Rexxor

Ik was even benieuwd hoe het de Rexxor horloges gaat die een paar weken geleden aangeschaft zijn bij de Kijkshop.

Ik heb mijn handopwindertje onlangs omgeruild omdat er ineens een stukje / iets zwarts los op de wijzerplaat lag, wat bijna in het gat viel van het opengewerkte stuk.

Maar ja, wie doet je wat met 5 jaar garantie?

Groet,

Paul
Leeuwarden

Het nieuwe exemplaar loopt trouwens net zoals de vorige erg mooi en goed op tijd.

Ik heb het model gekocht met de retrogade secondeaanduiding.
Enkele keren gedragen, en het horloge loopt goed en bouwt voldoede gangreserve op.

Grappig is wel dat er, uit kosten oogpunt ongetwijfeld, gekozen is voor een constructie waarbij de groot-datum aanduiding doortelt tot 39. Dit is middels een netjes in de kast verzonken drukker overigens eenvoudig bij te zetten. Ik heb wel de centrale secondewijzer er af gehaald omdat ik dat wel een beetje dubbelop vond samen met de retrograde secondeaanwijxzing.

Conclusie: als ze dit in China kunnen maken voor deze prijs dan is de prijs die gevraagd wordt voor Zwitserse horloges meer bepaald door marketingstrategie dan door kostprijs gerelateerde factoren.

In de prijs van sommige “exclusieve” Zwitserse (of andere) horloges zit een enorm deel (véél méér dan 50 %) marketing en “overhead”-kosten, dat weet iedereen.

De verhouding tussen echte waarde (kostprijs van materialen, arbeid, netwerk) en die van de “marketing” is bij deze merken al lang zoek en wordt kunstmatig in leven gehouden door de “marketeers”. Dat ze “Maximum Profit” nastreven, wel, dat is hun goed recht.

Want zolang er mensen zijn die drie, vier- tot -tigduizend Euro voor een uurwerk willen uitgeven dat hoogstens een vierde of een derde van die prijs waard is, kan je ze niet echt ongelijk geven (de “gek” WIL bedrogen worden, zeggen ze hier in Vlaanderen) en daar maken ALLE prestigemerken gretig gebruik van… (niet enkel in de horlogemarkt trouwens…).

Ook de “verzamelaars”-markt werkt hieraan gretig mee (laat ons ook even in “eigen” boezem kijken !) Twee rode zinnetjes op een Rolex maken blijkbaar plots een verschil van 10.000 Euro ! Hallo ??

Anderzijds produceren ze nu in China uurwerken van lage tot medium-kwaliteit die gemaakt zijn tegen schandalig lage uurlonen en zonder enige scrupules over de arbeidsvoorwaarden. Ook dat zal met de tijd veranderen.

Hoelang dit nog zal duren weet niemand, maar je hebt wel een punt : binnen enkele jaren komen er Chinese werken op de markt die minstens de kwaliteit van de Zwitserse evenaren of zullen overtreffen. Zoveel is zeker en het is enkel een kwestie van tijd.

Vraag is alleen: wat gaan ze dan kosten ? Want ook in China lopen er ondertussen een hele hoop westers opgeleide “marketeers” rond.

En hen is ook ingeprent: “Geïnteresseerde kopers betalen ALTIJD “Grof Geld” voor “exlusieve” horloges” (ook al zit er een massaal geproduceerd werkje in).

Ondertussen kan ik de verzamelaars van goedkope Chinese werkjes geen ongelijk geven. Kijk uit naar de “rode” print op de wijzerplaat. Wie weet worden die ooit “exclusief” of “limited” (:smiley:

That’s my 5 cts (2 cents opinion, + 3 cents up-marketing) B)-

Met $$$$$$$$ Groeten,

Morse.

Hallo Paul,

Met mijn beide klokjes gaat het tot nu toe uitstekend!!(tu)
Ik heb de "excuisive"al geregeld gedragen en blijft ook ongedragen zo,n 38 uur!
netjes doortikken.:slight_smile: en idd…5 jaar garantie! wie doet je wat voor die paar euries!!

Gr Dennis.

die van heb ik omgeruild voor een nieuwe automaat en deze loopt buiten verwachting goed.

Ik heb ook die automaat met al die seconden wijzertjes :slight_smile:
Loopt erg goed en ik ga 'm steeds mooier vinden eigenlijk. :smiley:
Er komt wel een keer een ander bandje op. De gesp is af en toe een beetje scherp aan m’n pols. Hebben jullie dat ook?

nee heb ik geen last van mijn bandje is netjes afgewerkt.
wel heb ik ook iets van drie secondenwijzers das wel veel van het goeie.
maar tja ik draag hem momenteel dagelijks.

Leuk om te horen dat ze goed bevallen!

Veel verder draagplezier!

Groet,

Paul
Leeuwarden

Ik ben ook erg tevreden. Het is ook wel een horloge dat de aandacht trekt van een kenner als je het draagt.

Uurwerk loopt +6 sec per 24 uur. Dat is volgens mij heel erg netjes! (voor 20 euro!) Heb wel gemerkt dat het materiaal van de kast niet erg duurzaam is.
Het metaal lijkt mij nogal zacht. Er komt makkelijk een deukje in. Ik vraag me ook af hoelang het metaal mooi blijft glimmen.

Maar goed je kunt niet alles van topkwaliteit hebben voor 20 euro!

Ook ik begin me af te vragen waarom je nog honderden euro zult uitgeven voor automatisch horloge van een bekend (zwitsers) merk. Een horloge is voor mij ook een dagelijks gebruiksartikel met alle risico’s van dien op schade. Daar lig ik met dit horloge niet wakker van!

Heeft iemand nog suggesties voor andere mooie betaalbare chinese horloges?

Marco

Hoi Marco,

Chinezen genoeg, alpha, sea-gull, maar ook de duitse chinezen zoals Ingersoll
Maar kijk ook eens naar Russen. Die zijn ook niet duur, mechanisch, en vaak zeer fraai. (bijvoorbeeld Poljot, Vostok, Vostok Europe)
En als laatste, maar not least, Seiko en Citizen. Mooie Mechanische klokken ook.

Een paar linktips voor mechanische klokken van enkele tientjes tot een paar honderd euro:

Alpha
http://www.alpha-watch.com/index.php

buran
http://wereldhorloges.nl/producten/buran/2

Vostok
http://wereldhorloges.nl/producten/vostok/5

vostok europe
http://wereldhorloges.nl/producten/vostok_europe/4

Ingersoll
http://wereldhorloges.nl/producten/ingersoll_heren/1045

Poljot
http://poljot24.de/en/

Seiko
http://www.monsterwatches.nl/

En zo zijn er nog veeeeeeeeel meer :wink: Kijk bevoorbeel op deze
http://www.eleganzza.de/shop/Automatikuhren
link om een enorme verzameling duits-chineze plakmerken te bekijken. Van 50-289 euro. Zelf zou ik aan dit soort horloges niet te veel uitgeven, want de kwaliteit is vergelijkbaar met Rexxor, Ascot, Alpha, etc.
-kleine correctie- sommige modellen hebben een seiko binnenwerk, en niet een chinese. Staat per model aangegeven.

Groeten,

Martin

Ik ben zelf nogal een fan van Carrera horloges. Op het internet wel verkijgbaar.
Zijn mooi afgewerkt en hebben ook een paar automaten in het programma.

Niet te verwarren met de Tag Heuer Carrera! Die zijn vele malen duurder.

Dit is het merk Carrera wat ook skibrillen en andere sportartikelen maakt.

Paul
Leeuwarden

Ik zit zelf te denken aan een Tauchmeister http://www.kish.nl/tauchmeister-diver-auto-p-147.html
Maar ik ben bang dat het uurwerk hetzelfde is als dat van vele Aeromatics en daar heb ik een minder goede ervaring mee.

Die tauchmeister ziet er ook mooi uit. Ik heb met dit merk geen ervaring, maar er zijn ook zoveel merken. Op zich geen rare prijs denk ik. Je zou hem eens even in het echt moeten kunnen zien.

Groet,

Paul
Leeuwarden

Ik vind 'm al langere tijd mooi, je kent dat gevoel wel :slight_smile:
Maar ik wil eerst weten wat voor uurwerk erin zit. Als het een aeromatic uurwerk is, hoeft het van mij niet.

Helaas zit er dus voor inderdaad een Aeromatic uurwerk in. Op de site van Wereldhorloges staat ie met beschrijving van het uurwerk.

Groet,

Paul
Leeuwarden

De uurwerken uit CHina en andere Aziaatische landen worden inderdaad tegen zeer lage prijzen geproduceerd.
Dit heeft voor een groot deel te maken met de zeer lage lonen, maar zeer zeker ook door de materiaalkeuze.
veelal zijn de uurwerken gemaakt van kwalitatief slechte materialen ( messing kloven en platines) schroeven die zeer snel afbreken enz. integenstelling tot de duurdere zwitserse uurwerken waarvan de kloven en platines worden gemaakt van nieuw zilver, waarna deze veelal verguld of gerhodineerd worden. ( vaak meerdere lagen )
Ook de stalen kasten zijn van een andere kwaliteit staal, evenals de kronen tot de pusch pins aan toe.
ook voor wat betreft de gangresultaten laten deze naar mate ze wat ouder worden grote verschillen zien.

Om de Aziatische uurwerken met een gerenomeerd Zwitsers merk te vergelijken is hetzelfde als appels en peren met elkaar te vergelijken.

Gr Jan

Jan,

Ik zie niet waarom het nodig is om dit verhaal te plaatsen.

We hebben voor een habbekrats een leuk Rexxor horloge gekocht, wat er goed uitziet en goed loopt.

Je mag ook wel hopen dat een zwitsers horloge wat 100 keer!!! duurder is van betere kwaliteit mag zijn.

Maar vergeet niet dat er uit Aziatische landen ook uurwerken komen die wel eens superieur kunnen zijn aan zwitserse uurwerken.

Ik ben zelf de trotse bezitter van een Tag Heuer Formula 1. Dan praat je over een quartz horloge van 600 euro. Ik heb deze gekocht omdat ik wat heb met Tag Heuer. Maar toen ik laatst mijn Seiko 5 kreeg voor een tiende van de prijs (toch een heel goed uurwerk uit een aziatisch niet lage lonen land) vraag je je toch wel een beetje af of de Tag prijs te rechtvaardigen is.

Paul
Leeuwarden

TAG Schreef:

Helaas zit er dus voor inderdaad een Aeromatic
uurwerk in. Op de site van Wereldhorloges staat ie
met beschrijving van het uurwerk.

Groet,

Paul
Leeuwarden

Dat heb ik ook gezien idd. Maar een duitse winkel op E-bay heeft het over een Miyota uurwerk. En dat zou wel weer ok zijn toch?
Dus nu is de vraag: wat is waarrrrrrrrr :smiley:

Zo een Miyota uurwerk lijkt mij ook beter. Dan toch maar even proberen om contact met ze te krijgen hierover.

Ik ben benieuwd.

Groet,

Paul
Leeuwarden

Morse Schreef:

Twee rode zinnetjes op een Rolex maken blijkbaar
plots een verschil van 10.000 Euro ! Hallo ??

Met $$$$$$$$ Groeten,

Morse.

Ha, toch nog eentje die me gelijk geeft !
Ik had hier op DZVL een topic over geopend - zonder al te veel begrip van de forumleden overigens…

Hetzelfde, maar dan in een andere prijsklasse zie je bv. met een rode, gele …binnenkort paarse Seiko Monster …