Review: Orient Classic Symphony wit - FER27008W0

Zo, mijn eerste review voor dit forum is een feit. Fora als deze zijn een fantastische bron van informatie, dus ik dacht, laat ik zelf ook wat bijdragen. :slight_smile:

Deze review gaat over een horloge welke mij nogal verrast heeft, namelijk de Orient Symphony nr.FER27008W0. Ik was voor een bepaalde gelegenheid op zoek naar een dresser met een witte wijzerplaat en kwam deze knaller tegen op het internet. Het is overigens mijn eerste horloge van dit merk.

Kosten
Normaal gesproken bestel ik niet zomaar een horloge, maar gezien de prijs van € 75,- heb ik het toch aangedurfd. Helaas werd het pakketje onderschept en werd ik geconfronteerd met importkosten, maar ja, shit happens, dat weet je van te voren.

Waar besteld
Het horloge heb ik trouwens bij Island watches besteld. Fijn bedrijf welke horloges snel verstuurd. Had het horloge binnen 3 dagen in huis! Snap soms niet hoe dit kan. Sommige ebay bestellingen heb ik na Ă©Ă©n maand nog niet binnen.
Hier nog even de website: http://www.longislandwatch.com

De specificaties

Binnenwerk
Het horloge heeft een automatisch binnenwerk, non hacking, kaliber nr. 48743 (bestaat overigens volledig uit metalen delen en is ontwikkeld in eigen huis!). Het binnenwerk is aan de achterzijde te bewonderen, al stelt dit wat blingbling betreft niet heel veel voor. Je moet het zien als een werkpaard en voor dit geld kun je natuurlijk ook niet veel verwachten.
Het binnenwerk wordt ook in de Orient Flight watches en Bambino’s gebruikt.

Kast en Glas
De zilverkleurige kast van RVS past mooi bij de wijzerplaat, heeft een diameter van 41mm en een hoogte van 12mm. Helaas zit er geen saffier glas in, maar heeft men mineraalglas gebruikt.
Het glas is mooi vlak en steekt iets boven de kast uit. De bezel is ook van rvs. Het voelt allemaal erg solide aan.

Wijzerplaat
De wijzerplaat is mooi wit met zwarte cijfers en zilverkleurige wijzers/datumaanduiding. Het licht weerkaatst mooi op deze wijzers. Misschien dat sommige mensen de 3 te dicht bij de datumweergave vinden zitten, maar zelf vind ik dit niet storend. Waar ik mij bij sommige horloges wel aan kan storen is wijzers welke te kort zijn, gelukkig is dat hier niet het geval.

Kroon
Persoonlijk vind ik het altijd mooi wanneer het logo in de kroon is verwerkt. Helaas is dit hier niet het geval.

Band
De band welke er bij zat vond ik niet om aan te zien. Deze valt onder de noemer “plastic leer” zeg maar :joy:. Deze heb ik dan ook meteen vervangen voor een wat netter exemplaar. De Symphony heeft een bandaanzet van 22mm.

Verpakking
Orient doos is netjes. Valt niet veel over te zeggen. Wat ik wel erg cheap vond is de beschrijving, geprint op simpel papier (!) ipv een boekje. Ach ja…

Kortom, ik ben blij verrast en erg onder de indruk van dit horloge en het merk zelf.
Echt waar voor je geld (geen geld eigenlijk). Bizar dat dit kan.
Hopelijk heeft iemand wat aan deze review.

Hieronder nog even kort de belangrijkste cijfers:
Diameter: 41mm (excl.kroon)
Hoogte: 12mm
Kaliber: 48743
Power reserve: 40h
Bandaanzet: 22mm
Waterdicht: 50m
Typenr.: FER27008W0

Fijne avond,
Wander

Nog enkele pics. :grinning:

15 likes

Mooie klok, en lekker uurwerkje ik ken dat van de Bambino.

thanx voor de review !

( nu ik zo die 5e foto bekijk, daar lijken de wijzers zwart, dat zou eigenlijk ook niet verkeerd zijn wanneer ze er zwarte wijzers op zouden monteren )

1 like

Klopt. Soms lijken ze zwart. Heeft met de spiegeling te maken. Al zou volledig zwart idd niet verkeerd zijn, nu je het zegt.

ik ben ooit eens driftig opzoek geweest naar een klokje met witte dial
en zwarte wijzers en cijfers, en ik kan je zeggen dat is best lastig zoeken.

ik kwam uiteindelijk uit bij een cheap ass Lorus :grinning:

1 like

Bedankt voor de review.
Het zijn prima horloges van Oriënt en zekers voor het geld.
Draag bijna dagelijks de Oriënt Bambino en heb er pas geleden nog weer 1 bijgekocht.

Veel plezier met je Oriënt horloge. :thumbsup:

1 like

Is dat een nieuw model Bambino met het nieuwe uurwerk ?

Hoor idd ook veel goeds over de Bambino.
Ga deze ook eens bekijken.
Misschien voor een volgende review :wink:

1 like

Ja zijn fijne horloges. Lekker dun en niet te zwaar om de pols. Enne ze hebben een mooie ouderwetse retro look.
Kwalitatief ook niks mis mee.

Groeten, Leo

1 like

Ik heb er nu twee van de derde generatie. Had ergens iets gelezen dat er inmiddels een vierde generatie is met inderdaad een nieuw uurwerk.

Groeten, Leo

ja 4e generatie, met automaat + handwinden en hacking
en ook iets groter en met 22mm lugs ipv 21mm
ook een flink stuk duurder
maar ik vind de 2e generatie het mooist die 4e zou ik niet kopen liever even wachten op de 5e :innocent:

1 like

Ja de tweede generatie is ook mooi.
Persoonlijk zie ik liever de derde generatie omdat de indexen wat minder opvallend zijn als bij de vorige generaties.
Bij de vierde generatie vind ik ze ook wel weer wat hebben omdat het er net tussen in zit, niet te opvallend en toch net iets meer als bij de derde generatie. Maar… aan de andere kant vind ik ze eigenlijk allemaal wel mooi.

Oriënt value for money amper te kloppen!

Ik heb zelf ook een paar Orient’s, al ga ik er wel twee verkopen. Collectie groeit uit zijn jasje nu :slight_smile:

3 likes

Een paar zelfs! Welke types?

1 like

Retrograde (incl prachtige bruine lederen band)

Constellation GMT (incl prachtige donkergrijze lederen band, met witte stiksels)

Klokjes zien er puntgaaf uit, lederen banden ook.

1 like

Die Retrogade is idd mooi!
Welke deed je weg :smile:

Beide

1 like

Leuke klok (zeker voor het geld!) en thanks voor de review :thumbsup:.

1 like

snun mooie :slight_smile:
http://www.seriouswatches.eu/orient/automaat/orient-er24001b.html

1 like

Mooi horloge…proficiat! :thumbsup: Een een leuke review ook…

1 like

Mooie review en foto’s Wander!
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit Orient kaliber een afgeleide is van Seiko kaliber 7x.
Jammer dat ze geen logo op de kroon hebben, dacht dat dit bij de bambino wel het geval was.

1 like