Het heeft weer even geduurd, maar vandaag weer wat horloges gaan ophalen die terug netjes gemaakt kunnen worden !
Ik heb gezien dat veel mensen deze topics leuk vinden om te lezen, en heb m’n best gedaan om een beetje uitleg te geven bij elke stap die ik gedaan heb, enjoy!
Zo is het horloge bij mij gekomen:
Een typisch ‘70s horloge zoals je kan zien! De eerste stap is om de achterdeksel te openen.
(Helaas hoort ook dit erbij… )
En dan nu, het binnenwerk! Ik kreeg al meteen het vermoeden dat het om een ETA caliber ging, en inderdaad! Een ETA 2783, maar manman! Wat een vieze boel! Achja, langs de andere kant ook wel leuk om dat dat betekent dat we weer wat werk hebben!
Omdat ik wou voorkomen dat er ‘spul’ helemaal in het binnenwerk ging komen, wou ik deze er asap uithalen.
Pas als een horloge uit de kast is, zie je pas hoe mooi de wijzerplaat kan zijn!
Dit kan zeker eens een poetsbeurtje gebruiken! En dat heb ik dan ook maar meteen gedaan.
Na dat ik de kast hebt gepoetst ben ik begonnen met het glaasje. Zoals je kon zien waren er 2 heel duidelijke krasjes tussen 8u-11u & 8u-10u. Om het mooiste resultaat te bekomen zou je het glaasje inderdaad beter vervangen, maar dit was voorlopig nog niet mijn bedoeling. Ik heb het wat gepolijst en het is al stukken beter (in het echt heel duidelijk te zien). iig. zo was het:
In principe zijn we nu goed als klaar, maar moeten we enkel het binnenwerk terugplaatsen. Voor dat ik dit heb gedaan heb ik de rotor even afgedraaid in de hoop geen verdere viezigheid tegen te komen en gelukkig wat dit het geval! Ziet er al stukken beter uit als je het mij vraagt!
Heb er rap even een bandje op gezet en moet eigenlijk eerlijk toegeven dat ik de combinatie wel heel leuk vind!
Et voila, het eindresultaat!:
Thanks allemaal voor het lezen!
Bij het lotje zat ook nog een vintage Prisma. Die gaat zéér binnenkort ook een opknapbeurtje ondergaan. Dus ik zou zeggen, kijk zeker uit naar het volgende topic hierover!