Review: Orient Star Standard - WZ0011DV

Mooi review en smakelijk geschreven. Orient is een mooi merk en al is het van Seiko, zij opereren nog steeds zelfstandig voor zover ik weet. Zelf bezit ik twee mooie Orients: een vijftig jaar oude automaat en een veertig jaar oude Quartz, beide “Day Date”.

2 likes

Prachtig horloge, eindelijk eens een Orient Star zonder die vermaledijde power reserve op de voorkant. Ik vind het een hartstikke leuk merk, maar met die flauwekul moeten ze echt een keer ophouden bij Orient.

Dit exemplaar is erg mooi, ik zou er zomaar in geïnteresseerd zijn als je 'm weg deed. Hij doet het meer dan uitstekend op leer, trouwens, ik zou geen moeite verspillen aan het staal. :slight_smile:

1 like

Wat een mooi horloge! Heb zelf meerdere orients gehad en draag nog met plezier een Ray2 als beater. Stoor me echter altijd aan het logo, bij de Star lijn heb je dit niet. Bedankt voor de review, ik vind dit een zeer goed alternatief voor de Sarb. Wil er ook 1, komt deze ook met een zwarte datumschijf?

3 likes

Ben erg benieuwd welke uitvoering je hebt gekozen!

Ik kan me jouw NA nog herinneren. Ook deze is nergens meer te krijgen.

Haha. Eens! Meestal is het geen meerwaarde. Slechts in enkele gevallen past deze in het ontwerp.

Helaas is deze serie “discontinued”. Ik verwacht dat Orient binnenkort wel weer met een nieuwe serie komt (hoop ik). :wink::sunglasses:

2 likes

Met power reserve indicator :smile:

Niet mijn foto, want hij moet dus nog binnen komen.

5 likes

Mooie horloges :ok_hand:

2 likes

Ah, de meer klassieke versie :ok_hand:. Doet me denken aan de prachtige Bambino. De indicator heeft niet mijn voorkeur, maar wie ben ik :sunglasses:. Al moet ik zeggen dat deze er mee weg komt. Bij het horloge van @Proenski vind ik het ook meevallen aangezien de wijzerplaat meerdere indicatoren heeft.
Heeft deze Star Classic gebold glas?

1 like

Ja, helaas wel mineraalglas. Er is ook een versie met saffier, maar niet in deze kleurstelling (stalen kast ‘gouden’ indices en wijzers) volgens mij. Bovendien kost het model met saffier bijna het dubbele. De Bambino vind ik ook erg mooi, maar te groot voor een dresswatch vind ik. De maat van de Star (38,5mm) spreekt me een stuk meer aan. Oh en die gangreseve… Tja, het is wel een nuttige complicatie en er is een mooi voorbeeld:

:smile:

4 likes

Heel mooi ,veel draagplezier . ( al is je band nu nog niet op maat )

1 like

Dat is eigenlijk al jaren het visitekaartje van Orient (zonder trema @watchup ) maar goed, voor de non fans; er zijn meer dan genoeg modellen zonder

1 like

boeiend

:wink::wink:

1 like

Beetje late reactie (van mij). Heb Serious Watches benaderd en ze hebben erg netjes en uitgebreid gereageerd. Toppers daar :+1:. De reactie:

---- Dat is een hele goede vraag! Helaas is de Orient Star WZ0011DV een zogenaamd ‘JDM’ (Japan Domestic Market) model. Dit houdt in dat het model nooit buiten Japan/Azie verkocht is. Orient levert voor deze modellen daarom ook geen onderdelen uit buiten het JDM gebied. Helaas kan de distributeur voor de Benelux wat dat betreft geen losse schakels voor u bestellen.----

Helaas pindakaas dus… :cry:
Ben er wel achter dat het een bandenswapper is. Hier op oud Ko bandje:

1 like

Wellicht nog te verkopen aan iemand die een Orient Star Classic zonder stalen band heeft?
(redelijk populair model dat ook op leer wordt verkocht en is denk ik identiek)

Of op die manier aan een extra link geraken

1 like

Ik hoop dat iemand op HF een linkje over heeft. Misschien dat ik er anders tzt op ebay één tegen kom. Komt vast goed :+1:

Volgens mij mijn ex :disappointed_relieved:

1 like

Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat onderstaande band niet het zelfde is.

.

1 like

Dat lijkt er idd verdomde veel op!

Dus… Mocht iemand een schakel over hebben? Dan neem ik deze graag van je over. :+1:

Misschien toch nog een keer proberen bij @seriouswatches. Desnoods een schakeltje laten versturen. Hop in 'n envelop , is het niet oke dan hop weer terug. Orientstar heeft niet zoveel verschillende banden.
Mijn band was van 'n SAF02002B, en als ik even op de SW-site kijk zie ik onder de Orienstars een heleboel modellen met “de zelfde” band.
Wat je ook kan proberen is een PB naar @Thomas85 . Die heeft mijn SAF02002B overgenomen. Misschien is daar wat mee te regelen dan wel even een schakel passen of i.d…

Succes.

1 like

Wederom bedankt :+1:

1 like

Dat klopt, en wordt nog steeds met liefde gedragen. Deze en de Seiko SDGM003 waren mijn kleine grails. Inmiddels beide in bezit, deze “brothers from another mother”.

2 likes