, Omega alom dus
Wow, heel knap !
De vintage speedmaster met 321 is natuurlijk top ! De andere zijn even mooi, met elk hun eigen karakteristieken en uitstraling.
Een hele mooie collectie ! Proficiat.