Review van mijn nieuwe Orient Star (Foto heavy :) )

Na een aantal topics te bombarderen met mijn NA heb ik toch besloten om deze nieuwe Orient Star iets uitgebreider in beeld te brengen.

Vroeger had ik de Orient Star Classic ; die met de blauwe wijzers.

Zeer mooi ding maar het mineraalglas, de kastvorm en de blauwe uur- en minuutwijzers stonden mij tegen.
Deze heeft de collectie verlaten om plaats te maken voor iets anders.

Heel wat Seiko SARB’s en Tissots later betrap ik mezelf er nog steeds op dat ik wekelijks de Orient Star lineup van Creationwatches & Seriouswatches stalk.

Een aantal weken geleden zag ik deze stock foto verschijnen.
RE-AT0003S00B
Ik vraag me echt af waarom ze anno 2019 nog steeds deze foto’s gebruiken om producten aan te prijzen

Mooi model dacht ik, maar ik heb een afkeer van Romeinse cijfers.
Een week of 2 later zag ik dit model zonder de open heart toevallig in een video van Seriouswatches op youtube.
Na deze video van 2 minuten te bekijken kon de aanwezigheid van 2 Romeinse cijfers mij geen moer meer schelen. Ik moest dit model hebben.

En ja hoor, deze is gisteren gearriveerd :slight_smile:
c777d6a23dfde10890614859667100c338a6b359_1_281x5008facd1404920f9f4f5842bb28e3a1c0a54863cb0_1_690x388

39mm met een 20mm bandaanzet, perfecte maten.
Ik vind dit het absoluut maximum, en ben vrij zeker dat ik een SARX055/033 veel te groot zou vinden.

Zoals je ziet is de afwerking echt top.
Mijn afkeer van Romeinse cijfers is ook niet meer aanwezig nadat ik deze op leer heb gezet.

Van semi-sportief naar zeer dressy. De Romeinse cijfers gaan écht goed samen met een leren band.

1 van de redenen die de doorslag gaven waren de lugs.
Deze zien er heel scherp en strak uit; het is duidelijk waar Orient Star hun inspiratie uit hebben gehaald.

Dit + de strakke ietwat sportieve moderne kastvorm zorgen voor een compleet plaatje!


a6a01deb84e6f5bf5d695bb06885aac2c963632c_1_690x388

Aan de wijzerplaat is ook heel wat aandacht gegeven.
Ik heb al vernomen dat sommigen onder ons de Power Reserve als balans verstorend ondervinden.
Ik heb dit juist niet.
Bij mijn vorige Orient Star vond ik de datumaanduiding zeer vervelend, maar naar mijn mening verbetert de naar links opgevulde PR indicator in deze versie de symmetrie.

En de afwerking op microshot niveau?
Nuja; ik werk met een prehistorische smartphone dus ik zal mijn best doen:

Ik denk dat we met zekerheid kunnen stellen dat de afwerking voor deze prijs dik in orde is!
Ik verwacht niet dat ik GS-niveau afwerking krijg; maar voor 1/4 van de prijs komt het toch aardig in de buurt!

Hoe deze wijzerplaataanduidingen reageren met licht kan ik natuurlijk niet op foto vastzetten; daar zijn Youtube video’s een stuk beter voor :slight_smile:

Bovendien wordt er een nieuw kaliber gebruikt in deze nieuwe Orient Stars; die volgens mij zal concurreren met de 6R15 van Seiko (50 uur PR)
Grappig dat er nu ook EPSON op de achterkant wordt vermeld.
Na 2 dagen staat hij nog steeds akelig op +0 s/dag.

Dat was het zowat; en ik sluit af met een paar foto’s naast een aantal modellen die we ook af en toe op het forum voorbij zien komen in dezelfde prijsklasse.
Bedankt :clap::clap::clap::clap::clap:

P.S. De lume is ook (à la Seiko) dik in orde! :wave:

54 likes

Leuk geschreven en mooi foto-werk! Chapeau!

2 likes

Mooi model :ok_hand: Leuke NA topic :+1:

1 like

Mooie aanwinst en top review :+1: veel plezier ermee !
Oriënt is toch een beetje ondergeschoven merk hier. Ze verdienen beter !

1 like

Kijk, zo gepresenteerd wordt zelfs een drol aantrekkelijk.
Mooi horloge, ik krijg er al zin in.
Bedankt voor dit item.

1 like

:joy::joy::joy:

1 like

Van harte met deze unieke en mooie aanwinst! :smile: :+1:

1 like

Leuke topic, mooie presentatie! Ik heb zelf een Orient (FFD0F001W) en ik kan een aantal zaken herkennen zoals de geblauwde wijzers en de gangreserveindicator. De Star-collectie is echter een stap erboven en volgens mij is het glas beter ontspiegeld en ziet de bracelet er een stuk robuuster en comfortabeler uit. in mijn Orient zit een 46N45 kaliber en op een paar weken tijd loopt dat toch een paar minuten achter. Het ziet er naar uit dat Orient dat bij deze horloges een stuk beter onder de knie heeft.

1 like

Netjes hoor! Mooie foto’s van een mooi horloge! :ok_hand:
Retestrakke lugs, scherp gezien van je. Was me bij dit model nooit opgevallen!

1 like

Een mooie Orient Star. :ok_hand: Je hebt je best gedaan met de foto’s ook: goed werk! Een Orient Star staat bij mij serieus op de verlanglijst. Ben blij dat je aangeeft dat je vorige slechts mineraalglas had; toch iets om rekening mee te houden als ik een wat ouder exemplaar in het vizier krijg. :eye:
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!

1 like

Prachtig!!

1 like

Mooi horloge ( hele mooie foto’s ).

1 like

Ik zal je ook in dit topic nogmaals feliciteren en leuk dat je zo blij bent met dit horloge :+1:
Het is ook echt een leuk horloge dit, vind ik psoonluk.
Misschien wordt dit dan wel mijn eventuele redelijk geklede aanwinst.

1 like

Toppertje :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Mooi verslag van je nieuwe Orient, ziet er allemaal prachtig uit. Mijn 40 en 50 jarige Orient horloges lopen ook nog uitstekend!

1 like

Over tijd Orient wel gaan waarderen! Met dergelijke reviews wordt het alleen maar beter!

1 like

Mooi horloge, wat zeg ik, prachtig horloge!
De powerreserve is prima.
Gefeliciteerd met je aankoop !

date houd ik niet van, maar dat is een smaak dingetje…

1 like

Schitterend ding en bedankt voor het uitvoerige rapport. Zelf heb ik nog steeds de OS van je bovenste foto, die blijft ook ondanks de krasjes die op het mineraalglas beginnen te verschijnen.
Daar waar ik twijfel bij heel veel Orient Stars (en Royal Orients heb ik stiekem ook begluurd) is dat op foto’s veel wijzerplaten - in combinate met behoorlijk relief - deze vaak nogal plastic-achtig over komen. Zo ook bij deze. Het is net of de wijzerplaten met een paar maanden zonlicht erop zullen gaan verweren of verkleuren. Maar dat is slechts een gevoel…
Deze staat nu zeker op het netvlies :wink:

1 like

Hartstikke mooi :ok_hand:t2:

1 like

Echt mooi horloge en dank voor de review!

1 like