Revisie Omega seamaster

30 jaar geleden kreeg ik van mijn vrouw als verjaarskado een Omega Seamaster. Het is een stalen horloge.
Natuurlijk was ik dolblij, maar het horloge zelf is altijd een probleem geweest. Enkele weken na de aankoop begon hij zeer onregelmatig te lopen, stond regelmatig stil of liep grof achter. Terug naar de leverancier echter het euvel bleef. Na een klein jaartje van ellende eens naar een andere horlogier, die direct zijn conclusie had. Een klein probleem, was zo opgelost. Er moest o.a. een nieuwe kroon op, en nog wat kleine afstelwerkzaamheden.
Behalve dat de kroon er nu regelmatig totaal afviel, het horloge niet meer waterdicht, beschadigingen rond de deksel was er niets veranderd.
Ik heb toen een quartz horloge gekocht dat prima voldeed aan de eisen.
Sinds ik regelmatig op dit forum rondneus, van jullie allerlei adviezen omtrent een horloge voor mijn vrouw heb gekregen, ligt de Omega weer de hele dag op mijn bureau.
Steeds denk ik zal ik hem eens op laten knappen, of heeft dat geen zin.
Ik ben eens bij een Omega store geweest die mij vertelde dat alles nog leverbaar was, wijzerplaat, band etc.
Maar ja hing wel een prijskaartje aan.
Mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen.

Hallo,

gezien het alweer 30jaar geleden is denk ik datje het beste naar een vintage handelaar kan gaan:

www.steinermaastricht.nl
www.awco.nl
www.lijfering-ros.nl
www.juwelierburger.nl

zij zullen je denk ik ongetwijfeld verder helpen, met AWCo. heb ik zelf ervaring en ze zijn zeer kundig en vriendeijk, ook hier zal natuurlijk wel een prijskaartje hangen, maar gezien het feit het een kado betreft van je vrouw zou ik het zeker overwegen om te laten repareren. :slight_smile:

Succes ermee en laat f weten of het nog gelukt is e.d.

Zo’n horloge verdient het gewoon om een 2e leven te krijgen. Vooral omdat het een cadeau was, ik denk dat meer dan waard is om de Omega op te knappen. En ik weet zeker zodra hij opgeknapt is loop jij de hele dag met een smile naar je Omega te kijken. Het is anders zo zonde om het horloge te laten wegrotten.
Succes!!! laat inderdaad even weten wat je doet.

Ik sluit me aan bij de vorige meningen , zo`n horloge heeft toch emotionele waarde.

Groet Peter

De enige goeie Omega is de Omega die het doet.

Arjay