Revue (automatic) uit 60er jaren

Heeft iemand van jullie ervaring met Revue horloges uit de jaren 60 (automaat)? Was het een zelfstandig merk in die tijd, hoe stond het merk destijds aangeschreven en maakten ze manufactuur uurwerken? Ik vind een aantal modellen erg mooi, maar weet niets over de kwaliteit van hun horloges in die tijd, vandaar mijn vraag. gr Ron

Hier een voorbeeld (plaatje geleend):

Dit TV-screen horloge vind ik in ieder geval een mooie. Verder kan ik je over dit horloge niet veel vertellen. Het merk zelf staat wel voor kwaliteit, maar of dat ik die tijd ook zo was zou ik niet durven zeggen.

Kijk jurgen, da’s nog eens een snelle reactie :slight_smile: Ja ik vind dit soort modellen ook erg leuk

Revue is een handelsmerk. De uurwerken die achter de wijzerplaten zit is inderdaad van een goede kwaliteit. Als ik mij niet vergis zitten er ETA of vergelijkbaar uurwerk in. Dus vergelijkbaar met b.v. een Prisma, Palerma etc.
Als je besluit er één aan te schaffen, ga gerust je gang.

Ik kan er ook niets bizonder over vertellen.
Kom soms wel eens een Revue tegen en is inderdaad met een ebauche caliber.

Hallo Ron,
Ik heb gelezen dat je dit boek hebt : http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,42548
Ik heb het zelf ook , als je nu op bladzijde 302 kijkt bij M.S.R. kan je wat lezen over Revue.
Het was van de M.S.R. groep . En behoort nu tot Grovana.

Ik ben zelf ook een gelukkige bezitter van een Revue en ben er tevreden over.
1960 M.S.R. uurwerk
Kijk ook hier even wat betreft uurwerken : http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&0&2uswk&
Zoeken bij M.S.R.

ajan Schreef:

Hier staat nog wel wat info

Ik heb een handopwinder met een manufacteur
uurwerk

Groet

Ajan

Is toch een uurwerk van M.S.R. en geen manufacteur, zie hier : http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&0&2uswk&MSR_X3
M.S.R. maakte ook uurwerken voor Vulcain , Phenix , Buser Freres.
Ik niet dat je het dan een manufacteur van Revue Thommen kan noemen toch ?

Ik weet niet waar MSR voor staat maar als de R voor Revue staat en het horloge is van Revue is het toch een Manufactuur? Want manufactuur betekent toch alleen maar dat het merk (in dit geval Revue) z’n eigen uurwerken maakt? Of ze die ook aan een ander verkopen is dan toch niet van belang?

Staat voor Manufactures d`Horlogerie Swiss Watchmakers en maakt ook uurwerken voor Vulcain , Phenix , Buser Freres.
Kan je het dan een manufactuur noemen van Revue ? Ik weet het niet zeker zeg jij het maar.
Het lijkt me dan net zoiets als Eta.

In de Bestfit cataloog verwijst men voor revue naar Wittnauer en daar ziet men wat deze van calibers hebben gebruikt, van As, Eta FHF Wittnauer enz enz. meestal ebauche calibers.

en teun111kwiebes2 heb je wat aan de antwoorden ga je nu een revue kopen ?

Leuk dat je dat vraag Long :slight_smile: Als ik een topic start, omdat ik een vraag heb, dan kijk ik altijd eerst goed wat de ervaringen van anderen zijn. Alleen zo kun je goed over iets nadenken en heeft een topic zin. Ik twijfel nog, daar ik nog niet weet of ik een aankoop in deze prijscategorie wil doen of doorspaar voor een van mijn droomhorloges. Dit is helaas niet mijn enige dure hobby (helaas voor mijn beurs, niet voor mijzelf natuurlijk…).

Het heeft ook met ervaring te doen en vandaar dat ik het vroeg: het is altijd de vraag of een NOS horloge van een merk wat nu goed is, dat ook was in het bouwjaar. Daar zit natuurlijk nogal eens wat verschil in. Merken die nu top zijn en toen niet, daar kun je je van afvragen of je dat moet doen. Anderzijds zijn er merken die nu niet meer aansprekend zijn, maar destijds geweldige horloges maakten en die zijn vaak ook nog eens interessant qua prijs. En zou krijg je een mooie en diverse verzameling denk ik. GR Ron

Long Schreef:

en teun111kwiebes2 heb je wat aan de antwoorden ga
je nu een revue kopen ?

Was dit een aansporing tot een respons ?
Het is altijd wel leuk / netjes om te laten weten of je er wat aan hebt denk ik zo maar.
Ik denk dat Long dat een beetje bedoelt…

Dag 2006,

Ik heb al aangegeven dat ik alle informatie overdenk (dus dat is de stand van zaken) , het is toch normaal om eens twee dagen rustig af te wachten wat eenieders informatie is. Daarnaast heb ik Longs bericht goed gelezen en beantwoord, dus hoef je een vraag van een ander forumlid niet voor mij te verduidelijken. En netjes, zoals je zegt, is het om informatie goed te lezen en eens rustig te overdenken. Daar hebben we het al eens over gehad :wink:

Kwiebes,
Je lijkt mij een querelant

Verklaar je nader Alexis…

Teun111Kwiebes2 Schreef:

Verklaar je nader Alexis…

que·ru·lant (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die zich voortdurend beklaagt over onrecht dat hem zou zijn aangedaan

Triest dat er zo op dit forum geschreven wordt… Het nodigt nieuwe leden erg uit denk ik als ze zich hier inlezen. Erg jammer voor de persoon die dit forum mogelijk maakt. Laten we het daar maar op houden.

Long Schreef:

en teun111kwiebes2 heb je wat aan de antwoorden ga
je nu een revue kopen ?

Was dit een aansporing tot een respons ?
Het is altijd wel leuk / netjes om te laten weten of je er wat aan hebt denk ik zo maar.
Ik denk dat Long dat een beetje bedoelt…

2006 ik kon het niet beter verwoorden dat is precies wat ik bedoelde.

Teun111Kwiebes2 in eerste instantie is het alleen maar triest en jammer voor jezelf dat mensen zo over je denken.
een querelant : ik kan me er wel iets bij voorstellen .