In verband met het (veel te vroeg) overlijden van mijn vader heb ik zijn Omega Constellations uit 196x geërfd. Hij heeft dit horloge bij het overlijden van zijn vader van hem geërfd.
Ik heb geen onderhoudshistorie en ik denk dat het goed is om het horloge goed te laten bekijken. Zowel van binnen als van buiten. Hij lijkt goed te lopen, maar er zitten wel flinke krassen op het glaasje bijvoorbeeld.
Ik kom zelf uit Breda, zijn er in mijn omgeving zaken die dit kunnen verzorgen? En heeft iemand een idee wat hier de kosten voor zijn? En last but not least; kan dat in tijden van Corona?
Die krassen poets je er zelf in een half uurtje uit met een zachte doek en wat brasso. Wat de kosten van het servicen zijn heeft veel te maken met de slijtage in het uurwerk en dan voornamelijk de automaat raderen. Een basis service begint vanaf 150 euro, mijn Connie laten servicen kostte mij meen ik 325 euro. Als je dat wilt dan kun je eventueel ook de kroon laten wisselen naar een originele Constellation kroon. Je zou even contact op kunnen nemen met www.vintagehorloges.nl, Ferrie is een autoriteit op het gebied van Omega.
Ik zou niet besparen op de onderhoudsbeurt en inderdaad naar Ferrie of Nico Rijsman gaan. Onderhoud is dan nog maar een fractie van de waarde van dit prachtige horloge, al helemaal met de sentimentele waarde. Prachtig zo’n familiestuk.