Revue Thommen nu al kapot?

Het zal toch niet waar zijn zeg, amper twee weken in m’n bezit en nu al kapot?? Wat er gebeurde:

Het is me al twee of drie keer opgevallen dat de dag-aanduiding niet goed versprong, hij bleef een beetje tussenin hangen zeg maar. De oplossing was eenvoudig: het kroontje 1 tikje naar buiten trekken en door iets te draaien versprong de dag-aanduiding meteen weer naar de goede positie. Vanmorgen zag ik dat de dag-aanduiding weer niet goed versprongen was, ik wilde zelf weer corrigeren, maar: bij het terugdraaien van de kroon gebeurde er helemaal niks!!! Als ik 'm vooruit draai verspringt de datum-aanduiding wel prima, maar bij terugdraaien gebeurd er helemaal niks…

Meteen maar een mailtje gestuurd naar Revue Thommen met de vraag wat te doen. Zoals jullie begrijpen baal ik hier wel van… Wat zou er nu gaan gebeuren? Moet ie helemaal naar Zwitserland teruggestuurd worden? Of zou het in Nederland kunnen? Op de website van RT zie ik bij Agents onder Holland wel www.amsterdamdiamondcenter.nl staan, maar ik twijfel of dat wel een RT-agent is…

Voor de duidelijkheid, het gaat dus om een automatische chronograaf met Valjoux 7750…

Kan door iedere horloger gemakkelijk hersteld worden zonder grote kosten.
De verzendkosten naar Zwitserland zijn duurder.

Freddy

Natuurlijk wel lastig dat je het in Zwitserland hebt gekocht vwb de garantie. Of heb je een internationaal garantiebewijs? Want dan zou ik toch even contact met Amsterdam opnemen. Dat zou ik eigenlijk sowieso doen. Succes!

Vervelend! Je weet dat je niet tussen 20.00 en 02.00 aan de dag/datum instelling mag zitten he?
Succes met de reparatie!

Wat is de reden dat je tussen 20.00 en 02.00 uur niet aan de dag/datum instelling mag zitten???Voor mij is dit nieuw.

Hallo Ralph,

dat heeft te maken met het mechanisme dat dan al in werking is getreden, als je er dan aan gaat rommelen of iets wilt verandere stoor je het mechanisme in wat 'ie moet doen en je kan hiermee dus iets kapot maken, een veertje of een ander ding.

:slight_smile:

Bedankt , weer wat wijzer geworden.

Dat is dan 5 euro. :wink:

mag het overgemaakt worden…hihi

Ja, dat wist ik inderdaad. Ik heb inmiddels met TWC (The Watch Collection) contact gehad, en daar werd mij verteld dat ik het horloge daar kan brengen waarna zij het opsturen naar RT in Zwitserland, of dat ik het zelf direct naar Zwitserland opstuur…

Hoe lastig is dat, om een horloge veilig te versturen? Gewoon een kwestie van in de originele doos plaatsen en die in een verzenddoosje stoppen en dan versturen, of zijn er extra maatregelen nodig?

Ik zou hem door TWC op laten sturen, dan nemen hun het risico en mocht het fout gaan kun je hen aansprakelijk stellen.

Zou het bij voorkeur ook laten doen.
Anders iig het horloge in bubbeltjesplastic inpakken en de doos in het pakketje beschermen met van die piepschuimkrullendingen (is vast een naam voor?).