Sinds 1,5 jaar ben ik actief op dit forum. Ik heb een tijd sterk de indruk gehad dat bij de forumleden alleen mechanische horloges tellen. De laatste tijd zie ik steeds vaker posts over quartz- en digitale horloges en daar wordt niet meer neerbuigend over gedaan. Sterker nog, velen worden zo aangemoedigd om eens een niet-mechanisch horloge te proberen. Zo heb ik recent een G-Shock gekocht en die is eigenlijk best leuk. Is er een verklaring voor de herwaardering van quartz en plastic? Heeft het alleen te maken met de betaalbaarheid in deze financieel wat minder gunstige tijd, of zijn er andere redenen?
Groet Roelof
Ik zou niet weten hoe dit komt. Ik ben echter wel blij dat quartz gewoon geaccepteerd wordt. Voor mij is het nostalgie en dat heeft gewoon met een bepaalde generatie te maken. (vroege 40er) Het is ook fijn een horloge te hebben dat gewoon de exacte tijd aangeeft zonder ruime afwijking. Verder moet iedereen gewoon dragen wat hij wil. Mooi viirbeeld hiervan is pokerpro en één van mijn helden. Michiel Brummelhuis aan de pokertafels zit hij tussen de duurste automaten van AP tot Rolex. Zelf zit hij er met een digitaal horloge van 50 dollar.

alle horloges tellen mee hier op het forum duur of goedkoop, maakt niet uit. zolang het geen replica horloges zijn vinden we alles de moeite waard(tu)
Quartz en plastic zijn retro en retro is hip.
Mensen (veelal jongeren) kopen weer LP’s (een ronde zwarte schijf waarin groeven zijn geslepen die via een platenspeler (een apparaat waarop je een LP kan afspelen) …
geluid afgeven…enz, er wordt gefotografeerd met analoge camera’s met plastic lensjes (onder meer voor iPhone is er een app op de markt die de iPhone camera foto’s slechter (plastic lenseriger) doen lijken:)). In video- (video is een ouderwerts systeem waarop beeld kan worden opgenomen
)- clips figureren casstte bandjes (cassette bandjes werden vroeger gebruikt om audio op te nemen)…
Kortom masaal ---- digitaal !!
Jaren '70 en '80 lcd horloges begin ik steeds leuker te vinden 
Dan liefst wel Seiko en Citizen.