Review van je vakantiehorloge

Net terug van 10 dagen zon, zee en zwembad.
De Seiko heeft onafgebroken meegedaan.
Had het horloge voor vertrek gelijk gezet met behulp van dejuistetijd.nl en het heeft gedurende de vakantieperiode ruim 2 minuten laten liggen.
Geen spoortje van vocht in het inwendige maar helaas ook geen spoor van fading op de bezel.
Zowel zeewater als chloor en zonnebrand heeft geen invloed gehad.
Heb ik andere horloges gemist?
Niet echt en zou kunnen doen met alleen deze beater.
Wil ik dat?
Nee, ik amuseer me teveel met het bezig zijn.
O ja het is dit horloge wat mee geweest is op vakantie

15 likes

Vostok Amphibia…het perfecte vakantie horloge…na 10 dagen Griekenland…

7 likes

heb de skx 007j als zeer prettig ervaren op vakantie helemaal top :thumbsup:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/8/8/882bc6c136b9e285473ac3182825f7db8773d460_1_666x499.JPG

4 likes

Oude pic, hier al eerder gepost - ook een SKX009, een J versie, had 'm al 9 jaar en dus even grondig geserviced. Daarna plus 40 seconden in twee weken, meerdere malen mee gezwommen, temperaturen tussen de 20 en 38 graden doorstaan, perfecte en comfortabele imitatie (meer hommage, geen merknaam er op) Chopard MM band - er gaat wel een keertje een Isofrane komen om 'm nog net even wat serieuzer te maken. :wink:

Hier op Cape Point, ZA, eind februari. Vakantiegeld gaat straks deels op aan nieuwe apparatuur voor het atelier, ga niet uitvoerig meer weg deze zomer denk ik.

3 likes

Volledig eens met @marathonna

2 likes

Idem hier, super vakantie klok. Wel afgewisseld met de Tissot voor s’avonds :slight_smile:

4 likes

3 likes

In april ben ik naar New York geweest met de Speedmaster Dark Side of the Moon en dat is een geweldig horloge om op een citytrip mee te nemen: licht, kan tegen een stootje, beschikt over een chronograaf en het is behoorlijk trendy. Het vliegt eveneens behoorlijk onder de radar waardoor het geen ongewenste blikken krijgt.

In mei ben ik naar Andalusië gegaan en dat is echt een wondermooie regio. Ik kan iedereen aanbevelen om daar naartoe te gaan. Hier heb ik een Orient FFD0F001W gedragen. Geen sportief horloge, maar door z’n vintage look kan het nog altijd casual gedragen worden. Het goedkope armbandje schoof tamelijk veel naar beneden door de hitte, maar dat heb ik met (duurdere) horloges ook. Het glas is van saffier waardoor het tegen een stootje kan. Qua precisie laat het toch te wensen over. Na ruim een week liep het toch een paar minuten voor, maar dat was voor mij niet echt een issue.

Begin deze maand was ik voor een week in Rome en daar droeg ik weer een ander horloge om de pols. Deze keer een Rado D-Star gemaakt van keramiek. Vorig jaar was dat ook m’n vakantieklok in Normandië en daar leerde ik de deugdelijkheden van deze Zwitser kennen. Door het gebruik van keramiek voor zowel de kast als bracelet is het virtueel krasvrij en de brede bracelet zit erg gemakkelijk. Toch had ik ook hier (logischerwijze) last van een afzakkend horloge door de hitte. De Rado is quartz waardoor het accuraat is en beschikt eveneens over een chronograaf. Daardoor is de Rado voor mij toch de ultieme vakantieklok.

2 likes

Deze (al staat ie er niet goed op…). Hier bij het zwembad in Umbrië

Maar het is dus deze, 2wkn geleden tijdens de ropa run!

1 like

Uit nieuwsgierigheid: Waar heb je een chronograaf voor nodig op vakantie? En de gewetensvraag er bij: Heb je 'm gebruikt?

Ben nog niet weggeweest, maar heb wel mijn zomerklok alvast om de pols. Er is ook een (heel ‘spacey’) rubberen band bij, mocht ik me later dit jaar per ongeluk nog eens in de buurt van een zwembad bevinden.

Breil chrono quartz 2010

Gedragen op vakanties in: Egypte, Thailand, Oostenrijk (wintersport), Italië (wintersport), Cuba.

TAG Heuer Link 2011

Gedragen op vakanties in: Kos, Turkije, Berlijn.

TAG Heuer Aquaracer 2012

Gedragen op vakanties in: Frankrijk (wintersport), Berlijn, Italië, Spanje & Marokko, Curaçao, Griekenland (eilandhoppen).

Omega Seamaster Planet Ocean 2012

Gedragen op vakanties in: Portugal, Turkije, Barcelona, Dubai, Frankrijk (wintersport), Hongarije, Berlijn, Canada & USA.

Rolex Explorer 2015

Gedragen op vakanties in: Caribbean (cruise), Zakynthos, China, Luxemburg, Frankrijk (wintersport), Kreta.

Alle bovenstaande horloges zijn inmiddels niet meer in mijn bezit, op de Explorer na.
Mijn andere huidige horloge (Tudor Black Bay Blue) gaat waarschijnlijk om de pols naar Rhodos (binnenkort) en Chalkidiki (oktober).

Kortom: het maakt geen fluit uit wat je draagt, het zijn allemaal vakantiehorloges :grin:.

1 like

Een echt vakantiehorloge heeft volgens mij een aantal kwaliteiten die ik bovenstaand weinig tegenkom. Ik bedoel dan een tweede tijdzone, liefst een alarm, redelijke waterdichtheid, absoluut geen lederen band, kras/zandbestendigheid en een prijskaartje waarbij je je niet al te druk hoeft te maken over berovingen, krasjes en andere vervelende zaken. Ik kan nog steeds geen beter vakantiehorloge vinden dan de Tissot T-touch solar expert.

1 like

Momenteel voor mij het ultieme vakantieklokkie, net terug, zon, zee, strand en zonnebrand :sunglasses:

Een alarm en 2e tijdzone heb ik echt nog nooit gemist op mijn horloges. Mocht ik een wekker nodig hebben dan zet ik mijn telefoon wel en oh ja, die 2e tijd kan ik ook daarop wel zien :wink:

Alarm en tweede tijdszone op vakantie? Da’s net zoiets als de chronograaf. Als ik op vakantie ben speelt tijd geen rol en hou ik me ook niet bezig met andere tijdszones.

Het horloge is dan gewoon puur een juweel om de pols, liefst waterdicht, maar functies… Sja.

2 likes

Ik vind het een handige functie om een aantal zaken te timen zoals de tijd die ik nodig heb om ergens naartoe te gaan (zodat ik weet hoe lang het duurt als ik terugkeer) of hoe lang ik ergens ben om een idee te hebben hoeveel tijd verstreken is. In de categorie “hoe jaag ik mezelf op” is handig om te weten hoe lang je staat aan te schuiven in een rij zonder dat die beweegt :tired_face:

Het enige waar ik in ben gegaan waar een rij voor stond was de Notre Dame in 2015. Maar dat was alleen maar omdat die rij maar 3 minuten duurde. Ik heb een hekel aan wachten, want als ergens een rij is is het te druk. En als het druk is moet ik gewoon ergens anders heen. :slight_smile: Er zijn te veel mensen die op te weinig trekpleisters afkomen.

1 like

Daar ben ik helemaal mee akkoord, maar het hangt natuurlijk ook af van waar je komt. In New York is er nu eenmaal een wachtrij bij elke bezienswaardigheid die je wil bekijken en kan je daar moeilijk om heen. Het is nu eenmaal een erg drukke plaats waar erg veel toeristen komen.

Begin mei was ik in Andalusië waar ik op de laatste dag van mijn verblijf in Granada een avondwandeling aan het doen rond het Albaycin. Daar ontmoette ik Marino, een Roma die Nederlands sprak en vroeger in de omgeving van Den Haag verbleef. Hij raadde me aan om helemaal naar het kerkje van San Miguel te gaan om het mooiste uitzicht te hebben over heel Granada. Ik ben daar naartoe gegaan en het uitzicht was inderdaad adembenemend. Een dag eerder was ik naar het veel beroemdere Mirador de San Nicolas gegaan waar er veel meer toeristen waren en het drummen was voor een plek. Het uitzicht was mooi, maar niet hetzelfde als dat van San Miguel. Dat zijn voor mij de dingen die een vakantie extra leuk maken.

Toeristische attracties zijn soms toeristenvallen, maar soms is er ook een reden waarom er zoveel toeristen zijn: omdat het simpelweg erg mooi is om iets te bezoeken. Ik kan iedereen van harte aanbevelen om 's avonds in New York op een uitkijkplatform te staan van het Empire State Building of Rockefeller, maar dat betekent helaas ook een hele tijd wachten.

Ik besef dat het concept van een chronograaf indruist tegen de principes van een vakantie, maar zelfs tijdens een vakantie moet je rekening houden met openingsuren of afspraken en dan is het best een handige functie :wink:

Vandaag teruggekomen van een heerlijke vakantie in Singapore en Thailand.
Wat fijn om te reizen met Singapore Airlines.

Ik had twee horloges mee, de Omega Seamaster Ceramic(blue) en de Aevig Balaur HFLE2016.
Beide horloges zijn erg goed bevallen als vakantie horloge.

Hier de SMP-C die het zelfs op 40.000 feet nog steeds doet onder het genot van een glas champagne. :laughing:

Hier de SMP-c voor het eerst in een hotelkamer in Singapore. In het Fairmont hotel.

En zelfs voor een zee-aquarium in Singapore doet de Omega het goed.

Lekker mee uit zwemmen geweest bij het hotel op de 8e etage.

O ja…in Singapore hangen de Omega’s en Audemars Piquet’s gewoon aan de plafonds en wanden.

Daarna 1,5 uur doorgevlogen naar Thailand.

Op het strand van het Angsana Resort.

Hier op het strand van Patong Beach…

En in de jacuzzi.

Overal was de Seamaster thuis.

Maar ook de Aevig heeft zich kranig geweerd naast het Omega geweld.

Hier de Aevig wachtend op de duikgids die niet kwam opdagen(de enige domper van de vakantie).

Dan nemen we Aevig toch gewoon mee naar het zwembad op het resort.

Kortom een zeer geslaagde vakantie mer twee geslaagde horloges!
:sunglasses:

10 likes