Review: Orient Star Standard - WZ0011DV

Absolutely gorgeous! :heart_eyes: Ik heb ook een zwak voor Orient, er moet nog een keer een witte Orient Star met blauwe wijzers komen. :smile: :+1:

1 like

Eens. Epson heeft een mooi merk in huis :wink:

2 likes

Prachtige Orient Wander! Geniet ervan. Mooi hoe veelzijdig deze is, zowel met staal als leer een zeer geslaagde combinatie.

1 like

Erg leuke review Wander. Heb het geanimeerd gelezen. Geniet van jouw zeer fraaie Orient.

1 like

Oh nee, niet weer… :zipper_mouth_face:

1 like

Dit is nou een van de redenen waarom ik het HF zo leuk vind; in aanraking komen met een onbekend horloge en een mooi verhaal. Ken het merk, heb zelf een Mako, maar deze kende ik niet en is wel heel erg mooi! Dank voor het delen, gefeliciteerd met je Orient en heel veel plezier ermee!

1 like

Een mooie review en uiteraard een, voor mij althans, prachtig horloge

1 like

T.o.v. Seiko een zwaar onderschat Japans horlogemerk

7 likes

Prachtig Wander. Ik heb drie Orients en ik vind het leuk om zo’n mooie uitgebreide review met goede foto’s te lezen.

1 like

Leuk horloge, ga me ook eens inlezen in dit merk.:slightly_smiling_face:

1 like

Bedankt allemaal voor de leuke complimenten :+1:
@Slin Deze is 39mm. Zoals je weet ging ik voorheen niet onder de 40mm. Misschien dat ik de kleinere diameters alsnog leer te waarderen/accepteren en komen die vintage Citizen horloges toch nog een keer om mijn pols :wink:

Ze zijn iig moeilijker te vinden. Ze zijn al wat langer uit roulatie. Soms zou ik willen dat ik Japans kon, via de Japanse fora is volgens mij nog veel mooi spul te bemachtigen.

Heerlijk hè. De voorganger van de SARB033, de SARB021 heeft ook zeer kenmerkende indices. Helaas is deze nog moeilijker te vinden. Ben benieuwd of iemand die heeft?

Bedankt voor de tip! Ga ik doen. Laat weten of dit gelukt is :+1:

:+1:

3 likes

Ideale maat :+1::yum: …maar ik kan 35 en hoger ook goed hebben en het is puur gewenning denk ik…

Maar je hebt met dit topic mijn interesse in Orient Star weer opgewekt…bedankt hey :roll_eyes::sweat_smile:

Ik hou mijn ogen al enige tijd open voor deze met carbon maar komen niet vaak voor…is volgens mij 40mm :thinking:

8 likes

Ships. Vergeten deze serie te vermelden in de review. Degene die jij nu laat zien is de SDV02002B van de laatste serie van de Orient Star Standard. De “Orient Star Standard Date”. Deze is iets groter (40mm) en het glas is voorzien van een nieuwe coating die Orient ontwikkeld heeft (SAR - super anti reflective). Schijnt een bizar goede coating te zijn.
Ook deze serie is helaas discontinued en zul je dus aftermarket moeten zien te bemachtigen.
Er is tot nu toe nog geen nieuwe serie van de Star Standard aangekondigd. Hoop dat dit snel gebeurd en ben benieuwd waar ze mee komen!

1 like

Knap dingetje :+1:

1 like

Ja daar hoop ik ook op :+1::grinning: …dat SAR schijnt bij Orient ook echt goed te zijn… :ok_hand:

1 like

Zie het probleem niet. Binnen Epson Seiko valt Orient onder de Epson divisie & niet onder de Seik poot. Waarborgt de afstand tot Seiko. Lijkt me een goede zaak :hugs:

2 likes

Heel gaaf, geniet er van

1 like

Erg gaaf horloge! Extra leuk om te lezen nu ik zelf de Orient Star instapper (Classic) onderweg heb :slight_smile: Jammer dat het met de band net niet past zo, naar ik begrijp zijn de handen van Orient Star dik in orde. Veel plezier met het horloge!

1 like

Dat van die uitstekende coating kan ik beamen.

9 likes

Mooi review en smakelijk geschreven. Orient is een mooi merk en al is het van Seiko, zij opereren nog steeds zelfstandig voor zover ik weet. Zelf bezit ik twee mooie Orients: een vijftig jaar oude automaat en een veertig jaar oude Quartz, beide “Day Date”.

2 likes