Ik heb dit horloge ooit gekregen, het is van goud en heeft een plexiglasruitje. Het loopt nog redelijk, alleen de datum moet je steeds 24 uur per dag doordraaien Rexor 17 jewels shockproof
Dit is het enige wat ik weet en het merk geeft geen hits op internet.
Weet iemand meer hierover?
Heb je foto achterkant?
Hebben oude uurwerken wel vaker. Soms kan je terugdraaien naar 8 of 9u en dan weer met de klok mee tot de datum overgaat als een soort pseudo snelverzet.
Of het echt goud is betwijfel ik wat - lugholes in een gouden kast zouden heel snel uitslijten en je ziet eerder pinnetjes of fixed lugs dan. Ik zou eerder denken dat het verguld is (maar wel in heel goede staat).
Het merk zou ik vermoeden dat het het eerste is hier:
Voor meer technische info moet het uurwerk open zodat we de binnenkant kunnen zien
Openmaken misschien als ik het juiste gereedschap heb
Het is van goud, staat een stempel in 0.585, kroontje en een serie nummer.
Foto achterzijde bij de volgende reaktie
Uit de jaren '90 weet ik dat er bij de Kijkshop Rexxor horloges werden verkocht, met een dubbele ‘x’ dus. Van dat merk zijn bij andere winkels nog steeds horloges te krijgen. Geen idee of Rexor en Rexxor iets met elkaar te maken hebben.
€31,90 per gram.
Alleen kastje
Mijn poging een nachtelijke bruine punt uit mijn rug te drukken mislukte volledig, het bleef bij wateren uit de wortel, maar ik had wel even tijd om te zoeken op mijn tel.
Rexor is een Chinees merk dat Zwitserse uurwerken ( met soms 1 jewel) in een Chinese behuizing plaatste en dat zo in de markt zette. Volgens het internet niet waardevol omdat ze zijn gemaakt als ‘ disposable’ wat natuurlijk onzin is, want ook dit horloge zal best te servicen zijn. Denk ik…
Of het een gouden kast is weet ik niet, maar ik stel me een beetje een soort ‘Lucardi’ setting in de jaren zestig voor, daar zie je ook echt bijzonder weinig volgouden kasten. Maar goed, het kan natuurlijk wel. Goud was toen wat meer gangbaar.
Ook op EBay wat nieuwere modellen. Ik vermoed dat daar verschillende merken op ‘generieke’ horloges worden gezet. Luxor, Precimax en dat soort merken…
Succes met je zoektocht. Zoek eens op Rexor watch. Je vindt best wat leuke info.
Ik ga terug onder de wol, met een niet geleegd hol. Morgen weer een dag.
Dat doe ik nu ook, met groot succes. Ik moet gewoon met beide armen gespreid de muren aandrukken, omdat ik anders opstijg van het geweld.
Bedankt voor je info!!
Goud of geen goud, zal me een worst wezen
Vandaag komt er een nieuw leren bandje op en gezien het feit dat hij redelijk goed loopt
Gaat hij weer gedragen worden, door de derde generatie en misschien wel door de volgende ook
Succes vandaag met je punt zetten, ik hoop dat het lukt zonder al te veel pijn
Veel opluchting daarna.